Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Irriterende "pope"-lyd i øret..

Goliath

Anbefalte innlegg

Jeg har enten vann eller trykk i øret og lager skikkelig irriterende "pope"-lyder når jeg tygger o.l.

Jeg har prøvd det meste: Q-tip, blåse ut, riste hodet til jeg har falt i bakken, hengt opp ned, gjevne ut trykk med nesa osv.

Blir sprøøøøøøø..

Edit:

Pågått i èn hel uke nå..

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg får vann i øret pleier jeg å stå og hinke på en fot mens hodet er tippet ned mot bakken samme vei som foten jeg står på. Ser litt idiotisk ut, men det fungerer utrolig bra for å få vann ut. Vet ikke om det vil med deg ettersom du allerede har prøvd en god del.

Lenke til kommentar

For et og et halvt år siden sa legen min at det var vann i mellomøret, og at det ville naturlig forsvinne etter 2-3 mnd. Etter et år var vannet borte, men da fikk jeg høre at det var noe mellom ørene og nesa som ble lett tilstoppa. Ble tilbudt noe medisin, men de har jeg ikke brukt. med andre ord, jeg har hatt slike småpropper konstant i et og et halvt år nå. Blir på en måte vant til det, merker det mest når jeg kjører bil/tar tog. Men kan jo være vann i mellomøret, som "skal" gå over etter noen mnd, særlig på sommerstid da det er varmt i lufta. Sa legen ihvertfall.

Lenke til kommentar
Jeg har enten vann eller trykk i øret og lager skikkelig irriterende "pope"-lyder når jeg tygger o.l.

Jeg har prøvd det meste: Q-tip, blåse ut, riste hodet til jeg har falt i bakken, hengt opp ned, gjevne ut trykk med nesa osv.

Blir sprøøøøøøø..

Edit:

Pågått i èn hel uke nå..

8225390[/snapback]

Du er tett i øret ;)

Prøv å hell et noen dråper vann i øret før du legger deg og sov med det øret ned. Det funka for meg :/

Lenke til kommentar
Når vi er inne på tygging, hvorfor knekker det i kjeven min hver gang jeg spiser noe? :p Kan sånt gå vekk av seg selv?

8227669[/snapback]

Har det slik en gang i blandt jeg. Ganske irriterende og det virker ikke helt bra for leddene osv men det går alltid over etter et par dager.

Lenke til kommentar
Gjest Guest

tror det er vann i øret. fått det flere ganger etter jeg har dusjet før, da har jeg bare tatt hodet til siden så øret er rett ned, så enten røre litt på hodet eller ta en q-tip, så renner det ut...

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Tipper du har en liten ørebetennelse. Gå til legen og sjekk om du trenger antibiotika.

De som sier du har vann i øret har altså rett - ørebetennelsen gir deg det. Trykket kan bli sittende i flere måneder etter at betennelsen er ute, dessverre.

Lenke til kommentar

Har det samme også hvis jeg har forstått det rett. Det føles som og jeg har evig topp i ørene eller hva det kalles. Minner om det man får på bilturer. Hver gang jeg svelger eller beveger litt i kjeven så knitrer/ smeller det opp på en måte. Kan sitte å gjøre dette i evigheter uten at det gir seg. Har hatt det i flere måneder nå, kansje i et halvår snart, og er rett og slett drittlei dette.

Lenke til kommentar
For et og et halvt år siden sa legen min at det var vann i mellomøret, og at det ville naturlig forsvinne etter 2-3 mnd. Etter et år var vannet borte, men da fikk jeg høre at det var noe mellom ørene og nesa som ble lett tilstoppa. Ble tilbudt noe medisin, men de har jeg ikke brukt. med andre ord, jeg har hatt slike småpropper konstant i et og et halvt år nå. Blir på en måte vant til det, merker det mest når jeg kjører bil/tar tog. Men kan jo være vann i mellomøret, som "skal" gå over etter noen mnd, særlig på sommerstid da det er varmt i lufta. Sa legen ihvertfall.

8225559[/snapback]

Jeg har hatt det i godt over 1 år selv, men har aldri giddet å gjøre noe med det. Får prøve noe når jeg får opp motivasjonen, som er rimelig lav.

Endret av different
Lenke til kommentar
Gjest Bengali Tiger
Når jeg får vann i øret pleier jeg å stå og hinke på en fot mens hodet er tippet ned mot bakken samme vei som foten jeg står på. Ser litt idiotisk ut, men det fungerer utrolig bra for å få vann ut. Vet ikke om det vil med deg ettersom du allerede har prøvd en god del.

8225546[/snapback]

Det virka jo!!! lol takk for det :thumbup::D

Lenke til kommentar
  • 10 år senere...

Blir sprøøøøøøø..

Edit:

Pågått i èn hel uke nå..

Noen som har tanker? Har akkuratt samme som han her. Hva kan det være? Men hos meg har det vart i over et halvt år..

Anonymous poster hash: a0515...418

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...