Gå til innhold

Tweaking av et eldre ATI Radeon (64MB VIVO retail) kort

LL

Anbefalte innlegg

Jeg har et eldre ATI Radeon kort, mærmere bestemt et Radeon 64MB DDR VIVO kort. Jeg har retail versjonen som kjører i 189Mhz. Er det noen som har noen erfaringer med dette kortet? Hva kan jeg gjør med det for å øke ytelsen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke RadeonTweaker og sette opp core/memory mhz til systemet blir ustabilt. I programmet er det også andre funksjoner som kan øke ytelsen. Du finner det her http://radeontweaker.sourceforge.net/

Har samme kort, klokker til rundt 210 mhz uten prob. Har xp1900,256ddr og får 4300 poeng i 3dmark2001se.

Eneste prob med kortet er at det er elendig på fogging og at noen spill hakker uansett drivere (f.eks Half Life og GTA3). Skulle likt å vite om andre med det skjermkortet har samme spilleprob.

Lenke til kommentar

Hvor høyt er det mulig å kjøre den uten å bytte vifte, eller lignende? Er det noen som har noen erfaringer på dette området?

Hvordan er så beste måten å sjekke om det faktisk kjører stabilt?? Jeg har ikke vært borti skjemkort-tweaking før...

Lenke til kommentar

Har akkurat samme kort som deg. Klarte å få det opp til 203/203 med orginal vifte osv. På 210/210 begynte det å bli ustabilt i Mafia. Har ofte tenkt på at jeg skule kjøpt meg ny vifte og ribbe, men det har aldri blitt noe av. Men det hjelper. Jeg gikk opp ti FPS i Mafia, bare ved å laste ned twekingprogrammet å stille opp klokka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...