Dryzz Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Har fått en engelsk oppgave som går utpå å lese en bok, og etter dette lage en internettside som går ut på å presentere boken. Har da laget en Windows Moviemaker fil som jeg da gjerne skulle hatt som førstesiden, problemet er at jeg ikke får satt den opp Er virkelig stolt av introen og vil ha den med... Er det noe jeg gjør galt, eller er det rett og slett ikke mulig? (har 2003 versjonen, er det at den er for gammel kanskje?) Endret 24. mars 2007 av Dryzz Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Tror ikke det går an å vise moviemaker filer i nettleseren. Du må iallefall få gjort om formatet til mpg eller avi. Om det er det at du ikke vet hvordan du lager videofiler i moviemaker så gjøres det på følgende måte: Fil - Lage filmfil Deretter vil du enkelt kunne vise denne filmen på forsiden din HTML koden din for å vise filmen vil bli noe slikt: <embed src="bane/til/filen.mpg" autostart="true" /> Endret 24. mars 2007 av erixz Lenke til kommentar
Dryzz Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Filmen er laget, men kan ikke lagres i andre formater enn moviemaker formatet, som da er .mswmm finner heller ingen konverteringsprogrammer :S Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Vis du trykker der jeg sa Fil - Lagre filmfil Vil filmen bli lagret som en wmw fil. Eventuelt kan du trykke hvor det står fullfør film på venstre side av programmet. Lenke til kommentar
Dryzz Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) følte meg dum nå Endret 24. mars 2007 av Dryzz Lenke til kommentar
Dryzz Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 HTML koden din for å vise filmen vil bli noe slikt: <embed src="bane/til/filen.mpg" autostart="true" /> 8225911[/snapback] Er ikke så avansert innenfor webdesign, og veit derfor ikke hvordan jeg ville fått opp detta på Office Publisher :S Har prøvd å legge det inn som et objekt, men kommer alltid opp at filen ikke er åpen, eller klar til bruk :S Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Vet ikke hvordan publisher er, men du bør et sted ha tilgang til kildekoden. (Selve HTML koden.) Vis du ikke får dette til kan du gjøre det på følgende måte: Høyreklikk på html filen du har lagret. Åpne i notis bok. Og legg til html koden der du vil filmen skal vises. (et sted mellom <body></body> tagene til tips. Lenke til kommentar
Dryzz Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Der har vi det, tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå