Gå til innhold

Slutte å drikke 1,5L brus hver dag = vanskelig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et godt avvenningstriks er å blande halvt om halvt med juice og ett eller annet sprudlevann. (Vann med kullsyre fra COOP funker utmerket hvis du vil spare penger, men anbefaler Farris, da det faktisk smaker enda litt bedre...)

Eplejuice er den beste komboen.

Etter hvert kutter du ned på mengden juice, og snart drikker du bare vann.

-KJ

Lenke til kommentar

Hvis du vil og ønsker å slutte så vil du klare det en dag, om ikke idag eller imorra, så vil du en dag plutselig få motivasjon og så kutter du brusen.

Det gjelder å se det positive i det. Tenk på fordelene:

- Betydelig mindre sjangse for å få hull i tennene, og dermed mindre tannlegeutgifter (men nå skal det snart bli gratis hvis jeg har hørt riktig)

- Du sparer penger

- Du får bedre helse

- Du slipper å forgifte kroppen med raske karbohydrater hver dag, som til slutt gjør deg syk

- Du slipper dårlig ånde pga syreinnholdet i brusen

- Du bidrar til å få industrien til å innse at forbrukerne vil ha sunne produkter, ikke usunne produkter

- Du bidrar til å senke prisene på de sunne produktene og øke på det usunne

- Du minker risiko for benskjørhet, for cola blir ofte en erstatning for melk

- Du slipper å få i det alle de kreftfremkallende stoffene som er i brus

- Du sparer på miljøet ved mindre forbruk

- Du lærer deg å bli sterkere mentalt ved å avholde deg fra noe du har lyst på

- Du får mere ledig plass i kjøleskapet og ferre skitne glass som må vaskes

- Du slipper å vaske seige flekker på gulvet hver Søndags morgen

- osv :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Hvis du vil og ønsker å slutte så vil du klare det en dag, om ikke idag eller imorra, så vil du en dag plutselig få motivasjon og så kutter du brusen.

Det gjelder å se det positive i det. Tenk på fordelene:

- Betydelig mindre sjangse for å få hull i tennene, og dermed mindre tannlegeutgifter (men nå skal det snart bli gratis hvis jeg har hørt riktig)

- Du sparer penger

- Du får bedre helse

- Du slipper å forgifte kroppen med raske karbohydrater hver dag, som til slutt gjør deg syk

- Du slipper dårlig ånde pga syreinnholdet i brusen

- Du bidrar til å få industrien til å innse at forbrukerne vil ha sunne produkter, ikke usunne produkter

- Du bidrar til å senke prisene på de sunne produktene og øke på det usunne

- Du minker risiko for benskjørhet, for cola blir ofte en erstatning for melk

- Du slipper å få i det alle de kreftfremkallende stoffene som er i brus

- Du sparer på miljøet ved mindre forbruk

- Du lærer deg å bli sterkere mentalt ved å avholde deg fra noe du har lyst på

- Du får mere ledig plass i kjøleskapet og ferre skitne glass som må vaskes

- Du slipper å vaske seige flekker på gulvet hver Søndags morgen

- osv  :)

8276519[/snapback]

Ahh, det var her denne tråden ble av ja. Fant den ikke igjen ;)

Hmm, må si meg ganske enig på de punktene der, og en ting: jeg har ikke drikki så mye brus i det siste. Er fortsatt en del drikking, men i hvert fall ikke 1,5L om dagen :D

Det er jeg ganske fornøyd over. Sist jeg kjøpte brus selv (utenom 4 1,5L på lørdagen) var vel på mandag eller tirsdag eller forrige uke tror jeg.

Lenke til kommentar

Litt gammel tråd, men det er nå så.

Jeg drikker dritmye vann på skolen. Vi har fått tak i vannautomater, som har godt og kaldt vann, og drikker vel 2 liter hver dag (og det er bare på skolen).

Få elevrådet til å sette opp vannautomater, og finn deg en Imsdalflaske som du fyller hvert friminutt.

Så drikker du den i timene og friminuttene, og dropper å gå på butikken i storefri. Når du er nede på butikken er det rimelig lett å bli frista til å kjøpe brus, men du får ikke samme suget mens du sitter i kantina/ute på skoleplassen.

Drikk vann hver gang du vil ha brus, og kos deg heller litt med brus i helgene.

Lenke til kommentar

Gjør vel ikke noe om den begynner å bli litt gammel..? Ikke så gammel egentlig ;)

Uansett, nei, jeg går ikke på butikken i storefri. Og vi hadde en vannautomat, men den ble ødelagt så det har vi ikke. Så nå har vi vel ikke kaldt vann på skolen mer :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...