salomo Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 I dag tidlig da jeg skulle starte pcèn, fikk jeg mld NTLDR mangler. Hjelp Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Har du diskett i floppy'en? Lenke til kommentar
abene Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 http://www.windows.no/win_ntldr.php Lenke til kommentar
salomo Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 Nei har ikke diskett i floppy. Har søkt på forumet, finner bare dette problemet for win98/2000 oppgradering. Har XPpro uten oppgradering. Edit:oppdatering/oppgradering _________________ "I'm like a bird, i wanna fly away." [ Denne Melding var redigert av: salomo på 2002-12-13 16:52 ] Lenke til kommentar
salomo Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 Har oxo prøvd med fixboot/fixmbr uten at det hjalp :sad: Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 NTLDR trenger du får at systemet ditt skal kunne boote fra systempartisjonen/systemdisken din. Sett inn (evnt. oppstartsdisketter/Bootdisketter) + CD rommen med OS'et ditt, og velg etterhvert å reparere Windows installasjonen når du kommer så langt...... Hvis dette ikke hjelper så kan du enten a) installere OS'et på nytt over det gamle, eller B) formatere og installere hele OS'et på nytt. Good luck Lenke til kommentar
abene Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Har du prøvd å reparere? http://www.windows.no/win_rcon.php Lenke til kommentar
maximus Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Prøv å boote fra xp skiva og velg repair Windows xp. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Den meldingen kan du og få om disken er satt med feil 'mode' i BIOS. Lenke til kommentar
alftore Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Fikk nettopp hal.dll is corrupted. Måtte reinstalle windows xp på nytt. Prøvde alt av recovery, fixboot etc. Det som var litt kjipt at var at jeg hadde flere dokumenter liggende i my documents og siden jeg brukte ntfs fikk jeg ikke tilgang til filene etter jeg hadde installert på nytt. Løsningen var at jeg måtte installere linux og hente de ut derfra ved å kompilere inn støtte for ntfs. Lenke til kommentar
salomo Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 Jeg mister vel ikke allt som er lagret på c: når jeg prøver å reparere? Lenke til kommentar
esk Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Du mister ikke alt når du reparerer. Du har vel ikke overklokket eller noe, prøv i så fall å klokke ned litt også Lenke til kommentar
salomo Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 Nei, har ikke overklokket. Det ser ut til at jeg ikke lykkes å reparere :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå