esk Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Har innstallert en mandrake 9.0 distro, men det ser ut til å trekke mye ressurser. Jeg vet ikke om det vil hjelpe noe særlig å endre størrelsen på swap filen, er det noen som har noen gode tommelfingerregler for sånt. Videre lurer jeg på om det er noen svært krevende tjenester som står og går, men er ikke helt sikker på hva. P.S. Jeg har ikke mer enn 256 mb ram, men dette burde jo holde til at jeg har en del viduer oppe på en gang uten at maskinen begynner å jobbe infernalsk med swapfila Lenke til kommentar
pine Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Jeg setter swapen til 512 mb. En vane kan man si. Du kan godt bruke tommelfinger regel fra windows at swap fila skal være 2.5xRAM Men linux har en god minnestyring og jeg tviler at man behøver mere. BTW vinduer i x vil gå treigt om du har massevis oppe :smile: Det er ikke et perfekt system. [ Denne Melding var redigert av: pine på 2002-12-13 14:57 ] Lenke til kommentar
esk Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 Takker, da er det bare å investere i ny maskinvare...Jeg visste ikke at x trakk så mye ressurser :sad: Jaja, ikke noe hjøre med det. Lenke til kommentar
esk Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 Takker, da er det bare å investere i ny maskinvare...Jeg visste ikke at x trakk så mye ressurser :sad: Jaja, ikke noe hjøre med det. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Det kommer litt an på hvilken Window-manager(WM) du bruker... En tung WM som KDE trekker mye mer enn f.eks. Fluxbox. Lenke til kommentar
aG_ Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 En kammerat fikk samme problem, fordi det ble noe kluss når han lagde en partisjon av noe ubrukt plass på hard disken. Når han slettet den nyopprettede partisjonen fra fdisk, så funket det igjen. Så hvis det siste du gjorde før du rebootet var å lage en partisjon, er dette trolig løsningen. Lenke til kommentar
esk Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 Skal sjekke om det er noe kluss med partisjonene mine. Lurer bare på hvordan Gnome er i forhold til KDE angående resursbruk P.S. Det er virkelig deilig å se seriøse spørsmål bli seriøst besvart, skal begynne å poste mer igjen :smile: Tusen takk Lenke til kommentar
ism Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Jeg har 256MB minne og har ingen problemer med X. Selvfølgelig så lenge jeg holder meg unna KDE og Gnome. For tiden bruker jeg icewm og med Opera, xmms, seti og diverse xtermer har jeg brukt opp minnet mitt, men det er bare så vidt og systemet har egentlig ikke begynt å bruke swapminnet enda. moralen er: KDE og Gnome er for nye maskiner. Ikke slike gamle slitere som min 350MHz :smile: Lenke til kommentar
esk Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 Maskinen min har som nevn over 256 mb ram og prosessor på ca 1 Giga... Det jeg ikke klarer å skjønne er at jeg kan ha flere vindu åpent i windows xp enn Mandrake m/KDE Lenke til kommentar
ism Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Quote: Den 2002-12-13 16:12, skrev esk:Maskinen min har som nevn over 256 mb ram og prosessor på ca 1 Giga... Det jeg ikke klarer å skjønne er at jeg kan ha flere vindu åpent i windows xp enn Mandrake m/KDE Dette høres merkelig ut ja. Jeg vil gjette at den store synderen her kan være KDE. Jeg vet ikke hvilken versjon av KDE du bruker, men jeg vedder på at dersom du prøver icewm eller fluxbox så vil du oppleve at verden er mye lettere og du kan gjøre flere ting samtidig :smile: Nedturen kommer når du skjønner at de fleste programmene du aldri brukte under KDE ikke finnes for disse WMene og enda verren år du skjønner at du er nødt til å redigere menuer og andre opsjoner selv :wink: En annen mulighet er at noe er fullstendig feilkonfigurert... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå