Gå til innhold

digital kamera som web kamera!

Anbefalte innlegg

har et spm jeg har lurt påi lang tid...hvorfor er det ikke mulig å bruke vanlige digitale kameraer som web kamera når man f.eks chatter på msn\skype...?

Burde vel finnes drivere for å få til dette eller ne lignende?..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vanlige digitale kameraer

hmmm. Her må du definere bedre.

8226171[/snapback]

Der skal bruges mere end en driver. Kameraet skal kunne streame videosignalet ud via usb til computeren. Det kan nogle digitale videokameraer, f.eks. det billige Sony DCR HC-23e. Men så vidt jeg ved ikke alm. digitalkamera'er.

Du du har en god pointe - det burde være standard på alle.

Lenke til kommentar
vanlige digitale kameraer

hmmm. Her må du definere bedre.

8226171[/snapback]

definering : Hvorfo kan man ikke bruke et vanlig digital kamera som et web kamera på pcen?

Et web kamera kobler man til pcen ved en usb-kabel og den kan brukes til video-chat på forskjellige programmer...

Hvorfor kan man ikke gjøre dette med et vanlig digital kamera?

Forstår du spm nå?

Lenke til kommentar
definering : Hvorfo kan man ikke bruke et vanlig digital kamera som et web kamera på pcen?

Et web kamera kobler man til pcen ved en usb-kabel og den kan brukes til video-chat på forskjellige programmer...

Hvorfor kan man ikke gjøre dette med et vanlig digital kamera?

Forstår du spm nå?

8230624[/snapback]

Fordi det ikke er ment å brukes til dette.

Noen av de billigste kameraene vet jeg hadde denne funksjonen, for å ihvertfall ha ett kjøpsargument på utsiden av boksen. Men de fleste dyrere har ikke dette innebygget. Akkurat hvorfor, vet jeg ikke. Burde ikke være så vanskelig eller dyrt å implementere, men mulig det går på kompromiss med noe? Ytelse for eksempel.

Lenke til kommentar
Oki. Et videokamera med både firewire og USB ut?

Jeg fikk mitt canon kamera til å funke med med bare firewire XP og msn. Måtte laste ned en tilleggsprogramvare. Men husker ikke hva dette het. Men vet du nå at noen sånt finnes noe sånt ihverfall!

8231918[/snapback]

Tipper du snakker om videokamera. Trådstarter snakker om stillbildekamera (se hvilket forum tråden ligger i). Jeg har fått mitt Panasonic kamera til å funke med firewire og MSN uten noen ekstra drivere eller programmer i det hele tatt, så det er nok ganske normalt at går fint. Stillbildekamera er en litt annen teknologi :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...