Olav O Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Hei, jeg trenger ekspertråd: Jeg har satt opp en maskin med et hovedkort fra Asus med hele 9 SATA-kontakter. Jeg har bare brukt seks av dem. To 500 gb-disker som er straipa og fire 250gb-disker som er satt opp med raid 0+1. Dette siste for å ha et sikkert volum. Men problemet er at jeg ikke får dette siste stabilt, uansett hva jeg gjør. Fra leverandøren av varene får jeg vite at det er vanskelig å få stabil raid-drift med så store/mange disker (!). Er det noen der ute som vet om hovedkort som ikke har problemer med å drive et slikt lass? Jeg hadde jeg satt stor pris på en brukererfaring. Lenke til kommentar
tole Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 "Innebyggede" RAID-kontrollere er som du sier litt uggen. Hvis RAID er viktig for deg burde du vurdere en god kontroller på eget kort, gjerne med egen cache-ram av litt størrelse. De innebygde kontrollerene og billig-kortene gjør stor sett alt i software/driveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå