Gå til innhold

Bråker PS3 også?

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere med en lydløs PS3 som har sjekket temperaturen på konsollen? Når viften begynner på nivå 3 hos meg så ligger den på rundt 43-48C (høyre side liggende).

8242548[/snapback]

Min holder over 45 grader idle, og da blåser den for fulle seil. Prosessoren skal tåle 65m så en har vel noen grader å gå på.

Endel svensker som er besviken også: http://www.minhembio.com/forum/index.php?s...061&searchtime=

Endret av Torro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ringte nettopp til Sony's playstation support og framla problemet, de hadde ikke fått noen tilbakemeldinger på støy fra konsollen enda.

Råder derfor alle som opplever støy fra sine maskiner om å ringe support telefonen på 81 55 09 70 og si ifra slik at de får feedback angående problemet.

De har forøverig bare åpent mellom 18-21.

8242195[/snapback]

Hadde de bare tatt telefonen så... Elendig dansk ventemusikk :sick:

Lenke til kommentar

Var også en tur innom elkjøp for å sjekke demomaskinen der.

Den står under utstillingsmodellen i glassmonteret. Det virket som om denne laget ganske mye støy også, han som jobbet der hadde ikke fått noen tilbakemeldiger på støynivået ennå, men så er det jo bare første virkedag etter lansering :).

Lenke til kommentar

Høyst uoffisiell måling, men Lefdal sin utstilte PS3 var både mindre varm og pumpet mindre luft enn det min gjør på nivå 3. Og da hadde den stått med Motorstorm en hel dag.

Det ville vært fint om Ravn kunne tatt en ny runde med å beskrive støynivåene på sin nye PS3, med utgangspunkt i nivå 1,2 og 3 slik beskrevet tidligere.

Lenke til kommentar

Ok, nye nivå:

Nivå 1: Rett etter jeg har skrudd på PS3 -> "Lydløst"

Nivå 2: Inntreffer etter noen minutter -> lav murring

Nivå 3: Inntreffer under spilling/Folding/Film -> moderat viftestøy sammenlignbart med en DVD-avspilling på HD-DVD-drevet til Xbox 360.

Temperaturen målt ved høyre side av konsollen er 35,5-38 grader etter 8 timer med Folding@Home. Konsollen har 22cm klarering på høyreside og 6cm klarering over seg. Konsollen står i en gulvseksjon.

Ja, det virker som det er omlag 3 nivå, men disse er lavere enn på den forrige konsollen. Virker på meg som dårlig kjølejobb fra montørens side.

Eneste som er rart er hvorfor noen har "lydløse" konsoller no matter what?

For oversiktens del kunne det vært greit å lage en ny tråd med Støy/ikke støy, kjøpsplass, nettbutikk/ikke-nettbutikk og dato. Kanskje det er noen partier som er skrudd sammen en annen plass, med en eller annen lat fjøsnisse til å håndtere kjøling :p

Lenke til kommentar
Har ikke de mest fancy videomulighetene, men med mitt Powershot S3 tok jeg opp denne lille snutten. 33 sekunder, 7.5mb:

3 nivåer støy

Edit: Har dessverre ingen Xbox 360 å sammenligne med, så det får bli denne som referanse :whistle: Avstanden er fortsatt 1 meter

referanse

8243792[/snapback]

Dette ligner på min. Vel å merke med høyere støy, men med samme "tonefall"...

Spurte et nettsted om hva de syntes, og fikk til svar at de hadde 2 PS3 som gikk stille.. han hadde prøvd flere, og ingen laget bråk i hans ører...

Oppfordrer dere til å pushe på noen av nettstedene til å foreta støymålinger og tester og beskrivelser på oppførselen til PS3'ene de har tilgang på...

Jo flere som spør, desto større sjanse for at de gjør det...

Endret av 6502
Lenke til kommentar
Kan ikke skjønne annet enn at dette kun gjelder PAL-maskiner. Har ikke hørt noen har nevnt støy på PS3 før Europa-lanseringen.

8243531[/snapback]

Min er ganske så stille - er USmaskin :D

Noen som har sjekket EU-forumet ang støy i PS3?

EDIT: leif #/3

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar

Problemet her er jo at alle PS3 er "lydløse" iallefall i 5-10 minutter. Så det interessante er hvordan personer tester.

Edit: Ta dette med en klype salt, men tråder ang dette problemet på det offisielle PS forumet blir sensurert over en lav sko ...

Endret av Linuxguru
Lenke til kommentar
Ok, nye nivå:

Nivå 1: Rett etter jeg har skrudd på PS3 -> "Lydløst"

Nivå 2: Inntreffer etter noen minutter -> lav murring

Nivå 3: Inntreffer under spilling/Folding/Film -> moderat viftestøy sammenlignbart med en DVD-avspilling på HD-DVD-drevet til Xbox 360.

Går viftene noen gang tilbake til nivå 2, eller blir den værende på nivå 3 etter den har kommet dit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...