Jumpern Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Skal montere nytt anlegg (ikke til meg), og har noen spm. ang. det. Litt specs: Forsterkere: 2stk Crunch USA - CR 4275 (4 kanal) Subber: 2 stk Pioneer TS-W306C (4 ohm) Høytalere: 6x9 og et komponent sett(usikker på hvilket). Det jeg lurer på er det med Ohm. Er litt usikker på hvordan jeg skal koble subbene på forsterkeren(e). Har tenkt å brokoble subbene på en forsterker, og bruke den andre til å koble på 4 stk vanlige høytalere. Er det noen som kan hjelpe med å finne ut om det er trygt å brokoble disse subbene på denne forsterkeren? Hvor mye Ohm kommer de da til å kjøres i? (4,2 eller1 Ohm) Tåler de det ?? Lenke til kommentar
Jumpern Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Her var det ikke mye hjelp å få.... Vil bare vite om subbene kan brokobles på en forsterker....eller om de burde kobles på hver sin forsterker...tenker da på om de kan bli ødelagt hvis de ikke få rett Ohm. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 De fleste bilforsterkere er stabil ned til 2ohm så dette burde gå greit. Lenke til kommentar
Jumpern Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Ok at jeg kobler begge subbene på en forsterker? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 ja det burde vell gå greit. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Brokoble FORSTERKEREN til 2 kanaler, og koble en sub til hver kanal... Da vil det registreres som en 2 ohms last, hvis sub er 1x4ohm Lenke til kommentar
Jumpern Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Brokoble FORSTERKEREN til 2 kanaler, og koble en sub til hver kanal... Da vil det registreres som en 2 ohms last, hvis sub er 1x4ohm 8242286[/snapback] Da vil ikke subbene ta skade av det? Er ikke så online når det gjelder Ohm.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå