tinkamolly Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Jeg er i ferd med å gi opp min datamaskin.Det ene probleme avløser det andre .Nå finner den ikke CDbrenneren lengere .Nytt skjermkort går ikke å få sett i .Så jeg lurer på om det er noen programmer på nettet som kan laste ned og bruke til å kontrolere alt på maskina(BIOS,SYS INNI OSV) Jeg er takknemlig hvis noen har en ide hvor jeg kan finne informasjon .JEG SENDER FLAX LODD TIL DEN SOM KOMMER OPP MED BESTE FORSLAG Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Med mindre du har en maskin som sliter med alderen, så kan du jo: Laste BIOS defaults. Installere all ny HW. Formatere og installere OS på nytt. Legge inn nyeste servicepack. Laste ned nye HW drivere. Ut over det så kan du jo søke etter hjelp pr feil og lese manual til hovedkort og BIOS. Lenke til kommentar
Star Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Enig..:smile: Feilsøk, bruk gjerne optictrack (måleinstrument) for og sjekke om det er dødt, eller send den til reperasjon der du kjøpte den.. bygge data? Da er det nok garanti på delene i ca. 1/2 år.. kjøpe data? Max 5 år.. Eg hadde ein pc fra komplett som eg hadde masse problemer me, de tog an te slutt og reparerte an. Viste seg at Hovedkortet va delvis defektet, samt kabinettet hadde skader:) Det kan være så mye som er feil :smile: Men.. Last ned oppdateringer.. Eller start med og ta alt i fra hverandre. Vent 1-2 timer.. Sett alt sammen igjen.. vent... start opp, oppgrader alle drivere, installer alt på nytt:) Mitt forslag.. Flakslodd ? Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Det er vel ikke vits i og skrive det samme som de andre... men detpleier og funke og dre ut IDE kablen og strøm kablen til cd-rombrenner... sett ledningene inn igjen, start opp pcen så skla cd-brenneren være i windows....(hvis det er der du har problemet) Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Når ingenting lenger nytter, er det en ting som pleier å nytte. Reformatere. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Hvis du lærer deg å bruke emnefeltet fornuftig så skal jeg kanskje hjelpe deg neste gang... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Quote: Den 2002-12-14 02:16, skrev tunefish:Hvis du lærer deg å bruke emnefeltet fornuftig så skal jeg kanskje hjelpe deg neste gang... Så nå skal du ikke hjelpe han fordi han ikke skrev på en måte som du liker? lame! Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Poenget er at han som så altofr mange andre bruker emnefeltet til å tiltrekke seg oppmerksomhet på en høyst usaklig måte. "HJEEEELP! HVA ER GALT!!!???" "SKJØNNER INGENTING?!!?" "KAN NOEN HJELPE MEG????????" Frister liksom veldig da... Hvorfor ikke heller skrive stikkord om problemet, så kan de som føler de er kvalifisert stikke innom og hjelpe? Men... det er kanskje bare jeg som er av den oppfatning... Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Dette er en diskusjon som er tatt opp ALT FOR MANGE GANGER! Send han en PM. Det er mye bedre. Hvis du ikke vil at folk skal se at du er så "kul" at slenger drit i offentlighet, da, Tunefish. Slutt med dette. Back to Topic! Hva har du prøvd? Det er litt lurt å fortelle hva du har forsøkt for å få det til å funke, så vi kan utelukke div. feil. F.eks: Har du prøvd å reformatere? Er det "gamle" skjermkortet integrert? Da kan det være en årsak til at det nye ikke "fungerer". Kanskje du da hadde det slik at du kunne bruke to skjermer samtidig, og ikke valgt det nye kortet som primary. Ang. CD-rom. Har du prøvd å bytte kabel? Bytte IDE-port? Lenke til kommentar
Kfinn Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 "Når ingenting lenger nytter, er det en ting som pleier å nytte. Reformatere." Reformatere... er ikke det smør på flesk? Heter det bare ikke formatere? Reforhandle kan jeg forstå, og restarte og for den sakens skyld. men, reformatere blir liksom litt mye. formatere ville i alle fall jeg ha skrevet Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Quote: Den 2002-12-14 02:49, skrev Kfinn:Reformatere... er ikke det smør på flesk? Heter det bare ikke formatere? Reforhandle kan jeg forstå, og restarte og for den sakens skyld. men, reformatere blir liksom litt mye. formatere ville i alle fall jeg ha skrevet Helt Enig!! Lenke til kommentar
Richard`n Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Quote: Den 2002-12-14 02:49, skrev Kfinn:"Når ingenting lenger nytter, er det en ting som pleier å nytte. Reformatere."Reformatere... er ikke det smør på flesk? Heter det bare ikke formatere? Reforhandle kan jeg forstå, og restarte og for den sakens skyld. men, reformatere blir liksom litt mye. formatere ville i alle fall jeg ha skrevet OMG, lite å gjøre??!! Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Quote: Den 2002-12-14 03:01, skrev ajohn_richard:OMG, lite å gjøre??!! Tja.. Hvis du mener det er å ha lite å gjøre, så. Men han som skrev "Reformaterte" lærte forhåpentligvis noe, så jeg synes det er bra at han sa ifra. Man lærer ikke hvis ingen retter feilene dine! Så nå har jeg rettet din feile mening! Lenke til kommentar
Zink Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Bladde igjennom postene fra 'tinkamolly', og ser han/ hun har slitt siden medio oktober ! Ikke rart en blir heit i toppen og litt 'slækk' med emnefeltet da :smile: Tipper hovedkortet er 815EPT Pro MS-6337 Ver5.0 Her der er linker til div. oppdateringer. Ett langt piiip i oppstarten tror jeg betyr minnefeil, men er slett ikke sikker. Kan være at minnebrikka er litt ute av stilling - sjekk at alt sitter godt påplass. Sett i Bios: System bios cacheable: enabled Video Bios Cacheable: enabled Hvis dette er raidversjonen 815EPT Pro-R, legg inn Promise FastTrak100 RAID Driver Her kontrollerdriveren vil legge seg under scsi-enheter i enhetsbehandling. Lenke til kommentar
Kfinn Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Jeg har hatt mye problemer med PC'en min i noen uker. Det tårnet seg opp når jeg ikke fikk installert XP på nytt etter en formatering. Det var tid for feilsøking. Etter at samtlige kabler og samtlige disker/rommer etc var byttet/flyttet så nappet jeg ut den ene rammen. Vips. Alt i orden. Byttet den med en god og alt var... flott. Lenke til kommentar
Wixe Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Quote: Den 2002-12-14 02:31, skrev tunefish:Poenget er at han som så altofr mange andre bruker emnefeltet til å tiltrekke seg oppmerksomhet på en høyst usaklig måte."HJEEEELP! HVA ER GALT!!!???""SKJØNNER INGENTING?!!?""KAN NOEN HJELPE MEG????????"Frister liksom veldig da...Hvorfor ikke heller skrive stikkord om problemet, så kan de som føler de er kvalifisert stikke innom og hjelpe?Men... det er kanskje bare jeg som er av den oppfatning... Problemet er at ingen svarer uten at en bruker slike emner. Det er typisk for et forum, en må trakke noen på tærne for å få en respons :sad: Ville nok sjekka om det er skjermkort integrert her ja. Prøvd å fjerne alt for å begynne fra grunn av (installere ett og ett komponent). Jeg installerer aldri et operativsystem med flere komponenter enn det jeg absolutt trenger. CD rommer og harddisker er greit å ha på plass da en fort kan få problemer med drive letters om det ikke er på plass fra "børjan" av. Lykke til Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Quote: Den 2002-12-13 15:48, skrev tinkamolly:Jeg er i ferd med å gi opp min datamaskin. Ikke gi opp Lenke til kommentar
tinkamolly Skrevet 14. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2002 Quote: Den 2002-12-14 02:46, skrev Jimmy Pop:Dette er en diskusjon som er tatt opp ALT FOR MANGE GANGER!Send han en PM. Det er mye bedre. Hvis du ikke vil at folk skal se at du er så "kul" at slenger drit i offentlighet, da, Tunefish.Slutt med dette.Back to Topic!Hva har du prøvd? Det er litt lurt å fortelle hva du har forsøkt for å få det til å funke, så vi kan utelukke div. feil.F.eks: Har du prøvd å reformatere? Er det "gamle" skjermkortet integrert? Da kan det være en årsak til at det nye ikke "fungerer". Kanskje du da hadde det slik at du kunne bruke to skjermer samtidig, og ikke valgt det nye kortet som primary.Ang. CD-rom. Har du prøvd å bytte kabel? Bytte IDE-port?Jeg har gjort mye .Når det gjelder skjermkortet så har jeg prøvd å laste ned nye drivere jeg har sletta det gamle ,jeg har sett i bios .Jeg har et BLASTER MX420kort det får j ikke tilå virke.e når jeg sette i t gammmmmmel permea kor så unker det.Når det gelder cd benneren så inner ikke winon den.elllervil jeg itil alesomm krtiserer inlegaDettforiumet er fo alle ik barfor NERDRER Lenke til kommentar
tinkamolly Skrevet 14. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2002 Quote: Den 2002-12-14 13:07, skrev Wixe: Quote: Den 2002-12-14 02:31, skrev tunefish: Poenget er at han som så altofr mange andre bruker emnefeltet til å tiltrekke seg oppmerksomhet på en høyst usaklig måte. "HJEEEELP! HVA ER GALT!!!???" "SKJØNNER INGENTING?!!?" "KAN NOEN HJELPE MEG????????" Frister liksom veldig da... Hvorfor ikke heller skrive stikkord om problemet, så kan de som føler de er kvalifisert stikke innom og hjelpe? Men... det er kanskje bare jeg som er av den oppfatning... Problemet er at ingen svarer uten at en bruker slike emner. Det er typisk for et forum, en må trakke noen på tærne for å få en respons :sad: Ville nok sjekka om det er skjermkort integrert her ja. Prøvd å fjerne alt for å begynne fra grunn av (installere ett og ett komponent). Jeg installerer aldri et operativsystem med flere komponenter enn det jeg absolutt trenger. CD rommer og harddisker er greit å ha på plass da en fort kan få problemer med drive letters om det ikke er på plass fra "børjan" av. Lykke tiL Jeg e l nig,r rø m skelig spørsmål,m ngen har svarlly Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg