fraber Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 God morgen. Dere er sikkert lei av dette spørsmålet her men her kommer det: Skal installere Ubuntu fra en cd som jeg har lastet ned, brent den over fra image-filen til boot-bar cd, men verken cd-rom eller dvd-rom vil boote fra den cden, booter fra xp-cd uten problem. Har satt dvd/cd-rom som boot-device i bios men hopper rett over på hd og laster xp. Etter og ha disablet hd og bare prøvd cden får jeg opp den gode gamle Disk boot failure. Sikkert bare jeg som gjør en skikkelig nybegynnerfeil men setter pris på svar. P4, Asus p4b533 hk, seagate hd(master singel,IDE0) , vga på hk, cd-rom(slave,IDE1), dvd-rom(master,IDE1) Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 har du brent image filen inn på CDrommen, sånn at du bare har 1 fil? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Ikke gjør den bootbar når du brenner. Høres kanskje rart ut, men dette er valg for Windows/DOS oppstarts-CD. Lenke til kommentar
fraber Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Lastet iso filen inn i Deamon tools og åpnet den i Nero, kopierte alle filene (20 stk med filer og mapper) inn på en cd. Men jeg kan ikke se noen "boot-filer", de er bare noen små filer på 1k i roten på cden sammen med mappene. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 selve filen du har lastet ned tar du og brenner (sikert en winrar fil eller lignende) så brenner du det som image Lenke til kommentar
fraber Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Aha, da tar jeg bare og kopierer iso filen rett over på en cd og forsøker. Ble det rett? Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Nei det blir galt. Du må åpne iso-filen med f.eks Nero og brenne den ut. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 i mine øyne, JA men for sikkerthet må noen bekrefte dete Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Aha, da tar jeg bare og kopierer iso filen rett over på en cd og forsøker.Ble det rett? 8225158[/snapback] Bare start Nero, velg "brenn image på plate". Finn ISO-filen. Lenke til kommentar
fraber Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Det var det jeg tenkte, altså laste iso-filen inn i Deamon og derifra til Nero, hva heter de filene Linux starter med(exe feks) Det er her jeg har lastet iso filen ned fra http://www.ubuntu.no/LastNed Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 DU kan eventuelt loade image-filen i Daemon, også kopiere CDen fra Daemon til brenneren i Nero Lenke til kommentar
fraber Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Jepp, det er det jeg har gjort(Deamon). Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Det var det jeg tenkte, altså laste iso-filen inn i Deamon og derifra til Nero, hva heter de filene Linux starter med(exe feks) Det er her jeg har lastet iso filen ned fra http://www.ubuntu.no/LastNed 8225180[/snapback] Nei, bare gjør det jeg sa. Lenke til kommentar
fraber Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Det skal jeg gjøre, takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå