Gå til innhold

Problemer med avspilling/capturing av råmaterialer

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om dette blir rette forumet, men jeg prøver.

Jeg har kjøpt meg et brukt videokamera, JVC GR-DF540e heter det.

Jeg har filma litt, og kobla kameraet til laptopen min via firewire, og alt ser ut til å fungere som en drøm. Jeg captura film via Sony Vegas 7, og det så også ut til å være problemfritt. Problemet jeg har kommet ut for dukker opp i ettertid, når jeg skal prøve å se filmene og legge de til i sony vegas på den stasjonære pc'n min, da får jeg beskjed om at filen ikke kan legges til og greier, ikke vil VLC spille den av heller. Nå driver jeg å capturer på en annen måte, siden jeg sist gang starta og stoppa capturinga mye, for å klippe vekk mye dødtid. Men nå trykte jeg på "capture tape" eller hva det sto, og prøver det. om dét ikke funker så har jeg tenkt å gjøre en siste ting, og det er å capture det hele via windows moviemaker, men "noe" sier meg at det trenger ikke gjøre saken noe bedre.

Er det noen her som kan gi meg et hint om hva jeg burde gjøre for at capture-materialet som jeg tar opp i vegas skal fungere på den andre pc'n også? Det teite med windows moviemaker var at der laga den alle filmene i en stor fil, jeg ville ha mange små som jeg lettere kunne stokke om på rekkefølgen og slikt. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...