IvanD40 Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Litejk,02/04-2007 : 00:42] *Stem på bildet mitt da, stemmer du på det stemmer du på hunden min Hvist du ikke har lest regla les dem =) , punkt 7 tror jeg , om anymonitet ! =)* *Jaja, men når det allerede var åpenbart* Yepp sant det sry leste det ikke før litt etter :/ "my mistake" Men HUSK det til neste fotokonkurranse ihvertfall så blir alle fornøyde å glade PS : Det gjelder da alle også selfølgelig ! Endret 3. april 2007 av IvanD40 Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Jeg er enig med Sentimental her. Det var nokså åpenbar stemmefisking og brudd på anonymiteten, og dermed et klart brudd på reglene. Tidligere har vi jo opplevd at vinneren ble disket etter at han var utropt som vinner. Han(?) tok det som en mann(?), og leder faktisk denne runden. 8298364[/snapback] Nå var det kanskje litt dårlig timing å bytte avatar akkurat nå, men ellers er det jo ikke så vanskelig etterhvert å finne ut hvem den potensielle fotografen bak et bilde kan være om man absolutt vil. Miljøet her er ikke større enn av det absolutt lar seg gjøre. Mange av bildene har exif info med, og bare ut i fra dét (kameratype) er jo mye av jobben gjort. Det blir som å nekte Riktig å delta med et kirkebilde fra Strømmen eller å nekte cmi å levere et bilde av en hettemåke, eller om tema var Barn så skulle alle som har postet bilde av sine håpefulle/tanteunger her før diskes. I tillegg har mange fotografer her en særegen måte å redigere/presentere bildene på (bruk av rammer, f.eks) som gjør at om man følger noen konkurranser bakover skal det la seg forholdsvis greit gjøre å plukke ut hvem personen er. Vi må ikke bli for høytidelige heller. Signatur er greit. Utover det blir absolutt anonymitet vanskelig å håndheve. Mener i alle fall jeg.. Fortsatt god påske. Lenke til kommentar
IvanD40 Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 pybalto,03/04-2007 : 09:24]Jeg vet ikke helt det med å diske noen i ettertid.. Tenker det bare fører til mindre deltakelse, iallefall tror jeg ikke den som diskes deltar mer. Men diskusjonen bør vel taes siden reglene er skrevet som de er. Jeg syns forresten at reglene er tunge å lese, de tre første punktene kan strykes fordi det er nevnt ett annet sted i innlegget, og gjentakelser gjør bare at folk ikke legger merke til det som står der. Men dette er bare min mening.. jeg er jo ikke med på dette, så dere som er det bør vel finne ut av hvordan dere vil ha det. Bare en lite tips , hvist man leser regla godt fårstår alle dem , å ingen har klaget til "nå" for meg å fårstå , å ja må si meg enig i det i diske en person for å bryte en av reglene er egentlig åpenbart , er jo det samme som å gå på butikken å stjele en liten "pølsebit" å bli tatt skal man da unngå disse regler å lover for att folk ikke leser nokk å fårstår hva som sies ? Da mener jeg att lover å regler skal holdes ! samt bli straffet for disse. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 pybalto,03/04-2007 : 09:24] Bare en lite tips , hvist man leser regla godt fårstår alle dem , å ingen har klaget til "nå" for meg å fårstå , å ja må si meg enig i det i diske en person for å bryte en av reglene er egentlig åpenbart , er jo det samme som å gå på butikken å stjele en liten "pølsebit" å bli tatt skal man da unngå disse regler å lover for att folk ikke leser nokk å fårstår hva som sies ? Da mener jeg att lover å regler skal holdes ! samt bli straffet for disse. 8305379[/snapback] Er det meg du kommer med tips til? Isåfall får du forklare dette tipset, for jeg har lest innlegget ditt flere ganger og skjønner ikke hva du mener med tips. Men av det jeg skjønner så sammenligner du det å stjele i butikk med det "jukset" som er kommet for dagen i denne konkurransen. Der er jeg ikke enig, det kan ikke sammenlignes. Lenke til kommentar
IvanD40 Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) pybalto,04/04-2007 : 10:49]IvanD40,04/04-2007 : 09:02,pybalto,03/04-2007 : 09:24] Bare en lite tips , hvist man leser regla godt fårstår alle dem , å ingen har klaget til "nå" for meg å fårstå , å ja må si meg enig i det i diske en person for å bryte en av reglene er egentlig åpenbart , er jo det samme som å gå på butikken å stjele en liten "pølsebit" å bli tatt skal man da unngå disse regler å lover for att folk ikke leser nokk å fårstår hva som sies ? Da mener jeg att lover å regler skal holdes ! samt bli straffet for disse. Er det meg du kommer med tips til? Isåfall får du forklare dette tipset, for jeg har lest innlegget ditt flere ganger og skjønner ikke hva du mener med tips. Men av det jeg skjønner så sammenligner du det å stjele i butikk med det "jukset" som er kommet for dagen i denne konkurransen. Der er jeg ikke enig, det kan ikke sammenlignes. Mente ikke å sikte til noen eller fornærme noen , hvist noen følte det får jeg beklage det! , men mente bare att folk bør lese regla mere nøye før dem skriver noe i f.eks fotokonkurranse post`n. Men nokk om det gjort er gjort så får vi se hva som skjer når votinga er over. God påske til alle da. Endret 4. april 2007 av IvanD40 Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Vi må ikke bli for høytidelige heller. 8303686[/snapback] Jeg er også opptatt av at dette skal være en uhøytidelig konkurranse. Man bør bruke skjønn i hvert enkelt tilfelle. Hvis noen f.eks. sender inn et bilde som er i et større format enn det som er tillatt ifølge konkurransereglene, så er jo det i utgangspunktet diskvalifikasjonsgrunn. Men her må det selvsagt vises skjønn, det er jo en enkelt sak å resize bildet slik at det blir "lovlig". Men selv om dette er en uhøytidelig konkurranse, kan man jo ikke velge å bryte reglene når man finner det for godt. Det er en grunn for at reglene er der. Nå tror jeg selvfølgelig ikke at Litejk har brutt reglene med hensikt, men la oss si at han hadde vunnet konkurransen - hvilket signal hadde det da gitt andre som vurderer å bli med? Sannsynligvis ville man fått inntrykk av at her kan man gjøre akkurat som man vil, siden det likevel ikke er noen som håndhever reglene her. Det er nettopp i sånne situasjoner jeg mener at vi må foreta oss noe. Nå ser imidlertid ikke dette ut til å bli noen problemstilling uansett, så da er det heller ingen grunn til å foreta seg noe. Det er mulig reglene kan være litt tunge å forstå, for de har jo blitt utviklet etterhvert som behovene har blitt avdekket. Dersom noen ønsker å renskrive reglene slik at de blir lettere å forstå, er de hjertelig velkomne til det. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Jeg beklager viss jeg var teit med å "fiske stemmer" som dere sier. Det var overhodet ikke min mening. Det vart bare slik når jeg ble spurd om det var min hund, og jeg svarte kanskje litt teit. Så bare diskvalifiser meg, jeg bryr meg lite, for egentlig så var jeg med bare for å være med. Endret 4. april 2007 av Litejk Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Om dere faktisk leser hele tråden ser dere at det er jeg som er hovedgrunnen. Reglene er slik jeg har forstått ikke helt klare. Bildet Litejk postet er 100% lovlig, selv om motivet er samme hunden. Jeg syns bare at det ble litt for likt avataren, og dermed veldig lett å se hvem som var fotografen. Å nekte Litejk å poste bilder av sin hund som ikke er samme eksponering som et avatar bilde, eller et i bildekritikken, blir som å nekte noen i å poste et bilde av en gråspurv bare fordi de har lagt ut et bilde av en gråspurv på forumet tildigere. Er det folk som tar denne konkurransen så forbanna alvorlig at om et bilde kan tilknyttes fotografen så må det diskes? Uansett om vi hadde annonsert fotogarfen til hvert bilde tror jeg stemmingen hadde blitt fair. Men hvordan er det å avgi flere stemmer, er det mulig? Sorry om jeg ikke tester det selv, da det kan ha innvirking på resultat, noe noen på forumet tydeligvis er sterkt imot. La oss ha nok tillit til andre på forumet at vi ikke tror de stemmer på fotografen, men faktisk det bilde de syns er best. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Men hvordan er det å avgi flere stemmer, er det mulig?Det er berre ein stemme per brukar. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Men hvordan er det å avgi flere stemmer, er det mulig?Det er berre ein stemme per brukar. 8311392[/snapback] ok, slik det skal være Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Om dere faktisk leser hele tråden ser dere at det er jeg som er hovedgrunnen. 8311372[/snapback] Hvis du leser hele tråden også, så vil du se at det er blitt påpekt flere ganger at dette ER og SKAL være en uhøytidelig konkurranse - altså ikke noen "forbanna alvorlig" konkurranse. Personlig har jeg ytret noen meninger i denne tråden, og hvis dette blir sett på som om jeg tar konkurransen altfor seriøst, beklager jeg det på sterkeste. Slik jeg oppfatter konkurransen, så er dette et flott tiltak for å engasjere oss / gi oss en spennende utfordring iløpet av noen dager. Det jeg har prøvd å gi uttrykk for er at selv om konkurransen er uhøytidelig, så har den regler. Synes ikke reglene er urimelig strenge, og da bør vi selvsagt prøve å følge disse, men skjønn må alltid vises. Å nekte Litejk å poste bilder av sin hund som ikke er samme eksponering som et avatar bilde, eller et i bildekritikken, blir som å nekte noen i å poste et bilde av en gråspurv bare fordi de har lagt ut et bilde av en gråspurv på forumet tildigere. 8311372[/snapback] Det er vel ingen som har nektet Litejk å poste bilder av hunden sin? Full anonymitet kan selvsagt være vanskelig å få til, men i dette tilfellet var det jo ikke bare dårlig timing med avataren, det ble også gitt oppfordringer til å stemme på dette bildet. Dette til tross, så er IKKE bidraget til Litejk diskvalifisert, nettopp fordi det er blitt utvist skjønn i denne sammenhengen. Slik ser i alle fall jeg det. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Dette til tross, så er IKKE bidraget til Litejk diskvalifisert, nettopp fordi det er blitt utvist skjønn i denne sammenhengen. 8311763[/snapback] Det er jo flott. Men det fører tankene mine litt videre. Hva om noen oppførte seg sånn at de MÅ diskvalifiseres? Hvem skal i såfall stå for dette? Skal det da være en åpen tråd der alle diskuterer det frem, eller er det kanskje ukens arrangør som tar den avgjørelsen? Altså, hvem har f.eks. utvist skjønn i denne saken? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Det at han oppfordret til å stemme på bildet syns jeg ikke var nødvendig, men nå hadde dette en vri som var mest ment til meg tenker jeg. Jeg sa at det var en søt hund, og da sier han hatt om jeg stemmer på bilde hans så stemmer jeg jo på den søte hunden hans. Tror ikke det var noe organisert stemmefisking dette, og jeg syns ikke han bør bli disket for det han har gjort. Siste regel bør kanskje være at den minste overtredelse av en regel fører til utestengelse, men som sagt, det er mye som gjør at jeg skjenner igjen bildene til noen her,uten å nødvendigvis sett de fra før. Riktig f.eks har en spesiel måte å behandle bildene sine, så om det ikke finnes en som g jør det samme, og deltar vet de fleste på forumet at det er riktig. Riktig som i brukeren riktig... Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Hva om noen oppførte seg sånn at de MÅ diskvalifiseres? Hvem skal i såfall stå for dette? Skal det da være en åpen tråd der alle diskuterer det frem, eller er det kanskje ukens arrangør som tar den avgjørelsen?8312573[/snapback] Det kan gjerne diskuteres litt selvfølgelig, men jeg synes at rundens arrangør bør ha siste ord i en sånn sak, så får alle vi andre respektere hans avgjørelse. Endret 5. april 2007 av sentimental Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 Hva om noen oppførte seg sånn at de MÅ diskvalifiseres? Hvem skal i såfall stå for dette? Skal det da være en åpen tråd der alle diskuterer det frem, eller er det kanskje ukens arrangør som tar den avgjørelsen?8312573[/snapback] Det kan gjerne diskuteres litt selvfølgelig, men jeg synes at rundens arrangør bør ha siste ord i en sånn sak, så får alle vi andre respektere hans avgjørelse. 8312672[/snapback] De gangene det har vært aktuellt har vel fotografen selv innsett sine feil og lagt seg flat slik at noen overordnet disking ikke har vært nødvendig (pga bilde tatt på feil tidspunkt og et bilde med signatur). Selv stoppet jeg(vi) ett bidrag til denne rundens konkurranse fordi det ikke var tatt innenfor konkurransens tidsrom og i et annet bilde klonet jeg bort en signatur. I begge tilfellene ordnet det seg helt fint - fikk et 'nyknipset' bilde fra den ene og den andre sendte meg en versjon uten signatur i etterkant. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 De gangene det har vært aktuellt har vel fotografen selv innsett sine feil og lagt seg flat slik at noen overordnet disking ikke har vært nødvendig (pga bilde tatt på feil tidspunkt og et bilde med signatur). Selv stoppet jeg(vi) ett bidrag til denne rundens konkurranse fordi det ikke var tatt innenfor konkurransens tidsrom og i et annet bilde klonet jeg bort en signatur. I begge tilfellene ordnet det seg helt fint - fikk et 'nyknipset' bilde fra den ene og den andre sendte meg en versjon uten signatur i etterkant. 8312795[/snapback] Flott! Da fungerer dette akkurat slik det bør. Det er sjelden noe bidrag har måtte bli disket, som regel lar det meste seg løse - noe ragamuffin / arrangør her løste på en utmerket måte! Lenke til kommentar
flippant Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Mye stilig i denne runden Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Det er jevnt som f. i skrivende stund (3 på 8 stemmer hver). Jeg har ikke sett noen regler på hvor lenge avstemmingen skal vare, så da får jeg bare avgjøre det selv. Jeg får ikke mulighet til å runde av kl 21, men det blir gjort enten i kveld rundt 24-01, eller i morgen tidlig i 10-tiden (forrige runde ble avsluttet lørdagsformiddagen). Lenke til kommentar
IvanD40 Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hei back fra påskeferie ah det var godt ,men ville bare si det var arti å se mange flere i denne fotokonkurranse å forhåpenbtlighvis flere i neste Jeg får vell ønske alle lykke til da med denne ukes konkurranse ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå