überleet Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Hei nå begynner jeg å bli lei og rastløs fordi jeg får ikke klokka opp cpu'n min!! jeg har brukt ganske mye penger på denna maskina for nettop at jeg skal få over klokka den. Men når jeg i det heletatt stiller på FSB'n la oss si jeg klokker opp til rundt 2.6 etteller annet så vil ikke machina boote opp. Jeg har prøvd å oppdatere BIOS, men det ble ikke noe bedre da, det ble faktisk værre fordi av en eller rar grunn hoppa cpu temp opp til 40c++ !! når den vanlig vis ligger på 29-35 med min swiftech MCX4000B kjøler og en Past 8412N2G vifte oppå. Pluss at jeg har 3 80 mm vifter i Kabbisen.... så da bytta jeg tilbake til den gamle BIOS'en og da ble det vanlig temp...Hvorfor vil ikke maskina mi tillate overklokknig?? (PS I biosen min går det ikke ann å stille på om det skal være 3:3:1 osv....) _________________ Specs: P4 2.533 Ghz Pc 533 OCZ 512 Pc 2700 DDR Gainward GF 4 Ti4200 64Mb DDR Western Digital 120Gb 8Mb Cache Asus P4S8X Motherboard [ Denne Melding var redigert av: überleet på 2002-12-13 17:16 ] Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Det hovedkortet ditt er vel ikke kjempeoverklokkingsvennlig tror jeg. Lenke til kommentar
hce Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Quote: überleet skrev (2002-12-13 16:53):Jeg har prøvd å oppdatere BIOS, men det ble ikke noe bedre da, det ble faktisk værre fordi av en eller rar grunn hoppa cpu temp opp til 40c++ !! når den vanlig vis ligger på 29-35 med min swiftech MCX4000B kjøler og en Past 8412N2G vifte oppå. Pluss at jeg har 3 80 mm vifter i Kabbisen.... så da bytta jeg tilbake til den gamle BIOS'en og da ble det vanlig temp...Hvorfor vil ikke maskina mi tillate overklokknig??(PS I biosen min går det ikke ann å stille på om det skal være 3:3:1 osv....) Tror neppe tempen på CPUen din har fysisk blitt noe mindre med den nye BIOSen. Tror nok heller du fikk en annen algoritme som beregnet temperatur. Kanskje denne temperaturen er mer korrekt. Det vil du kun finne ut ved å måle med en probe på CPUen. Hva er det du prøver å stille i BIOS som du ønsker skal være 3:3:1? Er det RAM/CPU/PCI du prøver å stille? Hadde jeg vært deg ville jeg valgt et helt annet HK. Abit sin it7-max2 v2 skal visst være et godt HK for overklokking, har selv it7-max og kommer opp til ca 3GHz med en 2GHz P4. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Bytt til et PE basert hk så får du klokket. den nye temp var nok mer korrekt en den på den gamle biosen Lenke til kommentar
überleet Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 3:3:1 var et eksempel... jeg har en pc til der jeg (Abit ST6 HK)kan stille på det (cpu:ram:pci ?ja) men på mitt Anus P4S8X kan jeg bare stille fsb som er default 133/33.. jeg får ikke stillt på pci fsb.. Lenke til kommentar
überleet Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 PE basert HK?? hva er det ? hmmm det er ikke bare bare å bytte HK da..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå