MacBain Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Er nok kanskje mest sannsynelig at det er variasjoner på hvordan kjølepastaen er påført, dette kan gi store utslag på hvor godt CPU og GPU blir avkjølt, dette vil jo også forklare hvorfor støynivået er forskjellige på så mange maskiner. Tviler egentlig sterkt på at det er en defekt tempratursensor eller annen hardwarefeil som forårsaker dette. Nå er vel heller ikke forskjellen på PAL vs. NTSC maskiner annet enn en manglene chip til PS2 simulering. På 360'en min demonterte jeg kjøleren og her var kjølepasten helt horribelt påført, da mener jeg 10 ganger mer enn nødvendig med søl langt utenfor cpu'en og gpu'en. Hadde vært morsomt om noen hadde turt å demontere PS3'en sin for å sjekke om ny kjølepasta vil fikse problemet. Noen som melder seg som forsøkskanin . Ps. Legger ved ett bilde fra chipsettet på pc'en min som viser hvor dårlig fabrikkene kan påføre kjølepasta. Endret 26. mars 2007 av MacBain Lenke til kommentar
TBS14A Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Fikk den til å gå ned til nivå 2 for 10 minutter siden. Nå er den oppe på nivå 3 igjen. Hadde sikkert noe å gjøre med at jeg åpnet et vindu en liten stund. Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Her er svaret jeg fikk ang. støy av min kontakt hos Nordisk Film: HEi Har ikke hørt om dette, men her er et svar fra den mest tekniske vi har i Danmark: Jeg kender ikke til at der skulle være forskel på konsollerne. Men hvis konsollerne bliver sat et sted hvor de ikke kan få luft nok, larmer de lidt mere end normalt. Jeg mener at lydniveauet er målt til 23dB. Beklager at jeg ikke har mer å komme med... Lenke til kommentar
6502 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Sist jeg kjøpte ny strømforsyning valgte jeg denne : http://www.tagan.de/pages/products/2forceS..._german_web.pdf Den påstår å ha 22db ved oppstart. Den er nesten ikke hørbar. CPU og gfx-vifte overdøver psu. PS3 i de første minuttene er også stille, og kan godt sammenlignes. Så 23db ved oppstart er sannsynlig. Men etter 15 minutter, er min langt fra 23db. Vanskelig å foreslå noe tall, men mange ganger høyere enn ved oppstart. Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Jepp, høres litt ut som "stikke fingrene i ørene og nynne på Gumdrops and Unicorns"-svar... Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Her er ett sitat fra en svenske som har testa lydnivået: Lite ovetenskapliga mätningar ps3 vs 360 Utfördes med Radioshack digital mätare i läge A-weighted. 360: 10cm från utblås ovanpå boxen (liggande 360) PS3: 10cm från utblås på vänster sida (liggande PS3) 360 rullandes spel (Test Drive unlimited): 60 dB 360 utan spel / eller med HD-DVD: Ej mätbart (<50) PS3 Sekunden vid uppstart (Läge 3?): 55dB PS3 Läge 1: Ej mätbart (<50dB) PS3 Läge 2: 53dB PS3 Läge2 med Blu-Ray: 54dB Er jo over det dobbelte av hva de hos nordsik film sier er normalt Lenke til kommentar
teekej Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 En venn av meg har ps3 og den bråker like lite som min 360. Ingen kan si noe på det! Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 De svenske målingene gjelder ihvertfall ikke for min PS3. Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Nå har jeg hatt folding stående i hele dag, for å høre lyden må jeg virkelig høre etter. Er noe annet på natta, da det ikke er noe bakgrunnsstøy så jeg slår den av. Men igjen så er jeg veldig var mot lyder da jeg sover på samme rom som konsollen er i. Lenke til kommentar
6502 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Klarte han ikke å måle lavere enn 50dB? dB skalaen er jo logaritmisk, og 50dB er jo langt mer enn dobbel lydstyrke.. Hvis Nordisk Film sider 23dB, så er det jo sant for så vidt. Det er nok det den avgir før den blir for varm.... Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Noen som vet hvor man kan finne ut hvor og når maskinen er produsert? Når min har kjørt folding@home en stund kan jeg høre den i naborommet . Den går riktignok ned ett nivå når jeg ser film. Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Testet litt i morges. Min PS3 har omtrent samme støynivå når jeg kjører Folding@Home som min Xbox360 spiller av en DVD i HD DVD-spilleren. Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Ravn: er du 100% sikker på at den nye bråker mindre, eller kan det være at det er vanskelig å bedømme de opp mot hverandre siden du ikke hadde de side om side? Lenke til kommentar
6502 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Kanskje lurt å klage litt her også, http://community.eu.playstation.com/forumdisplay.php?f=32 i tilfellet Sony leser forumet sitt...?! Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Ravn: er du 100% sikker på at den nye bråker mindre, eller kan det være at det er vanskelig å bedømme de opp mot hverandre siden du ikke hadde de side om side? 8251328[/snapback] Det er selvfølgelig vanskelig å være 100% iom. at jeg ikke kunne teste dem samtidig. Mener den er litt mer stillegående, men slår fast at begge bråker mer enn det jeg oppfatter for å være normalen. Mine maskiner er kjøpt på Elkjøp Giganten Fana (lanchday), noen andre som har kjøpt der? Lenke til kommentar
Torro Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Er en Svenske som har fått et vetugt svar fra en hos Sony: "Fick precis tag på en trevlig norskbrytande kille på Sony Hotline 08-587 822 25 (via Nordisk Film antar jag) som jag drog hela storyn för, första frågan han hade var: går fläkten igång i XMB? (PS3 systeminterface XrossMediaBar) Jupp sa jag och då sa han direkt att så ska det inta vara. Frågade sedan hur man bör gå tillväga vid retur av sin PS3 och han sa att man skulle packa ner allt i låddan och traska iväg till butiken och be om en ny maskin. Dom (Nordisk Film) har informerat Sony om att detta börjar bli ett stort problem men har fortfarande inte fått något svar från Sony om vad felet kan bero på (surprise). Så jag gör som han säger och packar ner allt och knatar iväg till Game imorgon. Killen på Sony hotline sa även att många butiker inte är medvetna om problemet men man ska hänvisa till Nordisk Film/Sony Hotline om dom muppar sig. Game ville dessutom testa min PS3 i butik men det sa han att det inte behövds för det här är ett bekräftat problem med vissa europeiska maskiner. Eftersom som maskinen endast är fyra dagar ska man inte nöja sig med någon reparation heller utan en ny PS3. Får väl se hur detta går...med min flax kånkar man väl hem en felaktig PS3 till. Återkommer om hur det gick... Stå på er ni som inte är nöjda med er produkt! Och ringa på numret ovan och klaga, enda sättet att sparka stora Sony i baken!! Lenke til kommentar
T-Bear91 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 ps3'n er drit stille <3 hører den så vidt Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 vanskelig å si noe med min PS3, enter er det motorstorm, resistance eller airconditionen som overdøver, men når virringen fra vår aircondition overdøver den, kan man si den er stille. har hørt overdrivelser om at man kan sette en 360 ved siden av en jetmotor, og 360 høres best. er dette sant? Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Til ALLE dere som tror PS3 står i glassbur.. Det gjør den ikke. Det er en dummy i glassburet.. Maskina står i det sorte skapet under... og bråker... Den sto inne i et glassbur? Kan hende den får for lite kjøling pga det og derfor bråker mer enn vanlig 8222054[/snapback] Mulig, den sto bare å viste spilltrailere og grafikken var noe av det værste jeg har sett. Såg PS3 på en visning en gang og grafikken var jo bra den. Så jeg tror noe MÅ ha vært galt med den PS3en. Ingen andre som har opplevd dette? 8222086[/snapback] mulig det er ei vifte i det glassburet som sørger for luft inn dit. kanskje det er den vifta du hørte 8222119[/snapback] Hmm.. tror faktisk at du kan ha rett! Noen andre som har sjekket disse kioskene? Er de lydløse? 8222134[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå