Blårens Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Vil en Zalman Reserator 1 plus være tilstrekkelig kjøling for Core 2 Duo E6600 og Nvidia 8800GTS 640MB? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Muligens, hvis den har tilstrekkelig med luft rundt seg (ikke inneklemt mellom to møbler, f. eks.). Ville dog heller satset på en ekstern vifteløsning med ekstremt stillegående vifter (thermochill pa120.2 eller .3 med papst-vifter på 6 volt). Sistnevnte vil gi utrolig mye bedre ytelse, uten å støye noe som helst med mindre du har hodet 20cm fra viftene. Det vil også gi mye bedre temperaturer Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Hvilken type av vannkjöler tenker du på til gts kortet da? Blokk som bare dekker GPU + CPU så tror jeg det ville fungere ved normal innetemp. men heldekkende blokk som ek 8800gts fc tviler jeg sterkt vil kunne fungere uten aktiv kjöling, iflg. det jeg har lest vil sistnevnte gå akkurat med black ice 2 extreme med 2x120mm vifter på lavt turtall ligge i grensefall - og om jeg ikke tar helt feil er denne radiatoren *mye* mere effektiv enn zalman sin. Men du kan få höre resultatet så snart jeg får min EK vannblokk Endret 26. mars 2007 av RoosterX Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Du kan jo sette på viften som passer til Reserator 1 for ekstra futt i varmekonveksjonen. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Hvilken type av vannkjöler tenker du på til gts kortet da? Blokk som bare dekker GPU + CPU så tror jeg det ville fungere ved normal innetemp. men heldekkende blokk som ek 8800gts fc tviler jeg sterkt vil kunne fungere uten aktiv kjöling, iflg. det jeg har lest vil sistnevnte gå akkurat med black ice 2 extreme med 2x120mm vifter på lavt turtall ligge i grensefall - og om jeg ikke tar helt feil er denne radiatoren *mye* mere effektiv enn zalman sin. Men du kan få höre resultatet så snart jeg får min EK vannblokk 8242770[/snapback] RAMen på skjermkortet lager vel ikke så mye varme? Syntes å ha lest at til og med på 8800GTX er det ikke noe problem å kun ha RAM-sinks :S For eks ved bruk av denne kjøleren. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Hvilken type av vannkjöler tenker du på til gts kortet da? Blokk som bare dekker GPU + CPU så tror jeg det ville fungere ved normal innetemp. men heldekkende blokk som ek 8800gts fc tviler jeg sterkt vil kunne fungere uten aktiv kjöling, iflg. det jeg har lest vil sistnevnte gå akkurat med black ice 2 extreme med 2x120mm vifter på lavt turtall ligge i grensefall - og om jeg ikke tar helt feil er denne radiatoren *mye* mere effektiv enn zalman sin. Men du kan få höre resultatet så snart jeg får min EK vannblokk 8242770[/snapback] Hvor har du det fra at det er så mye forskjell? Klarer den en ikke-fulldekkende, takler den nok en fulldekkende også Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hvilken type av vannkjöler tenker du på til gts kortet da? Blokk som bare dekker GPU + CPU så tror jeg det ville fungere ved normal innetemp. men heldekkende blokk som ek 8800gts fc tviler jeg sterkt vil kunne fungere uten aktiv kjöling, iflg. det jeg har lest vil sistnevnte gå akkurat med black ice 2 extreme med 2x120mm vifter på lavt turtall ligge i grensefall - og om jeg ikke tar helt feil er denne radiatoren *mye* mere effektiv enn zalman sin. Men du kan få höre resultatet så snart jeg får min EK vannblokk 8242770[/snapback] Hvor har du det fra at det er så mye forskjell? Klarer den en ikke-fulldekkende, takler den nok en fulldekkende også 8244218[/snapback] Vel vel, mener du det får du lov til det, jeg anbefaler det ikke Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Hvilket grunnlag har du for ikke å anbefale det? Har du noen form for tester å vise til? Endret 27. mars 2007 av Herr Brun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå