TrooperTom Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Kan noen forklare meg hvorfor multipliern min går ned til 6 når maskina idler selv om jeg har slått av speedstep i bios? Den skal jo være på 9. Har Asus P5B-Deluxe hovedkort. Lenke til kommentar
ysoligard Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Hei! Dette er pga. en sparefunksjon som er med fra M prossesorene.....når du ikke trenger mere kraft går den ned til 6. Dette kan du disable´s i biosen Edit: Prøv å resette bisen! Å derretter slå av speedstep Endret 23. mars 2007 av ysoligard Lenke til kommentar
TrooperTom Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Okey, skal prøve det. Takker og bukker for svaret. Lenke til kommentar
BioZ Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) det er vel strømspare funksjonen i windows som gjør det? jeg trengte bare slå av den bare gå inn på instillinger for sjermsparer og strøminstillinger, så slår du på høy ytelse(eller ihvertfall slå av minimalt strømforbruk) EDIT: leif was here Endret 24. mars 2007 av biohazzard Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Okey, skal prøve det. Takker og bukker for svaret. 8225233[/snapback] Er ikke bare SpeedStep som forårsaker dette, så vidt jeg vet. Hvis du rett og slett driter i strømsparing via. underklokking, så kan du like godt bare skru av alle de funksjonene under CPU elns i BIOS. Det har jeg gjrot. Er noe som heter EIST elns, som også fungerer lignende mener jeg. Skru av den. Lenke til kommentar
AndyBroke Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Hva er egentlig vitsen med å skru det av? Det eneste du oppnår er at cpuen produserer mye mer varme når du ikke bruker den. Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Lite spørsmål, hvordan er det å overklokke med det her? Edit: Jeg har bestandig skrudd av strømsparingsfunksjonen når jeg overklokker Endret 25. mars 2007 av Gordion Lenke til kommentar
AndyBroke Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 jeg overklokker med dette på uten problemer. Er egentlig ikke så mye forskjell. Det eneste er at cpuen er litt kaldere når den er idle. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Man må skru av C1E i bios'en også, holder ikke bare med Speedstep, men etter masse testing med overklokking har jeg funnet ut at det den eneste forskjellen er at cpu'n bruker mindre strøm og går en god del kjøligere idle, det er NULL ytelsestap med å ha det skrudd på! Lenke til kommentar
TrooperTom Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Okey så egentlig er det bare å la det være?.. Høres greit ut det, trenger jo ikke full kraft når man idler. Takker for alle svar. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå