Beatnut Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Hvordan setter jeg opp virtuelt DVD-drive og deretter mounter ett DVD-iso? Kjører OpenSUSE 10.2 Lenke til kommentar
eppis Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 du trenger ikke det.. du kan mounte ISO direkte i komando linja Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 du trenger ikke det.. du kan mounte ISO direkte i komando linja 8226073[/snapback] Og kommandoen er?... Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Kanskje denne kommandoen vil hjelpe deg: mount -o loop -t iso9660 filename.iso /mnt/iso Lenke til kommentar
kommers Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Virtuelt DVD-drive? Kan du ikke bare montere en iso-fil i et vilkårlig monteringspunkt (en tom katalog som du selv velger) ved å bruke noe à la: # mount -o loop -t iso9660 file.iso /mnt/min-dvd-iso Du må opprette monteringspunktet på forhånd. "-o loop" forteller at det skal brukes en loop-device for å montere en fil (ikke en ekte device). "-t"-switchen angir filsystem, iso9660 er vel CD-format (tipper den også gjelder for DVD? du får prøve deg fram). Edit: Argh, too late ;-) Endret 24. mars 2007 av kommers Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Jeg er dessverre litt treg i toppen. Tenkte ikke at det var bare å mounte filen på lik linje som mounter feks en NTFS-disk. Sorry. Ser det nå. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Er gjerne sånn i linux, ting er enklere enn man tror(ja jeg surra lenge med det der også fordi jeg tenkte altfor vanskelig) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå