sanders Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Jeg prøver å finne fram en programvare som skal fungere sånn som windows homeserver skal funke en gang i tiden. Men helst med open source, med et webinterface for all administrering. Installasjon og innledende konfigurering er ikke så farlig, men selve administrasjonen i ettertid må være lett og enkel, samt at det ikke krever at man sitter ved selve maskinen å gjør noen av tingene. (os'et som ligger i bunn skal jo helst også være opensource men om det er linux/bsd/whatever har lite å si) Litt av den ønskede virkemåten er jo at man enkelt kan gå inn å lage en bruker via et webinterface, eksempelvis "Kari". Kari kan da få tilgang på en innlogging for et hjemmeområde via samba, ftp, web, hvor hun har sin tildelte lagrings plass tilgjengelig, med skrive/lese/slette tilgang. Hvis det er noen som har tips til software jeg kunne forsøke blir det gladlig motatt Mvh sanders Endret 24. mars 2007 av sanders Lenke til kommentar
sanders Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Har selv etter litt mer leting funnnet 2 alternativer www.freenas.org (bsd basert løsning) www.openfiler.com (linux basert løsning) Så for min del er tråden avsluttet, kommer tilbake med en vurdering av de 2 når jeg har fått testet dem. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Har selv etter litt mer leting funnnet 2 alternativer www.freenas.org (bsd basert løsning) www.openfiler.com (linux basert løsning) Så for min del er tråden avsluttet, kommer tilbake med en vurdering av de 2 når jeg har fått testet dem. Hvordan gikk det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå