Gå til innhold

Hjelp med kampsport?

Anbefalte innlegg

Jeg er da 16 år og tenkte jeg skulle ha begynte med ein kampsport. Tenkte jeg kanskje var litt for gammel for Karate eller taekwondo(men det kan jo kanskje funke), så lurte på om noen vet om det er foreksempel noe Ninja(ninjusu?) miljø i Norge?

Noen andre kampsporter i Bergensområdet kanskje?

Og noen som kanskje kunne sette meg i kontakt med noen som jeg kan komme i kontakt med over PM? Er ganske viljesterk tror jeg og gir ikke opp så lett.

Vet ikke helt hvorfor kampsport men...hadde vært flott.

Takker for alle svar!

Endret av Soni1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

spør heller her

men kan anbefale deg Kali Sikaran, Muay Thai og Krav Maga, det er andre bra kampsporter også, men disse tviler jeg på at du finner i nærheten...

Sporter som TKD, ninjutsu, de fleste typer karate og hapkido, bør unngås hvis du vil ha noe som faktisk kan funke :)

Endret av magnus90
Lenke til kommentar
spør heller her

men kan anbefale deg Kali Sikaran, Muay Thai og Krav Maga, det er andre bra kampsporter også, men disse tviler jeg på at du finner i nærheten...

Sporter som TKD, ninjutsu, de fleste typer karate og hapkido, bør unngås hvis du vil ha noe som faktisk kan funke :)

8225454[/snapback]

Jeg skal love deg at shotokan karate funker helt fint om du har en trener med erfaring.

Lenke til kommentar

til selvforsvar kan Shotokan fungere ja, men da snakker vi hvis du har en god trener og holder på i veldig lenge. Nesten alt kan man "få til å fungere" spørsmålet er hvor godt det fungerer og hvor lang tid det tar å få det til...

Lenke til kommentar

Spørsmålet er hva vil du oppnå. Hva slags person er du. Hvorfor velger du det du velger, og hvorfor driver du med det.

Er du redd for å få bank og fortest mulig vil stålsette deg og trene kroppen din til regelrett bank. Eller vil du banke. Vanker du i et miljø hvor det er tøft å sloss. Eller liker du tanken på at du kunne ha gitt bank. Eller liker du treningen men liker egentlig ikke å sloss i virkeligheten. Miljøet, venner, morro, adrenalin, føle at man er med i noe viktig. Å kunne argumentere for uvitne når det gjelder kampsport. Være kul.

Mange grunner til å velge den grenen eller den kategorien man velger. Personlig er miljø, morro, venner, adrenalin og føle at man er med i noe stort og viktig, det viktigste. Er personen som kunne ha mottatt ett slag i magen, skuldre, bryst, ansikt (hvis jeg overlever og kan stå etterpå) sett på personen som gjorde det, synes veldig synd på han og spørre om han følte seg voksen, fremfor å havne i slosskamp, da vet en aldri hvor det farer.Så klart er det ett annet scenario hvor angriperen ikke nøyer seg med et slag men bare fortsetter, hva gjør du da hvis du ikke kan løpe? Det er ett annet spørsmål.

Hvorfor valgte dere hva dere valgte? Eller hvorfor vil du velge det du vil velge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...