Gå til innhold

120Gb+OS=Boot failure

P|zZa

Anbefalte innlegg

Har en WD 120GB 8 Mb cache, partisjonerte den i en på 20 Gb og en på 100 GB

Etter å ha lagt inn Win2k på 20 GB partisjonen og skal restarte så kommer det "Boot Failure...Please insert a boot disc"

Disken står på master...

Den finner den heller ikke i oppstarten/bios uten at jeg har koblet til en annen disk (system disk med win2k på)

Hva er feil??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har prøvd å kjøre fdisk /mbr og fdisk men den finner ikke disken!?

"No system disk!"

Når jeg booter opp med den jeg har OS på fra før av (Maxtor 15 Gb)og WD 120 GB så finner fdisk den, men bare 49000 MB vises...støtter ikke fdisk mer?

Lenke til kommentar
Quote:

P|zZa skrev (2002-12-13 16:35):

Har en WD 120GB 8 Mb cache, partisjonerte den i en på 20 Gb og en på 100 GB

Etter å ha lagt inn Win2k på 20 GB partisjonen og skal restarte så kommer det "Boot Failure...Please insert a boot disc"

Disken står på master...

Den finner den heller ikke i oppstarten/bios uten at jeg har koblet til en annen disk (system disk med win2k på)

Hva er feil??

Feilen kan være at du ikke har satt den andre partisjonen activ. Har dårlig erfaring med to active partisjoner. Så det som eg gjør når eg skal bruke den andre disken til å boote på er å skrue av og på activ i fdisk. Men eg må si at eg bruker fat32 ikke NTFS? Det kan og være at du har satt slave og master feil på diskene dine, Sier bare en ting eg prøv deg fram med å flytte jumperne. Mitt forslag er på Ide 1 kabelen sett den nye til master og den gamle som slave.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...