zZzZz Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Har funnet ut at swap er sentralt når man prater om Linux. Men hva er dette egentlig? Lenke til kommentar
abaddon Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Swap er en del av disken som brukes til å lagre minne som ikke er i bruk. På denne måten øker man minnestørrelsen. I Windows bruker man noe som heter vekslefil/swapfil, mens i Linux er dette en egen partisjon som anbefales å være 1-1.5 ganger større enn antall MB minne du har(correct me if I'm wrong). I motsetning til Windows, bruker ikke Linux av swap'en før den trenger det. Windows swapper fra første sekund. Har du 512MB+, trenger du sannsynligvis ikke noe særlig swap, hvis ikke du kjører noen svært intensive programmer/daemons. [ Denne Melding var redigert av: abaddon på 2002-12-13 16:08 ] Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Quote: Den 2002-12-13 16:07, skrev abaddon:...anbefales å være 1-1.5 ganger større enn antall MB minne du har(correct me if I'm wrong) Jeg gjør som du sier: Det anbefalte er 2-2.5 ganger RAM. det er som du sa ikke vits i med enorm swap på en maskin med 512 ram (noe jeg vet at zZzZz har). kjører selv 510mb swap på min 256mb ram maskin, men trur det hadde holdt med 256. zZzZz: Kjør rundt 200 mb swap. Du trenger nok ikke mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå