hean Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Hei, etter å ha rotet litt med koden min fikk jeg plutselig opp følgende melding: Warning: mysql_fetch_array(): The result type should be either MYSQL_NUM, MYSQL_ASSOC or MYSQL_BOTH. in c:\programfiler\easyphp1-7\www\index2\registrering.php on line 14 Saken er den at jeg ikke har fått den meldingen før med omtrent identisk kode. Jeg vet jo hva meldingen betyr men mener jo at resultatet er slik det skal være. Derfor skjønner jeg ikke hve som er feil. Håper noen kan svare. På forhånd takk!! Endret 24. mars 2007 av Zatuu Lenke til kommentar
Peter Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Du må nesten vise oss koden, ellers kan jeg bare si hva som allerede står der. Argument to til mysql_fetch_array skal være enten MYSQL_NUM, MYSQL_ASSOC, eller MYSQL_BOTH. (som er tre konstanter definert av PHP) Lenke til kommentar
hean Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Her er koden, tror jeg har tatt med det som er nødvendig. Linje 13 og 14 som jeg fikk varslene på er uthevet! Legg merke til at variablne som jeg oppretter på linje 13 og 14 er brukt i if-kontrollen lengere ned hvis det har noe å si da <?php if (isset($_POST['fornavn'])) { $tilkobling = mysql_connect("localhost", "zatuu", "prosper") or die("Could not connect: " . mysql_error()); mysql_select_db("prosjekt", $tilkobling); $query_test = mysql_query ("select email from personalia where email = \"{$_POST['email']}\""); $query_test_brukernavn = mysql_query ("select bnavn from personalia where bnavn = \"{$_POST['bnavn']}\""); Linje 13 $res_eposttest = mysql_fetch_array($query_test, $tilkobling); Linje 14 $res_bnavntest = mysql_fetch_array($query_test_brukernavn, $tilkobling); } if (((((isset($_POST['fornavn']) && ($_POST['fornavn'] != "" )) && (isset($_POST['email']) && ($_POST['email'] != "" )) && (isset($_POST['passord']) && ($_POST['passord'] != "" )) && (isset($_POST['bekreft_passord']) && ($_POST['bekreft_passord'] != "" ))) && (($_POST['passord']) == ($_POST['bekreft_passord']))) && (ereg("^.+@.+\..+$", $_POST['email']))) && ($res_eposttest[0] == "") && ($res_bnavntest[0] == "")) { echo "Gratulerer, du er nå registrert. Vennligst trykk på Logg inn knappen til venstre for å logge inn"; $tilkobling = mysql_connect("localhost", "zatuu", "prosper") or die("Could not connect: " . mysql_error()); mysql_select_db("prosjekt", $tilkobling); $query_legginnbruker = "insert into personalia (bnavn, fornavn, etternavn, email, passord, dato) values (\"{$_POST['bnavn']}\", \"{$_POST['fornavn']}\", \"{$_POST['etternavn']}\", \"{$_POST['email']}\", \"{$_POST['passord']}\", NOW())"; /*Her kjøres spørringen og den nye brukeren legges inn*/ mysql_query($query_legginnbruker, $tilkobling); } Endret 24. mars 2007 av Zatuu Lenke til kommentar
Peter Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Linje 13 $res_eposttest = mysql_fetch_array($query_test, $tilkobling); Linje 14 $res_bnavntest = mysql_fetch_array($query_test_brukernavn, $tilkobling); 8225330[/snapback] Fjern andre parameter( $tilkobling ), det står ikke noe sted i manualen at dette trengs, gjør det vel? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) $tilkobling skal ikke stå som argument i en fetch_array. Det holder med $result (som du har kalt $query_test_brukernavn). Der $tilkobling står nå kan du utvide funksjonaliteten til fetch_array ved å sette inn forskjellige forhåndsdefinerte konstanter (som nevnt tidligere). Edit: Opps... Litt sein der. Endret 24. mars 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
hean Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Takk skal dere ha begge to, fjernet tilkoblingen og erstattet den med MYSQL_BOTH siden phpdesigner oppga at det skal stå result-type der. Så da ordnet det seg, må vel begynne å følge med litt om info som phpdesigner også gir Fint at noen faktisk orker å bruke opp helgen sin på å hjelpe andre.... Takk igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå