Gå til innhold

Menn mot voldtekt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er selvsagt mine meninger satt litt på spissen, men det bør kunne gjøres medisinske inngrep på voldtektsmenn som hindrer at de gjør det igjen. Ødelegger jo mennesker for livet! Men i Norge er det bare et par uker med pallespikring, så rett ut igjen. Så er det bare et spørsmål til trangen blir for stor igjen, og nok et nytt liv ødelagt.

Lenke til kommentar
EDIT: du tar utgangspunkt i at voldtektsforbrytere kommer fra andre kulturer, med mindre du har dokumentasjon på den så vil ikke jeg kommentere den.

8230843[/snapback]

Nei, jeg prøver bare å påpeke den åpenbare dobbeltmoralen i emnet.

 

Hvis du virkelig ønsker et slikt rettsystem som jeg beskrev i mitt forrige innlegg, foreslår jeg at du flytter til et muslimsk islamsk land først som sist.

 

Redigert: Rett skal være rett. *Pedant*

Endret av trøls
Lenke til kommentar

Mange som setter likhetstegn mellom innvandrer og muslim. Folk må nå forstå at de fleste innvandrere IKKE IKKE IKKE er muslimer, og det finnes også ETNISK NORSKE muslimer. Jeg har mer til overs for bolivianere eller ghanesere her i landet enn etnisk norske muslimer.

Lenke til kommentar
EDIT: du tar utgangspunkt i at voldtektsforbrytere kommer fra andre kulturer, med mindre du har dokumentasjon på den så vil ikke jeg kommentere den.

8230843[/snapback]

Nei, jeg prøver bare å påpeke den åpenbare dobbeltmoralen i emnet.

 

Hvis du virkelig ønsker et slikt rettsystem som jeg beskrev i mitt forrige innlegg, foreslår jeg at du flytter til et muslimsk islamsk land først som sist.

 

Redigert: Rett skal være rett. *Pedant*

8230880[/snapback]

 

Jeg er i mot all kyss-klapp-og-klem-pleien i norsk rettsvesen. Voldtektsforbrytere, pedofile, osv burde vært håndtert med betraktelig strengere enn det de blir i dag. Gjerne med medisinske inngrep for å forhindre gjentagelser. I hvilke tilfeller slike metoder bør brukes kan selvsagt diskuteres, men jeg mener i svært brutale saker, og i gjentagelsestilfeller.

Lenke til kommentar
Jeg er i mot all kyss-klapp-og-klem-pleien i norsk rettsvesen. Voldtektsforbrytere, pedofile, osv burde vært håndtert med betraktelig strengere enn det de blir i dag. Gjerne med medisinske inngrep for å forhindre gjentagelser. I hvilke tilfeller slike metoder bør brukes kan selvsagt diskuteres, men jeg mener i svært brutale saker, og i gjentagelsestilfeller.

8230924[/snapback]

Det har seg slik at nærmest alle ønsker strengere straffer, men når de skal dømme en sak selv, er sjansen stor for at de dømmer mildere enn gjeldende praksis. Dommen blir mildere og mildere jo mer disse personene kjenner til saken og gjerningspersonen. (Denne forskningen - jeg tror den var dansk - ble nevnt nylig i Morgenbladet.)

 

Dette tyder på at følelser har mye å si i slike saker. (Det vet blant annet de som stiller spørsmålene til seerne i Holmgang.) Hvis man ser på mediebildet og diverse diskusjonsfora nå for tiden, er det tydelig hvordan voldtekter (og pedofili, som med lommemannen) bringer frem følelsene til Ola og Kari. Men hvis vi lar oss styre av følelsene fremfor sunn logikk og annen empiri (som at økte fengselsstraffer ikke begrenser kriminalitet - bare se til USA) har vi tapt. Særlig hvis vi skal begynne å lemleste folk; en straffemetode som ikke hører annet enn fortiden til.

Endret av trøls
Lenke til kommentar
God sak ja, men er den ikke strengt tatt overflødig? Er det mange menn i norge som er FOR voldtekt? Kanskje utenom noen av våre nye landsmenn?

8224898[/snapback]

 

Hvorfor i helvete drar du inn nye landsmenn i alt du sier?

Har du noen statistikk som beviser at det er flere av våre nye landsmenn som er for voldekt enn "våre gamle landsmenn".

Selv om det er noen av innvandrerne som er voldtektsmenn, så kan du ikke si at hele gruppa er det...

 

Men en god sak.

Lenke til kommentar
God sak ja, men er den ikke strengt tatt overflødig? Er det mange menn i norge som er FOR voldtekt? Kanskje utenom noen av våre nye landsmenn?

8224898[/snapback]

 

Hvorfor i helvete drar du inn nye landsmenn i alt du sier?

Har du noen statistikk som beviser at det er flere av våre nye landsmenn som er for voldekt enn "våre gamle landsmenn".

Selv om det er noen av innvandrerne som er voldtektsmenn, så kan du ikke si at hele gruppa er det...

 

Men en god sak.

8232130[/snapback]

 

Kanskje da de er sterkt sterkt overreprensentert når det gjelder overfallsvoldtekter.

Lenke til kommentar

Selv om de er overrepresentert, så betyr ikke det at du kan si at "kanskje utenom noen av våre nye landsmenn". Selv om det kanskje prosentvis er noen flere, så finnes det fortsatt uendlig mange som ikke gjør slikt.

 

F.eks. vil jeg tro det er litt større prosent voldtekter i Oslo enn andre byer i landet. Så hvorfor sier han ikke da "kanskje utenom noen av de som bor i Oslo".

Det er rett å slett et forsøk på å skape sterotyper.

Lenke til kommentar
Selv om de er overrepresentert, så betyr ikke det at du kan si at "kanskje utenom noen av våre nye landsmenn". Selv om det kanskje prosentvis er noen flere, så finnes det fortsatt uendlig mange som ikke gjør slikt.

 

F.eks. vil jeg tro det er litt større prosent voldtekter i Oslo enn andre byer i landet. Så hvorfor sier han ikke da "kanskje utenom noen av de som bor i Oslo".

Det er rett å slett et forsøk på å skape sterotyper.

8232181[/snapback]

 

Om Oslo har høyere antall voldtekter skyldes jo da i all hovedsak at det er der muslimske innvandrere med forkastelig kvinnesyn bor. Og dette gjelder ikke bare overfallsvoldtekter selvom lithium skal ha oss til å tro det.

Lenke til kommentar

Her er mye antagelser. Skal vi tro SSB, er Oslo ikke overrepresentert når det gjelder seksualforbrytelser. Med 0,5 ofre pr. 1000 innbyggere ligger tvert om under landsgjennomsnittet, og langt bak Finnmark med 1 av 1000 og Telemark, Nordland og Troms med 0,8.

 

Oslo er klart overrreprepresentert når det gjelder vinnings- og voldskriminalitet, men altså ikke når det gjelder seksualforbrytelser.

 

Kilde: SSB

 

Ser vi så på gjerningsmennene ser vi at av 722 dømte er 676 europeere. Asiater utgjør 30, av dem er hele 16 fra Irak, men bare 1 enslig en fra Pakistan.

 

Kilde: SSB

 

Det vil si at 93% av alle seksualforbrytelser foretas av europeere, 90% av norske statsborgere. Normenn utgjorde på samme tidspunkt (2005) 92% av befolkningen, så utlendinger av alle nasjonaliteter sto for 10% av overgrepene og utgjorde 8% av befolkningen. De er statistisk overrepresentert, men dette har helt marginale utslag på antallet overgrep.

 

Fortsatt er det slik at de fleste seksuelleovergrep skjer i heimen eller på fester, og hvor overgriper og offer kjenner hverandre. Overfallsvoldtektene får bare så uendelig mye større overskrifter i hovedstadspressen enn disse.

 

Kilde: Voldtekt rammer ikke blindt

 

Edit: Jeg har blitt grepet i å blande hummer og kanari her, og det påvirket konklusjonen. Som KGU påpeker i en svar kan innvandrere godt være norske statsborgere. Altså utgjøres de nevnte 10% utlendinger av de av innvandrerne som ikke har norsk statsborgerskap. Det varierer fra nasjonalitet til nasjonalitet, men resultatet blir uansett at statistikken viser at folk med utenlandsk statsborgerskap er overrepresentert i seksualforbrytelser. My bad.

 

Mer om dette i senere poster.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...