Rottenspacehead Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Det må jeg si er ganske flott =) Får bidra selv den dagen Ps3 kommer i hus =) Lenke til kommentar
O.J Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Må presse alle dere kjenner med PS3 til å innstallere F@H. Lenke til kommentar
AlfSimen Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Siden jeg endte opp med å ikke kjøpe inn PS3 nå, så har jeg det iallefall gående på laptopen min. Får jo bidra! Lenke til kommentar
O.J Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Okay... Jeg har selv på folding@home når jeg kan, men jeg skjønner ikke helt hva den gjør. Hva betyr det at folding@home presterer en viss mengde kraft? 8235779[/snapback] F@H prosjektet kalkulerer hvordan proteiner folder seg. Det er når denne foldingen går galt vi får bl.a Alzheimers. Dette krever vanvittig mye datakraft og ideen er derfor å dele denne belastningen i et nettverk. Kan ikke så vanvittig mye om detaljene, så får heller lese mere på hjemmesidene dems. Link Endret 25. mars 2007 av O.J Lenke til kommentar
Oas3k Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Dette var jo genialt, men synes det burde vert litt lettere info da tror jeg flere ville tatt det i bruk Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 GPU-klienten: 42 TFLOPS, 708 CPU-er, 0,059 TFLOPS pr CPUPLAYSTATION 3: 516 TFLOPS, 21062 CPU-er, 0,0245 TFLOPS pr CPU Hvilket tilsier at GPU-klientene (som kjører på nvidia/ATI-skjermkort) er ~2.4 ganger så effektive som en PS3-klient.... 8225749[/snapback] Men kjører PS3 5-6 klienter på en gang, en for hver SPU? Nå har jeg ikke god nok kjennskap til utvikling på PS3 til å si noe sikkert, men jeg gjetter på at det er en klient som kjører x antall beregninger i parallell på hver SPE/SPU. Resultatet i ytelse kommer fra hvor lang den bruker på en arbeidspakke, og det er start til slutt på denne arbeidspakken som avgjør innrapportert statistikk. PS3-en leverer ikke 5-6 arbeidspakker i parallell, så jeg vil anta at vi snakker om forholdsvis 1:1-sammenligning her. Nå er imidlertid både Cell-arkitekturen og GPU-arkitekturen (inkludert Xbox 360 sin) aldeles glimrende egnet for denne typen prosessering, så begge to har finfin ytelse. De er blodoptimalisert for matriseoperasjoner og det å gjøre ting i parallell, noe som passer veldig godt overrens med denne typen problemer. Det er selvsagt også en kjempeverdi at en applikasjon som dette blir gjort så lett tilgjengelig for alle og enhver. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jepp, jeg så i ettertid at jeg så på feil tall. Jeg greide å telle 230000 prosessorer for PS3, mens det er feltet i tabellen for alle prosessorer i prosjektet kombinert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå