Gå til innhold

Fransk PS3 release en katastrofe!

XtaZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artikkelen er misvisende - noe sjokkblogger ofte er.

Finally, midnight. Without cheers or applauses the first buyers are invited to step on the store-boat, and soon the first happy PS3 owners in France are interviewed by the crowd of journalists, who are more numerous. Only about 50 consoles were sold from the 1,000 available…

Not far away, on Champs Élysées, the FNAC store specially opened for the PS3 launch- just like other 12 stores of the group in the entire France- sees its PlayStation 3 consoles stalling on the shelves. Here, from the 1,000 consoles available, less than 300 found their owners…

I’ll keep you informed with what happens in other Euro-zones so stay tuned for more.

Altså, 5% ble solgt ved midnatt.

Hva som har blitt solgt i løpet av i dag er vel en helt annen sak tenker jeg.

Lenke til kommentar
Sony skulle heller ha solgt billig-versjonen med 20GB HD som går for ca 500 dollar i USA. Omregnet i norske kroner med norsk moms burde de klart å selge den for 3995,-

Det ville nok hjulpet endel.

8223000[/snapback]

Nei, fordi sony's priser i europa er høyere enn i usa og i japan, så det går ikke å direkte regne om. Maskinen som selges i europa har veilpris i usa på 599 dollar. Ergo ville den som var rimeligere koste 4995,-. Det er bare 500,- billigere enn hva billigste pris er i norge for fullversjonen.

Lenke til kommentar

Dette er alikevel urovekkende for sony, 1000 maskiner var lagt ut for salg og 50 stykker blei solgt...

Eg trur ps3 blir ein konsoll som selger jamt over tid, når grom titlene kommer så vil det kansje ta seg opp...EU hittene som buzz, singstar og nye prosjektet LittleBigPlanet, runde det av med MGS 4 og GT5 på tampen og ps3 vil ta seg oppatt...:)

Lenke til kommentar
50 ble solgt på nattåpent. Det pissregna og var kaldt. Alle visste at tilgjengeligheten ble god, og de fleste kjøpte dermed dagen etterpå.

8223376[/snapback]

Litt merkelig å skylde på været egentlig. :)

Oppmøtet har jo vært labert i hele europa og "resten". Alle launch-artikler jeg har lest (frankriket, tyskland, polen, norge, australia..) har sagt "det er flere sikkerhets folk og journalister enn FOLK". Og i Australia gikk de i t-skjorte, så der tror jeg været var helt ok. Berlin hadde faktisk helt ok oppmøte (150-200 folk), men når man tenker at det er 3.4millioner som bor der...

Lenke til kommentar

er vel litt med tiden på året og. foreldrene med pengene vil vel helst ikke kjøpe konsoll på vårparten, da skal ungene ut og leke. Mens med wiien så var det jo kø langt ut i romjula for at barna skulle få noe showoffting, og holde kjeft i selskapene når de ble for kjedlige :p

Kjøpte selv til brutteren den 23. desember og da var det dugelig med kø, var over 50stk i kø, så de var heldige med lanseringen.

Lenke til kommentar
Close to 22hrs the journalists receive an SMS from the French Xbox marketing team: “the Xbox team wishes you a good evening” ("la Xbox team vous souhaite une bonne soirée"). Soon after that a small military boat flanked with “Xbox loves you” messages appears, carrying a group of Microsoft employees who defy “the enemy”. The world around them laughs but not the Sony employees.

Den er bare litt pen da :D

Men klart 6000 for en konsoll er litt mye, tenker jeg gir den litt tid før den blir vurdert til leiligheta.

Blir spennende å se hva sony finner på framover da.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...