Gå til innhold

Menn mot voldtekt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kilde: SSB

 

Ser vi så på gjerningsmennene ser vi at av 722 dømte er 676 europeere. Asiater utgjør 30, av dem er hele 16 fra Irak, men bare 1 enslig en fra Pakistan.

 

Kilde: SSB

 

Det er jo en absurd måte å fremlegge statistikk på å klassifisere alle som har norsk pass som nordmenn og europeere og som ikke kommer verken fra Irak, Somalia, Pakistan eller andre land. Tror du en Iraker med norsk pass vil si at han ikke er fra Irak som du klassifiserer han som?

Lenke til kommentar
Har feminismen i Norge gått så langt at alle menn må bevise at de ikke er voldtektsforbrytere?

8232663[/snapback]

 

Dette er jo Ullprat da Marley..

8232722[/snapback]

 

Men hvorfor er det menn som gjør dette og ikke muslimske innvandrere? Hvorfor er det heller ingen muslimske innvandrere med blant organisatorene av denne protesten, som tydeligvis har kommet etter alle de grusomme overfallsvoldtektene den siste tiden hvor muslimske innvandrere selvsagt er grovt overrepresentert? Hadde det ikke vært naturlig? Her er det altså menn som legger seg på hoggestabben. "Ikke alle menn er overgripere, men overgrep angår alle menn." Tenk hvor mye positiv PR muslimske innvandrere eller innvandrere generelt (mange nordmenn setter likhetstegn mellom innvandrer og muslim) kunne fått dersom man hadde vist større engasjement i denne saken? For det rammer jo dem! Istedet er man som vanlig defensiv og går rett til angrep på motparten.

Lenke til kommentar

Jeg ser også at du tom waits for alice bruker definisjonen på innvandrerbefolkning for å klassifisere antall nordmenn kontra innvandrere, samtidig som du bruker definisjonen norsk statsborgerskap for å klassifisere forbrytelser. Vanvittig lavmål. Det interessante er heller ikke at innvandrere er overrepresentert, men bestemte innvandrergrupper. At svensker, amerikanere, kinesere, vietnamesere, tyskere og alle andre nasjonalitetene vi har her i landet og som utgjør flertallet av innvandrerne trekker snittet kraftig opp i positiv retning vet vel de aller fleste.

Endret av KGU
Lenke til kommentar
Har feminismen i Norge gått så langt at alle menn må bevise at de ikke er voldtektsforbrytere?

8232663[/snapback]

Det er menn som vil vise avsky mot voldtekter, fordi det er stort sett menn som voldtar.

 

Du får det til å høre ut som om Ottar holder alle menn i strupen og tvinger oss til å ta avstand. Men det er ikke tilfelle! Det går mot ganske dystre forhold i Oslo, det er mange jenter som faktisk er redde for å gå ut om kvelden. Skal ikke vi liksom leve i et fritt land? Voldtektsmenn utfordrer en sentral demokratisk frihet, og det er desverre rettet mot kvinner. Dette er noe vi ikke kan tillate, og derfor tar vi avstand til det! (Ser forresten at det kun er 49 signaturer... det er alt for dårlig!).

 

Mens vi også er inne på kulturer, og deres syn på kvinner, så vil jeg ta opp en liten sak fra koranen og hadithen. Hvis en kvinne blir voldtatt, må hun fremskaffe fire mannlige, muslimske vitner på det. Hvis hun blir voldtatt, anmelder det og ikke skaffer nok vitner, blir hun straffet for horeri og steinet til døden. Denne loven ble avskaffet i 2006 i Pakistan. Det er 2006 - bare noen stakkars måneder siden! Hvis dere ikke ser at dette er grunn til bekymring, blir jeg faktisk litt redd. Dette er ikke bare århundre gammel tradisjon, dette tror muslimer er Guds ord. Og muslimer tror at Allah er guden, og Mohammed er hans profet - og alt som står i koranen er ufeilbar. Dette synet på kvinner skremmer livsskiten ut av meg, og jeg er en mann. :ph34r:

 

kilde 1

Kilde 2

 

Vi kan gå amok og drepe alle voldtektsmenn ved å torutere dem sakte, men da er skaden allerede skjedd. Det er bedre å gjøre forebyggende arbeid, slik at det ikke skjer igjen! Det kan vi gjøre, i første omgang ved å vise avsky! Ta avstand!

 

Pell dere inn her og signer oppropet!

 

http://www.reform.no/mennmotvoldtekt/lopeseddel.html

 

KGU:

Du har nok overanalysert det jeg skrev. Var ikke ment som innvandrerfiendtlig på noen måte. Ville bare illustrere at det er mange nordmenn som også voldtar jenter!

Endret av Den_Siste_Ridder
Lenke til kommentar

Tror dere ikke voldtektsmenn allerede er klar over at voldtekt stort sett ikke er sosialt akseptert?

 

Er det ikke best å sørge for at siden ikke virker så amatørmessig (ref. feilstaving av BEØDRE i toppbanneret, fjerne siden om markering på en dag som allerede har vært, skrive litt om hvem det er som står bak osv.) hvis dere ønsker å bli tatt seriøst?

 

Og dessuten kan jeg ikke støtte påstanden «Voldtekt er først og fremst menns ansvar.» Voldtekt er først og fremst myndighetenes ansvar. Det er disse som virkelig kan gjøre noe. Videre er det alle medmenneskers ansvar, helt uavhengig av kjønn.

 

Jeg har aldri hatt noen tro på slike underskriftskampanjer. Formålet er godt, men gjennomføringen mangler svært mye for å virke seriøst nok til at jeg skal ha noen som helst tro på at det bidrar til noe som helst.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe med den siden å gjøre, jeg er bare en vanlig kar som har underskrevet og vil støtte det fordi jeg mener det er en god sak. :blush:

 

Forresten så står det også at de skal jobbe for å få voldtekssaker høyere prioritert av myndighetene...

 

KGU:

Aha. Så gjennom innleggene mine, og kunne ikke helt se hvor jeg hadde antydet det heller. :)

Endret av Den_Siste_Ridder
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke vi eliminerer voldtekter fra samfunnet med en underskriftskampanje, men jeg blir bare så forbanna hver gang jeg leser om en overfallsvoldekt at jeg vil gjøre noe. Dette virker som en bra start!

 

De skal gjøre mer enn det lille møtet de hadde den ene dagen, og jeg er helt klar for å bruke tid og energi på å støtte de med det. Jeg trodde det var mange flere som følte det samme som meg, men men...

Lenke til kommentar
Det er jo en absurd måte å fremlegge statistikk på å klassifisere alle som har norsk pass som nordmenn og europeere og som ikke kommer verken fra Irak, Somalia, Pakistan eller andre land. Tror du en Iraker med norsk pass vil si at han ikke er fra Irak som du klassifiserer han som?

8232812[/snapback]

Jeg ser også at du tom waits for alice bruker definisjonen på innvandrerbefolkning for å klassifisere antall nordmenn kontra innvandrere, samtidig som du bruker definisjonen norsk statsborgerskap for å klassifisere forbrytelser.

Du har helt rett. Ca. 65% av innvandrerbefolkningen totalt sett har norsk statsborgerskap.

 

Kilde: SSB

 

Det var altså en logisk kortslutning. Det betyr at folk med utenlandsk statsborgerskap er overrepresentert på statisitkkene. Takk for at pekte på det.

 

Spørsmålet er om vi dermed kan slutte at innvandrerbefolkningen som helhet er overrepresentert. Det sier altså statistikken ikke noe direkte om. Men jeg tillater meg å peke på at det er en i beste fall usikker sammenheng mellom innvandrerbefolkningens størrelse og antall seksualforbrytelser.

 

Hvis det var slik at innvandrere var hyppigere innblandet i seksualforbrytelser, burde så burde Oslo ligget langt høyere på statistikken enn noen annen landsdel, siden hovedstaden har den uten sammeligning størst andelen innvandrere. Men slik er det altså ikke. Oslo ligger tvert om under snittet.

 

Finnmark, som har 1,7% innbyggere med innvandringsbakgrunn fra Asia og Afrika (for å holde alle de "snille" landene utenfor) har dobbelt så mye seksualforbrytelser som Oslo som har 15,5% innebyggere med samme bakgrunn. Toeren på listen har bare 3% innbyggere med bakgrunn fra Afrika og Asia, men altså langt høyere antall seksualforbrytelser.

 

Så blir spørsmålet hvordan vi forklarer det. Er det mulig at innvandrere tilpasser seg seksualmoralen over tid? Eller kan forklaringen være at innvandrerne ikke har så anderledes syn på dette, og at overrepresentasjonen av domfelte med utenlandsk statsborgerskap har noen med en generell overrepresentasjon av kriminelle. Det ville forklare Finnmarks høye tall, da de som kjent har problemer med russisk prositusjon. Edit: Men det er bare en russisk statsborger som er dømt for dette, i hele landet, så da faller kanskje den antagelsen.

 

Jeg er enig i at landbakgrunn spiller en rolle. Det pekte jeg da også på. Blant asiater er det stor variasjon. Spørsmålet er bare hvilke innvandrergrupper. Hvis det hadde noe med muslimsk kulturbakgrunn å gjøre, burde det vært en sammenheng i tallene basert på statsborgerskap. Men vi ser at hele 16 irakiske statborger, og bare en pakistansk, er straffedømt for dette. Hvorfor?

 

Er det igjen snakkk om botid og tilvenning til norske skikker? Den pakistanske befolkningen har bodd her i mye lenger tid enn den irakiske. Mot det taler selvsagt statstikken for grov vold, så det er ikke så enkelt dette.

 

Og det er poenget mitt. Bildet er mye mer nyansert enn avisoverskriftene forteller, og krever og fortjener at man setter seg inn i saken.

 

Edit: Fjernet en off topic kommentar som hører mer hjemme på PM.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Det er jo en absurd måte å fremlegge statistikk på å klassifisere alle som har norsk pass som nordmenn og europeere og som ikke kommer verken fra Irak, Somalia, Pakistan eller andre land. Tror du en Iraker med norsk pass vil si at han ikke er fra Irak som du klassifiserer han som?

8232812[/snapback]

Jeg ser også at du tom waits for alice bruker definisjonen på innvandrerbefolkning for å klassifisere antall nordmenn kontra innvandrere, samtidig som du bruker definisjonen norsk statsborgerskap for å klassifisere forbrytelser.

Du har helt rett.SSB

 

Det var altså en logisk kortslutning. Det betyr at folk med utenlandsk statsborgerskap er overrepresentert på statisitkkene. Takk for at pekte på det.

 

Spørsmålet er om vi dermed kan slutte at innvandrerbefolkningen som helhet er overrepresentert. Det sier altså statistikken ikke noe direkte om. Men jeg tillater meg å peke på at det er en i beste fall usikker sammenheng mellom innvandrerbefolkningens størrelse og antall seksualforbrytelser.

 

Hvis det var slik at innvandrere var hyppigere innblandet i seksualforbrytelser, burde så burde Oslo ligget langt høyere på statistikken enn noen annen landsdel, siden hovedstaden har den uten sammeligning størst andelen innvandrere. Men slik er det altså ikke. Oslo ligger tvert om under snittet.

 

Finnmark, som har 1,7% innbyggere med innvandringsbakgrunn fra Asia og Afrika (for å holde alle de "snille" landene utenfor) har dobbelt så mye seksualforbrytelser som Oslo som har 15,5% innebyggere med samme bakgrunn. Toeren på listen har bare 3% innbyggere med bakgrunn fra Afrika og Asia, men altså langt høyere antall seksualforbrytelser.

 

Så blir spørsmålet hvordan vi forklarer det. Er det mulig at innvandrere tilpasser seg seksualmoralen over tid? Eller kan forklaringen være at innvandrerne ikke har så anderledes syn på dette, og at overrepresentasjonen av domfelte med utenlandsk statsborgerskap har noen med en generell overrepresentasjon av kriminelle. Det ville forklare Finnmarks høye tall, da de som kjent har problemer med russisk prositusjon. Edit: Men det er bare en russisk statsborger som er dømt for dette, i hele landet, så da faller kanskje den antagelsen.

 

Jeg er enig i at landbakgrunn spiller en rolle. Det pekte jeg da også på. Blant asiater er det stor variasjon. Spørsmålet er bare hvilke innvandrergrupper. Hvis det hadde noe med muslimsk kulturbakgrunn å gjøre, burde det vært en sammenheng i tallene basert på statsborgerskap. Men vi ser at hele 16 irakiske statborger, og bare en pakistansk, er straffedømt for dette. Hvorfor?

 

Er det igjen snakkk om botid og tilvenning til norske skikker? Den pakistanske befolkningen har bodd her i mye lenger tid enn den irakiske. Mot det taler selvsagt statstikken for grov vold, så det er ikke så enkelt dette.

 

Og det er poenget mitt. Bildet er mye mer nyansert enn avisoverskriftene forteller, og krever og fortjener at man setter seg inn i saken.

 

8233956[/snapback]

 

 

Norsk satsborgerskap eller ikke statsborgerskap er ikke relevant for en slik statistikk om man skal snakke om muslimske innvandrere. Årlig anmeldes rundt 750 voldtekter og voldtektsforsøk i Norge. Man antar at dette utgjør mellom 10 og 20 prosent av voldtektene, så mørketallene er store.

 

I Oslo øker antall voldtektsforsøk. I 2005 ble det anmeldt 122 voldtekter og 27 voldtektsforsøk. I fjor ble det anmeldt 125 voldtekter, og hele 44 voldtektsforsøk. 2 av 3 anmeldte for voldtekt i Oslo er ikke-vestlige innvandrere (dette kan innsnevres ytterligere inn til bestemte grupper).

 

Cirka 20 prosent av voldtektene som begås, er overfallsvoldtekter. Dette betyr at offeret ikke kjenner gjerningsmannen.

 

Du finner bøttevis med informasjon og dokumentasjon på Human Rights Service sine sider: http://www.rights.no/vold_over_gen/hrs_60.00_050405_101.htm

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1662801.ece

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article190018.ece

Lenke til kommentar

Dette er århundrets barnsligste tråd. Jeg gremmes over å se "l0lz0r-kidsa" leke politikere og diskutere. Det bør settes en grense på intellingens før man kan diskutere på denne delen av forumet.

 

Klart vi muslimer voldtar, norske kvinnfolk er ikke laget for noe annet. Det er vår plikt til å gjøre det vi har rett til å gjøre...

Lenke til kommentar

Jeg er imot tyveri. Hvis jeg får nok mennesker med meg så kan vi mekke en webside hvor de som er imot tyveri kan melde seg opp.

 

Kan dere ikke heller finne på noe som er litt støtende for voldtektsmennene da?! Hva med å gå inn for mer middelalderske avstraffingsmetoder som eksempelvis binde gjerningsmennene ute i det fri hvor de kan bli spyttet på av forbipasserende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...