Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Hallo alle! Ønsker meg en PDA / Smartphone som skal kunne følgende: * Telefon & SMS * 2mpx cam * Radio (RDS el DAB) * mp3/flac player * Intern GPS * Kunne kjøre Windows Remote Desktop (via WLan) Finnes det noe som støtter alt dette i det hele tatt ? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Så lenge kravet er å kjøre Windows Remote Desktop, så må det bli en Pocket PC, ikke Smartphone. Ellers er vel det strengeste kravet ditt radio... Eten 500/700 har vel radio? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Jeg har sett på noen forskjellige, bla.a. HP 6915, HTC TyTN. Virker ikke som om NOEN av dem har radio (ikke skjønner jeg hvorfor ). Dessuten er jeg litt skremt av generell dårlig batteritid. Ikke lett dette! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Ang. batteritid har det jo også litt med hva man forventer og hva som kan leveres. Min TyTN holder i 3-4 dager hvis jeg skrur av 3G/UMTS. Og da ringes det litt og skrives en god del epost, samt surfing. Og hva er det med at alle vil ha radio i mp3-spillere/mobiltelefon? Tar plass og koster penger, sier nå jeg. Hent ned Podcasts istedenfor eller stream via GPRS... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 * Telefon & SMS* 2mpx cam * Radio (RDS el DAB) * mp3/flac player * Intern GPS * Kunne kjøre Windows Remote Desktop (via WLan) Finnes det noe som støtter alt dette i det hele tatt ? 8224012[/snapback] HTC P3300 er den perfekte match! (Dog er jeg usikker på om den spiller flac rett ut av boksen) Lenke til kommentar
Knocksock Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Alle kravene i en telefon med Windows Mobile er vanskelig å finne. Nå kommer snart Windows Mobile 6 og flere tlf med GPS innebygd vil lanseres. Jeg mener WM6 har innebygd støtte for RDP, ikke 100% sikker. Personlig hadde jeg valgt en tlf med WM6 og bygd på den med Bluetooth GPS, altså ekstern mottaker. Ulempen er vel at BT trekker en del strøm. Batterilevetid er vanskelig å si annet om enn at Wlan, BT, samtaler, surfing, skjerm mye påslått tapper batteri - hvor raskt er avh. av bruksmønster. MP3, streaming, etc. fikser gjerne 3dje parts software bra. Ta en titt på www.clubimate.com/Ultimate. E-ten har snertne PDAer med innebygd GPS og FM Radio. HTC Kaiser ryktes å ta over for TyTN. Jeg ville hatt *litt* is i magen utover mot sommeren da det kommer bedre telefoner på markedet. Etterhvert kommer vel Gigabyte på markedet, men de må bli litt mer "uspesialisert" - pr.dags dato kjører de full rulle med mobil-tv pdaer.. Hallo alle! Ønsker meg en PDA / Smartphone som skal kunne følgende: * Telefon & SMS * 2mpx cam * Radio (RDS el DAB) * mp3/flac player * Intern GPS * Kunne kjøre Windows Remote Desktop (via WLan) Finnes det noe som støtter alt dette i det hele tatt ? 8224012[/snapback] Lenke til kommentar
Knocksock Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Regner med at du har et solcellepanel koblet til ditt batteri. Generelt hvis man bruker PDA/Smartphone aktivt så varer ikke batteristrømmen lenge. Min kremt HTC MTeoR benyttes flittig (venter på en oppgradering + i-mate Ultimate) og jeg må helst lade den før jeg drar fra jobb samt over natta. Men den lades rimelig raskt. Å streame musikk etc via GPSR ? vel, vet ikke om en raskere måte å tappe batteriet på. En mp3 spiller på en tlf tar bare plass hvis man taper den til tlf - sanger på minnekort, gjerne et 3dje parts program for avspilling der også ;-) Ang. batteritid har det jo også litt med hva man forventer og hva som kan leveres. Min TyTN holder i 3-4 dager hvis jeg skrur av 3G/UMTS. Og da ringes det litt og skrives en god del epost, samt surfing. Og hva er det med at alle vil ha radio i mp3-spillere/mobiltelefon? Tar plass og koster penger, sier nå jeg. Hent ned Podcasts istedenfor eller stream via GPRS... 8238491[/snapback] Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Regner med at du har et solcellepanel koblet til ditt batteri. 8242504[/snapback] Nope! Men min TyTN varer lengre enn MTeoR (iallfall med nåværende ROM). Men så er MTeoR betraktelig mindre da... Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Som det blir sagt lenger opp; HTC P3300 Deluxe dekker alle behov bortsett fra FLAC. Regner med det fins tredjeparts avspillere som fikser også det. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Henger meg på de andre her, P3300 har det du trenger. Jeg har den selv og kan trygt anbefalle den. Jeg bruker LogMeIn til remote desktop, veldig enkelt og greit. Ligger nokså grundig test på brukertest delen av forumet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Takker alle for responsen! Det er ser ut til at HTC P3300 har det som skal til. Det er iallefall godt å vite at det finnes noe jeg kan bruke der ute. Jeg bruker LogMeIn til remote desktop Blir vel litt baklengs for meg siden de fleste maskinen jeg skal connecte er på WLAN (enten hjemme eller på jobben). Hmm, må undersøke litt om det finnes RDP klient(er) til WM5. Personlig hadde jeg valgt en tlf med WM6 og bygd på den med Bluetooth GPS, altså ekstern mottaker Er det noe sted hvor forskjellene mellom WM5 og WM6 er listet opp? Ekstern GPS er någet slitsomt om en er ute å går til fots i by'n... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 WM5 og WM6 har innebygget Remote Desktop klienter. Personlig synes jeg at WM6 sin fungerer mye bedre enn den som er i WM5. Men WM6-versjonen fungerer også på WM5. Men det beste alternativet synes jeg er LogMeIn da den lar deg skalere (zoome inn/ut) slik at du ser det du vil se. Dessuten slipper du å huske IP-addresser... Ekstern GPS i lomma er ikke et stort problem. Bruker det selv, de er ikke store. Men det er jo selvfølgelig enda hendigere når det er innebygget. Lenke til kommentar
Knocksock Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Som sagt WM6 støtter RDP. WM6 kan automatisk kryptere alt som lagres til minnekort. WM6 skal være raskere. HTC har sagt de ikke kommer med oppgradering i fra WM5 til WM6. Man får mulighet til å markere seg som "Out-Of-Office" (hvis serveren støtter det), får bedre oversikt over dagens avtaler/gjøremål i kalenderen, se samtalelogg på kontakter individuelt (mye bedre enn WM5 der kun en std logg vises), man kan markere elementer som skal synkes - slik at en full unødvendig synk ikke foretas, 6-8 Gb minnekort støttes (vel, i hvertfall vil i-mate Ultimate støtte dette har det blitt sagt), støtte for VoIP-klient (opp til leverandør å implementere) med mer.. Se her for en liten test av GPS-delen i diverse PDAer (HTC P3300 og HTC P3600): http://www.gpspassion.com/fr/articles.asp?id=175&page=6 Takker alle for responsen! Det er ser ut til at HTC P3300 har det som skal til. Det er iallefall godt å vite at det finnes noe jeg kan bruke der ute. Jeg bruker LogMeIn til remote desktop Blir vel litt baklengs for meg siden de fleste maskinen jeg skal connecte er på WLAN (enten hjemme eller på jobben). Hmm, må undersøke litt om det finnes RDP klient(er) til WM5. Personlig hadde jeg valgt en tlf med WM6 og bygd på den med Bluetooth GPS, altså ekstern mottaker Er det noe sted hvor forskjellene mellom WM5 og WM6 er listet opp? Ekstern GPS er någet slitsomt om en er ute å går til fots i by'n... 8262455[/snapback] Endret 29. mars 2007 av Knocksock Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 HTC har sagt de ikke kommer med oppgradering i fra WM5 til WM6. 8265164[/snapback] Du gir deg ikke med det der? HTC selv har hverken bekreftet eller avkreftet det ryktet, men det gir jo at sannsynligheten er temmelig stor for at han har helt rett... Lenke til kommentar
Knocksock Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Jeg burde kanskje nevne at jeg snakket med en i HTC som gikk i fra i-mate til HTC og som er en av de mange sjefene i firmaet - som sa de ikke kom til å ta de kostnadene, men vi får sjå - lyn fra klar himmel slår alltid ned flere ganger samme sted..eller ? På en måte ønsker jeg alltid å ha rett...på en annen måte vil det jo være synd for mange HTC kunder der ute at i-mate og E-ten har sagt de vil tilby WM6 oppgradering ;-) HTC har sagt de ikke kommer med oppgradering i fra WM5 til WM6. 8265164[/snapback] Du gir deg ikke med det der? HTC selv har hverken bekreftet eller avkreftet det ryktet, men det gir jo at sannsynligheten er temmelig stor for at han har helt rett... 8265419[/snapback] Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Nåja, nå er jo ikke WM6 umulig å få tak i til de fleste HTC-enheter... Lenke til kommentar
Knocksock Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Nei, lurte på å skrive "Offisielle" i innlegget, men må jo holde deg aktiv her ;-) husk at alle hackede ROMs medfører at garanti forsvinner! Er det forresten 1, 2 eller 3 års garanti på f.eks TyTN? Nåja, nå er jo ikke WM6 umulig å få tak i til de fleste HTC-enheter... 8266807[/snapback] Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 2 års garanti, er jeg ganske sikker på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå