Gå til innhold

Slutte å drikke 1,5L brus hver dag = vanskelig

Anbefalte innlegg

For å "venne deg til" å drikke vann, kan du tvinge deg selv til å drikke et stort glass vann som det første du gjør når du står opp, bare pass på at du lar vannet renne i noen minutter, så smaker det mye bedre. Selv drikker jeg mellom en halv og en liter vann hver morgen. Kjøp deg ei vannflaske som du alltid har i sekken/på pulten, som du kan fylle opp i friminuttet. Da vil du ikke bli like tørst, og du får fjernet en av grunnene til brusdrikkinga. Sukkeravhengigheten kan du kanskje forsøke å kurere med gulrøtter eller noe annet sunt som smaker godt. Lykke til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 2-3 sånne drikkeflasker(olden, imsdal, bonaqua) som jeg pleier å fylle opp å ha i kjøleskapet. Og hver gang jeg henter en ny en, fyller jeg opp den forrige og setter inn. Smaker mystisk nok mye bedre enn vann rett fra springen. :p

Lenke til kommentar
Sukkeravhengigheten kan du kanskje forsøke å kurere med gulrøtter eller noe annet sunt som smaker godt. Lykke til.

8232688[/snapback]

Ikke alle som syns gulrøtter smaker godt, selv hater jeg det...

Prøv Bonaqua silver lemon (vann med sitronsmak), smaker herlig :thumbup:

8236487[/snapback]

Ikke alle som liker Bonaqua Silver Lemon ... ;)

Lenke til kommentar

Veldig mye fornuftig i det Databamse sier.

Mitt triks for å få i seg vann er som følger:

Kjøp en Imsdal/Olden-flaske med vann - og bruk så denne til å drikke vann fra springen. Jeg sliter fortsatt med å drikke vann fra glass, men når det er fra drikkeflaske, så går 0,6 liter ned som bare det.

For de som ikke er allergisk for sitrus, og er lei av rent vann, så anbefales det dråper med lime, sitron, eple, pære eller hva annet du måtte like i vannet for å få litt variasjon. :)

Lenke til kommentar
Kjøp boblevann uten sukker. Bon aqua, farris osv. Selv liker jeg bris med pære og sitrongress best, den er nam. Og naturell uten smak.

8238172[/snapback]

Om han liker det så er alt betre enn brus. Eg synest vatn med kolsyre er litt kvalmande.

Lenke til kommentar
Kjøp boblevann uten sukker. Bon aqua, farris osv. Selv liker jeg bris med pære og sitrongress best, den er nam. Og naturell uten smak.

8238172[/snapback]

Om han liker det så er alt betre enn brus. Eg synest vatn med kolsyre er litt kvalmande.

8238253[/snapback]

Jo, smaken er som baken. For meg var farris i starten et helt greit substitutt. Nå merker jeg hvor mye mer energi jeg har, med mindre sukker i kosten, så har ikke lyst på brus lenger.

Lenke til kommentar

Det er lurt å trappe ned gradvis. Du kan begynne med å ta deg et glass vann før du begynner på colaen, da er du ikke så tørst. Så kanskje ei 1.5L-flaske varer dobbelt så lenge etter en stund. Så kan du ha enkelte dager du ikke drikker brus i det hele tatt. Til slutt (bruk gjerne et par måneder) så vil du ikke drikke det i det hele tatt. Jeg drakk selv en del brus før, men kutta ut. Om noen gir meg brus nå så drikker jeg gjerne, men jeg klarer neppe mer enn 0.5L.

Lenke til kommentar

Takk for tips alle sammen! Kommer mye med å kjøpe en flaske vann, hehe.

Du kan begynne med å ta deg et glass vann før du begynner på colaen, da er du ikke så tørst.

Den var ikke så dum den ;)

Regner med at den har blitt nevnt flere ganger, men slett ikke værst forslag...

Kjøpte 2 liter brus i dag :whistle:

Klarte ikke å holde meg unna, siden jeg rakk ikke bussen og da må jeg gå forbi butikken også er jeg tørst...men hvorfor kjøpte jeg ikke vann? :thumbdown:

Jaja...kanskje neste gang kjøper jeg vann?

Lenke til kommentar
Kjøpte 2 liter brus i dag :whistle:

Klarte ikke å holde meg unna, siden jeg rakk ikke bussen og da må jeg gå forbi butikken også er jeg tørst...men hvorfor kjøpte jeg ikke vann? :thumbdown:

Jaja...kanskje neste gang kjøper jeg vann?

8241043[/snapback]

Svake menneske. :p Det er slike fristelser du må stå imot. :)

Lenke til kommentar
Begynn å drikk Bonaqua Silver Lemon. De nye flaksene. Smaker sinnsykt digg, du får en god samvittighet, og du begynner å miste suget etter brus litt etter litt.

Og gå over til Cola Light. Og kjøp ALDRI 1,5L når du kun skal innom for å ha noe å "drikke på".

8236529[/snapback]

Kjøp Bonaqua Silver Lemon, det er sykt godt og ikke vanskelig å bli hekta på :p

Lenke til kommentar
Jeg skal prøve å slutte fra med brus fra 20/03 til 18. Mai. Hittil har jeg bare drukket Eplejuice :p. Og Imsdal med smak.

8241522[/snapback]

Det er omtrent like mye sukker og syre i eplejuice og brus, anbefaler at du drikker mer vann og mindr juice. Litt juice går fint, men ikke bøtt nedpå.

Lenke til kommentar

Du kan ta farris i mens. Der er sunt, men hvis du ikke liker det kan du kanskje begynne å drikke Munkholm (alkohol fritt øl), et mye bedre og sunnere alternativ enn cola. Det går jo også ann å drikke filtrert vann.

Men det viktigste er at du finner en eller annen erstatning så suget ikke blir altfor stort og at du knekker. Noe for sukker kan være frukt eller sjokolade, f.eks mørk sjokolade hvis du liker det. Iværtfall noe som ikke gjør det avhengig eller til slutt, som jeg sa, kan knekke.

Endret av Articfare
Lenke til kommentar

Hvis du bare drikekr vann hver dag, men på f.ex. lørdag kjøper du deg en glassflaske/boks med brus (er bare 0,33 og smaker 100 ganger bedre en den shiten som kommer i 1,5 litere). Den flaska er usannsynlig digg! Jo lengre du venter mellom hver gang du drikker brus, jo mer kan du sette pris på det!

Grunnen til at pils er digg er fordi du ikke drikker det hver dag. Har prøvd det i noen uker, og det var ikke noe spess etterhvert. Samme greiene med brus.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...