Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ISA nettverkskort!

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-12-13 17:43, skrev Divxdude:

Kanskje er selve lan kort defekt? har jo funka før!

Ja det kan være ødelagt, jeg hadde et pci NIC som så ut som det fungerte, windows fant kortet og installerte det og i device manageren sto det at enheten fungerte.

Men kortet hadde tatt kvelden, enten ved statisk elec. eller lynnedslag.

Men det er jo ikke sikkert det er tilfellet her....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg lastet ned drivere fra 3com sine hjemmesider, og kjørte enkelte tester. det funket fint. Jeg fikk kontakt med hub/switch. Men deretter skulle pc'en legge inn noe fra windows 98 cd'en etter installasjonen. Og etter reboot funka det ikke lenger. Kjipt det altså, men jeg lurer på hva slags slag config jeg må sette på dette kortet, siden jeg må sette på dns server og videre. og nettverket der er uten internett. ( har ikke satt det opp enda )

Har noen forslag hva slags config jeg skal kjøre med de forskjellige addr?. har ip ( 192.168.0.5 ), gateway ( 192.168.0.1 ), nettmask ( 255.255.255.0 , og dns vet jeg ikke hva skal stå på!

Og takk for hjelpen folkens!

Lenke til kommentar

kasta kortet jeg gitt. gidder ikke å mekke mer på det. betaler heller isteden for 300,- for nettverkskort som går på pci. tar 2 sekunder å legge inn. Mens med Isa kortet mitt har jeg brukt over 4 timer uten noen slags form for resultat! kjipt! but that is life!

thanx anyway!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...