Gå til innhold

Bråker PS3 også?

Anbefalte innlegg

Eg fatter og begriper ikkje at det kan vere sjenerende på PS3? Om det bare er snakk om litt viftesus? Er jo selvfølgelig opp til hver enkelte. Kune noen ha tatt opp lyden fra PS3 eller noe? Uten at det skal ute tilfellet rettferdighet men likevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi må heller ikke se helt bort i fra at det faksisk kan finnes noen PS3 konsoller som har en "feil" og faktisk bråker mer enn vår egen.

Så folkens, ikke brenn fullstendig de som synes PS3-en sin bråker. Det er rom for feil.

Selv har jeg et skjermkort på min pc som til tider kommer i ubalanse, og da er det markert mer støy, enn slik den er ellers. Og det kan gjerne forekomme i windows-arbeid så vel som heftig grafikk-spilling.

Lenke til kommentar

Hadde vært veldig fint om noen flere hadde giddet å se hvor lang tid det tar før viftene kjører på maks. Altså bare starte opp PS3en og la den stå i menyen, og ta tiden. Min oppfører seg som sagt slik som forklart i post #42 tidligere i tråden. Dvs at det tar ca. 10min før viften går på maks. Og når den har nådd maks, så blir den værende der.

Prøvde igjen idag og fikk nøyaktig samme resultat. Konsollen står forresten på høykant og får nok av luft.

Hvis det viser seg at det er flere som har konsoller der viften ikke går til maks i løpet av 10min eller mer, da er det nesten så jeg vurdere å gå og bytte min :hmm: Jeg har faktisk kjøpt PS3en pga spilling og Bluray, så hvis vifta skal stå på maks når jeg ser på film der det rolige scener, så funker ikke dette for meg. Skulle vært slik som på 360, at vifta roer seg når man setter inn en film.

Endret av butters
Lenke til kommentar

Gjorde et forsøk nå. Den har ikke vært i drift siden i går.

Slo på, og lot den stå i crossbar menyen. Det tok 7-8 minutter før jeg hørte vifta. Før den tid, veldig stille og fin. Etter 12-13 min satte jeg inn en DVD, uten å ha på lyd. Var ute av rommet i noen sek, og mener vifta hadde øka på enda et hakk da jeg kom tilbake. Ca15 min. Etter det holder den samme tempo hele tiden...

PS3 ligger, og har godt med luft rundet seg...

Høres ut som en elektrisk varme/vifte ovn på halv effekt...

Endret av 6502
Lenke til kommentar
Gjorde et forsøk nå. Den har ikke vært i drift siden i går.

Slo på, og lot den stå i crossbar menyen. Det tok 7-8 minutter før jeg hørte vifta. Før den tid, veldig stille og fin. Etter 12-13 min satte jeg inn en DVD, uten å ha på lyd. Var ute av rommet i noen sek, og mener vifta hadde øka på enda et hakk da jeg kom tilbake. Ca15 min. Etter det holder den samme tempo hele tiden...

PS3 ligger, og har godt med luft rundet seg...

Høres ut som en elektrisk varme/vifte ovn på halv effekt...

8233569[/snapback]

Min oppfører seg på samme måte.

Skal det være slik eller er det en feil?

Folk oppfatter støy forskjellig. Vanskelig å sammenligne med de andre som uttaler seg her....

Lenke til kommentar
Er PS3 vifta bedre enn 360 vifta?

Vet ikke.. men den er vanvittig stor.

8232913[/snapback]

Her er ett bilde av vifta :)

Som jeg har sagt tidligere så vil jeg bare vite om det er noe galt med min maskin eller ikke, hvis lyden skal være slik den er på min maskin så er jeg ikke noe missførnøyd av den grunn, vil bare få det bekreftet slik at jeg kan slå meg til ro uten å fokusere på en bagatellmessig viftesus :D .

Men det virker jo kanskje som att det ikke er noe galt med den allikevel, da flere "innrømmer" at de kan høre vifta :p.

DSCF0456thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ser ut som de som har rapportert her har maskiner som oppfører seg omtrent på samme måte. Så konklusjonen så lang blir vel at vi har normale maskiner da håper jeg :)

Men hvis maskinen skal være slik så håper jeg at det kommer en software update som kan fikse det slik at vifta går roligere dersom man ser en Bluray film...

Lenke til kommentar

Har prøvd å være oppmerksom på det nevnte problemet. Og det samme skjer hos meg. Vifta øker når jeg spiller, og holder deretter samme tempo selv om jeg har sluttet å spille. Har ikke lagt merke til det tidligere da jeg har slått av maskinen etter jeg har spilt eller sett på film.

Jaja...orker ikke å pese mer om det, med mindre Sony kommer med en offisiell uttalelse at dette er et common problem

Lenke til kommentar
Er PS3 vifta bedre enn 360 vifta?

Vet ikke.. men den er vanvittig stor.

8232913[/snapback]

Her er ett bilde av vifta :)

Som jeg har sagt tidligere så vil jeg bare vite om det er noe galt med min maskin eller ikke, hvis lyden skal være slik den er på min maskin så er jeg ikke noe missførnøyd av den grunn, vil bare få det bekreftet slik at jeg kan slå meg til ro uten å fokusere på en bagatellmessig viftesus :D .

Men det virker jo kanskje som att det ikke er noe galt med den allikevel, da flere "innrømmer" at de kan høre vifta :p.

DSCF0456thumb.jpg

8234429[/snapback]

Dette bildet viser størrelsen litt bedre.. :)

http://www.llamma.com/PS3/repair/disassemb...CF0446thumb.jpg

Lenke til kommentar

Som de fleste andre her opplever jeg også at 360'en bråker en del mer enn PS3'en. Det skal dog sies at jeg har en 360 fra første batch, og at støynivået på senere modeller er betraktelig redusert.

Men PS3 er ikke så stillegående at man må klemme øret inntil for å høre vifta. Både når jeg spiller og ser på film legger jeg periodevis merke til viftesus, men jeg har som oftest volumet på surround'en høyt nok til at det overdøver både 360 og PS3. Jeg har forøvrig en PC som, takket være vannkjøling, utgjør mindre støy i stua enn noen av mine konsoller.

Fun fact: PS3'en i plastburet på demo-maskinene er en dummy-maskin, et tomt plastskall med en vekt på rundt 100g. Selve maskinen er montert i den svarte kassa under. Det er forresten et betraktelig høyere støynivå på både PS3- og 360-demoene enn det er på selve konsollen, ettersom viftene på disse kabinettene skal være i stand til å kjøle ned maskiner som er låst inn i små, lukkede rom. Kabinettvifta til 360-maskinene er forøvrig mer støyende enn PS3-kabinettene, og dette bidrar selvfølgelig til bensin på bålet for PS3-leiren.

Jeg vil nok råde folk til å vente med å levere inn konsollene sine på grunn av litt støy, bare fordi man har lest innlegg fra fanboys som hevder at konsollen er totalt lydløs. Tviler sterkt på at dette er en defekt snarere enn en økonomisk løsning for å holde produksjonskostnadene på konsollene nede, ettersom stillegående og effektive vifter ser ut til å koste litt mer.

PS2'en min (fra første batch, SCPH 30.000-serien) bråker forresten minst like mye, om ikke verre, enn 360'en min, så konsollstøy er noe jeg har vendt meg til for mange år siden.

Lenke til kommentar

Hint til trådstarter: hva tror du skjer når du putter en gjentagende roterende mekanisk del inne i et lite, semi-lukket glass-kammer? :)

Jeg har PS2, PS3, Xbox og Xbox360. Jeg kan _attestere_ at PS3en er meget, meget stille. Xbox360en kan ikke sammenlignes engang -- der drar viftene på som bare juling, og putter man inn en spill-DVD høres det nesten ut som om taket skal til å løfte seg.

PS3en er stille. Veldig veldig stille.

Lenke til kommentar

Dette med støy kan vel variere fra konsoll til konsoll.

Jeg kjøpte min 360 rundt juletider, og min støyer kun når jeg sitter i et spill.

Men skal jeg spille av en DVD-film, spille en demo fra harddisken eller er i dashbordet er den så vidt hørbar.

:)

Lenke til kommentar

Vel, vi u-heldige får den samme viftehastigheten etter 5-6 minutter, som PS3'n har når den starter opp. Kan neppe kalles stille, og dette skjer når konsollen ikke gjør noe som helst. Faktisk lager den mer støy enn den gamle Xboxen

Tok tempen på PS3'n bak :) , og den var på godt over 45 grader, og det når den er idle.

Kjøpte heldigvis? min på nett, så om de ikke tar den tilbake pga støy, bruker jeg 14dagers angrefrist.

Lenke til kommentar
Hvorfor levere den tilbake når det er 95% sannsynlig at din PS3 er helt normal? Altfor mange inne her beskriver den samme vifteoppførselen, så det er neppe snakk om noe feil. De som påstår PS3 er _lydløs_, har enten nedsatt hørsel eller er døv :)

8236015[/snapback]

Etter å ha sittet et åt med en xbox 360 kan ps3 en oppleves lydløs. Kan jo nesten ikke se film på kvelds tid med 360 for jeg må ta volumet så høyt opp. Ble helt sjokket over hvor stille ps3 var.

Lenke til kommentar
Etter å ha sittet et åt med en xbox 360 kan ps3 en oppleves lydløs. Kan jo nesten ikke se film på kvelds tid med 360 for jeg må ta volumet så høyt opp. Ble helt sjokket over hvor stille ps3 var.

Xbox 360en min bråker faktisk mindre enn PS3en når jeg ser film. Men det er fordi 360en skrur ned viftehastigheten når jeg putter i en DVD, mens PS3en bare fortsetter med samme viftehastighet uansett hva jeg gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...