WarpX Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Idag kom det et par kvinnelige mormonere og ringte på døra mi. Jeg så skiltene de hadde på seg og slamra igjen døra, kort prosess. Er det vanlig at de kommer på dørene til folk? Har ikke opplevd dem før, har bare erfaring med Jehovas vitner som jeg hater dypt og inderlig. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Jeg hadde invitert dem inn for å høre hva de hadde å si. Det er interessant å høre hva de begrunner troen sin med. De hadde uansett forstått at jeg ikke var aktuell for assimilasjon. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 http://www.jesu-kristi-kirke.no/index.pl?g...0l%E6re&hgrID=2 *gjeeeesp* Trenger ikke å vite mer. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Poenget er jo at de som er mormonere må ha en helt annen forståelse av den religionen enn det jeg har selv. Jeg synes det er helt på trynet. De må nødvendigvis synes noe annet. Det som er interessant er hvorfor de gjør det. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Mja...livet er for kort til å måtte bruke tid og energi på å bry seg med hva som foregår av hjerneimpulser inni hodene på alle mulige slags mennesker, særlig dem som ikke angår meg på noen måte. Tanken på å ha fremmede mormoner i stua tiltaler meg heller ikke så veldig... Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Var de fine så kunne jeg godt brukt en halvtime å prate svada med de Lenke til kommentar
nilsMeister Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 hehe..litt gøy å lese hva folk synes siden jeg selv er mormoner Idag kom det et par kvinnelige mormonere og ringte på døra mi. Jeg så skiltene de hadde på seg og slamra igjen døra, kort prosess. Er det vanlig at de kommer på dørene til folk? Har ikke opplevd dem før, har bare erfaring med Jehovas vitner som jeg hater dypt og inderlig. 8226328[/snapback] Til det om at det er vanlig at de kommer på døra til folk: Dette er ikke den høyst prioterte måten å komme i kontakt med folk på, (som du selv sikkert skjønner ) og er faktisk nesten nederst i "listen" for å få kontakt..men det gjøres bl.a hvis de ikke har noe annet å gjøre akkuratt da, f.eks. hvis de skal nå et tog om en halvtime så bruker de gjerne tiden på å ringe på til folk eller stoppe folk på gata ettersom hvor de er. Å banke på dører er ikke veldig effektivt litt rotete kanskje, men håper du skjønte. Lenke til kommentar
samepus Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Idag kom det et par kvinnelige mormonere og ringte på døra mi. Jeg så skiltene de hadde på seg og slamra igjen døra, kort prosess. Er det vanlig at de kommer på dørene til folk? Har ikke opplevd dem før, har bare erfaring med Jehovas vitner som jeg hater dypt og inderlig. 8226328[/snapback] Er det ikke godt at du ikke er blant disse menneskene, som du i følge deg selv hater. Vær glad du ikke er kristen, for på den måten kan du faktisk hate så mye du vil. Hadde du vært kristen, så hadde du visst at Bibelen sier du ikke skal hate. Disse kristne menneskene som du hater, enten det er Mormonere eller det er Jehovas Vitner, de hater ikke deg. Har du tenkt over det? De kommer på dørene fordi de ønkser å dele det de selv oppfatter som et gledens budskap. Og din reaksjon er å hate. Synes du at din reaksjon er med på å gjøre verden til et bedre sted? Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Er det ikke godt at du ikke er blant disse menneskene, som du i følge deg selv hater. Vær glad du ikke er kristen, for på den måten kan du faktisk hate så mye du vil. Hadde du vært kristen, så hadde du visst at Bibelen sier du ikke skal hate. Disse kristne menneskene som du hater, enten det er Mormonere eller det er Jehovas Vitner, de hater ikke deg. Har du tenkt over det? De kommer på dørene fordi de ønkser å dele det de selv oppfatter som et gledens budskap. Og din reaksjon er å hate. Synes du at din reaksjon er med på å gjøre verden til et bedre sted? 8238410[/snapback] For å sitere en god gammel Raga Rockers tekst; "Er det ikke godt å ha noen å hate, føles det ikke godt å slå dem flate?" Fra spøk til alvor, det er vel strengt tatt ikke menneskene han eller andre hater, det er nok heller det å få besøk av "dørselgere", slik føles hvertfall slike besøk. Om en person ønsker å selge meg en støvsuger eller et livssyn spiller null trille, om jeg ønsker noen av delene oppsøker jeg slike "forhandlere" selv. Vi har mulighet til å reservere oss mot telefonsalg, men ikke mot slike besøk, og det er nok grunnen til at mange blir irriterte over dette, og ikke fordi vi har noe imot personene i seg selv. Lenke til kommentar
samepus Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 8238410[/snapback] For å sitere en god gammel Raga Rockers tekst; "Er det ikke godt å ha noen å hate, føles det ikke godt å slå dem flate?" Fra spøk til alvor, det er vel strengt tatt ikke menneskene han eller andre hater, det er nok heller det å få besøk av "dørselgere", slik føles hvertfall slike besøk. Om en person ønsker å selge meg en støvsuger eller et livssyn spiller null trille, om jeg ønsker noen av delene oppsøker jeg slike "forhandlere" selv. Vi har mulighet til å reservere oss mot telefonsalg, men ikke mot slike besøk, og det er nok grunnen til at mange blir irriterte over dette, og ikke fordi vi har noe imot personene i seg selv. 8238456[/snapback] Klart jeg ser det enorme problemet dette utgjør. Hvor ofte kommer disse på døren? Jehovas Vitner kommer kanskje en gang i året? Mormonere kommer nesten aldri. Joda, det er all grunn til å hate. Personlig synes jeg telefonselgere er mer plagsom, de gir seg nemlig aldri, men jeg hater dem ikke. Mormonere, som jeg bare har sett en gang på min dør, og Jehovas Vitner, pleier å gå høflig etter et: -jeg er ikke interessert-. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 8238410[/snapback] For å sitere en god gammel Raga Rockers tekst; "Er det ikke godt å ha noen å hate, føles det ikke godt å slå dem flate?" Fra spøk til alvor, det er vel strengt tatt ikke menneskene han eller andre hater, det er nok heller det å få besøk av "dørselgere", slik føles hvertfall slike besøk. Om en person ønsker å selge meg en støvsuger eller et livssyn spiller null trille, om jeg ønsker noen av delene oppsøker jeg slike "forhandlere" selv. Vi har mulighet til å reservere oss mot telefonsalg, men ikke mot slike besøk, og det er nok grunnen til at mange blir irriterte over dette, og ikke fordi vi har noe imot personene i seg selv. 8238456[/snapback] Klart jeg ser det enorme problemet dette utgjør. Hvor ofte kommer disse på døren? Jehovas Vitner kommer kanskje en gang i året? Mormonere kommer nesten aldri. Joda, det er all grunn til å hate. Personlig synes jeg telefonselgere er mer plagsom, de gir seg nemlig aldri, men jeg hater dem ikke. Mormonere, som jeg bare har sett en gang på min dør, og Jehovas Vitner, pleier å gå høflig etter et: -jeg er ikke interessert-. 8238504[/snapback] La meg si det slik, hat er en menneskelig og helt naturlig følelse. Det finnes et mørkt endeløst dyp av kristenhat i Norge, uten at det gjør noen ting "verre". Jeg hater jehovas vitner og mormonere... "Hammeren heves Mot korset skal den slå For over Norges land Skal ei kvitekrist rå" Lenke til kommentar
samepus Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Klart jeg ser det enorme problemet dette utgjør. Hvor ofte kommer disse på døren? Jehovas Vitner kommer kanskje en gang i året? Mormonere kommer nesten aldri. Joda, det er all grunn til å hate. Personlig synes jeg telefonselgere er mer plagsom, de gir seg nemlig aldri, men jeg hater dem ikke. Mormonere, som jeg bare har sett en gang på min dør, og Jehovas Vitner, pleier å gå høflig etter et: -jeg er ikke interessert-. 8238504[/snapback] La meg si det slik, hat er en menneskelig og helt naturlig følelse. Det finnes et mørkt endeløst dyp av kristenhat i Norge, uten at det gjør noen ting "verre". Jeg hater jehovas vitner og mormonere... "Hammeren heves Mot korset skal den slå For over Norges land Skal ei kvitekrist rå" 8238542[/snapback] Hva kan jeg si? Ikke mye fredshåp å spore her, mest hat. Jeg hadde kanskje rett da i forrige uke, da jeg hevdet at uten gud ville mennesket kun tenke på seg selv i trange tider. Ideen om humanetiske leveregler er et velstandsfenomen. Det stikker ikke særlig dypt heller. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Fred? Det blir fred når de kristne pakker sammen kirkene sine og reiser dit de hører hjemme OT: Mennesket tenker på seg selv uansett om det er påvirket av guder eller ikke. Endret 26. mars 2007 av Griffar Lenke til kommentar
samepus Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Fred? Det blir fred når de kristne pakker sammen kirkene sine og reiser dit de hører hjemme 8238615[/snapback] Den må du utdype. Er det kirkene som står bak terroren vi ser i midt-østen? Er det kirken som står bak volden vi ser i samfunnet? Litt saklighet hadde vært på sin plass. La meg gjøre deg oppmerksom på at norge ble regnet som kristent lenge før ateister og evolusjonister krøp frem fra kloakken. Så om det er noen som skal dra seg hjem dit de kommer fra så..... he he. Lenke til kommentar
andir Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg hadde kanskje rett da i forrige uke, da jeg hevdet at uten gud ville mennesket kun tenke på seg selv i trange tider. 8238583[/snapback] Jeg har flere ganger blitt stoppet opp av Jehovas Vitner på gaten, men jeg takker alltid høfflig for brosjyrene dem gir meg og ønsker dem en god dag før jeg går videre. Jeg hater verken Jehovas Vitner eller mormonere. Har du fremdeles problemer med å forstå hvordan folk kan være gode uten å tilbe din Gud? Lenke til kommentar
samepus Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg hadde kanskje rett da i forrige uke, da jeg hevdet at uten gud ville mennesket kun tenke på seg selv i trange tider. 8238583[/snapback] Jeg har flere ganger blitt stoppet opp av Jehovas Vitner på gaten, men jeg takker alltid høfflig for brosjyrene dem gir meg og ønsker dem en god dag før jeg går videre. Jeg hater verken Jehovas Vitner eller mormonere. Har du fremdeles problemer med å forstå hvordan folk kan være gode uten å tilbe din Gud? 8238665[/snapback] Leste du ikke innlegget jeg svarte på? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg hadde kanskje rett da i forrige uke, da jeg hevdet at uten gud ville mennesket kun tenke på seg selv i trange tider. 8238583[/snapback] Jeg har flere ganger blitt stoppet opp av Jehovas Vitner på gaten, men jeg takker alltid høfflig for brosjyrene dem gir meg og ønsker dem en god dag før jeg går videre. Jeg hater verken Jehovas Vitner eller mormonere. Har du fremdeles problemer med å forstå hvordan folk kan være gode uten å tilbe din Gud? 8238665[/snapback] Det var nordiske vikinger som kjempet lengst mot lyspesten, og da vi tapte gikk en hel rekke ting til helvete. Vår kultur, religion og kvinnerettigheter gikk tapt. Mye av dette har det tatt et millenium å få tilbake. Lenke til kommentar
andir Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jo. Først ville jeg presisere at ikke alle ateister hater Jehovas Vitner og mormonere, men jeg ville også spørre deg om denne påstanden: Ikke mye fredshåp å spore her, mest hat. Jeg hadde kanskje rett da i forrige uke, da jeg hevdet at uten gud ville mennesket kun tenke på seg selv i trange tider. Tror du fremdeles at alle ateister kun vil tenke på seg selv, selv i trange tider? Lenke til kommentar
samepus Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Har du fremdeles problemer med å forstå hvordan folk kan være gode uten å tilbe din Gud? 8238665[/snapback] Det var nordiske vikinger som kjempet lengst mot lyspesten, og da vi tapte gikk en hel rekke ting til helvete. Vår kultur, religion og kvinnerettigheter gikk tapt. Mye av dette har det tatt et millenium å få tilbake. 8238717[/snapback] Kvinnerettigheter hos vikingene? De ofret jomfruer og kvinnelige slaver ved høvdingbegravelser. Gi deg. Lenke til kommentar
samepus Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jo. Først ville jeg presisere at ikke alle ateister hater Jehovas Vitner og mormonere, men jeg ville også spørre deg om denne påstanden: Ikke mye fredshåp å spore her, mest hat. Jeg hadde kanskje rett da i forrige uke, da jeg hevdet at uten gud ville mennesket kun tenke på seg selv i trange tider. Tror du fremdeles at alle ateister kun vil tenke på seg selv, selv i trange tider? 8238726[/snapback] Ja, spesiellt i trange tider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå