Gå til innhold

Bråker PS3 også?

Anbefalte innlegg

Så min konklusjon til dette topic er at min PS3 overhodet ikke støyer i det hele tatt.

8225543[/snapback]

Helt enig, den støyer nesten ikke. Men det er milevis mellom å støye lite og å være lydløs slik mange hevder her i tråden. Vi får vente på tilbakemelding fra de som har vært og byttet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søren! jeg har fått akkurat det samme problemet som Ravn og Butters. Virker som 5min etter at jeg skrur på PS3 går vifta som en gal.

Konsollen står med helt fri klarering bak og ingen ting ved siden av, kunne like godt stått på gulvet. Har ikke veldig lyst til å levere tilbake PS3' nå! :(

Lenke til kommentar

PS3 bråker ikke mye nei. Litt mer enn ps2 slim. Man kan til tider høre den uskyldige viften jobbe litt ekstra, men det er beskjedent i forhold til den FLYMASKINEN av en 360 som nå er pakket bort.:) PS3 er verdt prisen bare pga av lav støy. En fryd for øret!!

Lenke til kommentar
Søren! jeg har fått akkurat det samme problemet som Ravn og Butters. Virker som 5min etter at jeg skrur på PS3 går vifta som en gal.

Konsollen står med helt fri klarering bak og ingen ting ved siden av, kunne like godt stått på gulvet. Har ikke veldig lyst til å levere tilbake PS3' nå!  :(

8227677[/snapback]

Det har kommet meg for øret at konsollen bør stå og ikke ligge. Da får den visst best kjøling. PS. Jo nærmere gulvet jo bedre, varmluft stiger ;)

Endret av paalwa
Lenke til kommentar

Noen som har målt temperaturen på luften som blåses ut bak? Prøvde med et anus :) termometer, som går til 45 grader, tok ca 10 sekunder før temperaturen kom over det. Vil tro det er over 50 grader det som kommer ut bak, så hvor varmt det er omkring prosessoren kan en jo spekulere i... I allefall vil ikke komponentene inni boksen leve særlig lenge under slike forhold. Vil tro de har vært litt slappe når de la på kjølepasta

Lenke til kommentar

Konsollen står med helt fri klarering bak og ingen ting ved siden av, kunne like godt stått på gulvet. Har ikke veldig lyst til å levere tilbake PS3' nå!  :(

8227677[/snapback]

Det har kommet meg for øret at konsollen bør stå og ikke ligge. Da får den visst best kjøling. PS. Jo nærmere gulvet jo bedre, varmluft stiger ;)

8227880[/snapback]

Er vel på venstre side bak som er varmest, og står konsollen vil den varmen stige opp, ja kanskje ikke på min som har en 10 000rpm vifte, høres i allefall slik ut.

Lenke til kommentar
Noen som har målt temperaturen på luften som blåses ut bak? Prøvde med et anus :) termometer, som går til 45 grader, tok ca 10 sekunder før temperaturen kom over det. Vil tro det er over 50 grader det som kommer ut bak, så hvor varmt det er omkring prosessoren kan en jo spekulere i... I allefall vil ikke komponentene inni boksen leve særlig lenge under slike forhold. Vil tro de har vært litt slappe når de la på kjølepasta

8228005[/snapback]

Så du tror altså at det kommer veldig varm luft ut av ps3'en på grunn av at de har vært slappe når de la på kjølepasta?? jaja, du om det :p

Det faktum at det kommer varm luft ut av "eksosen" på ps3 er ett sunnhetstegn. Sony har nemlig laget kjøleløsningen slik at den varme luften skal ut av konsollen, og ikke bli værende inne i den.

Lenke til kommentar

8228005[/snapback]

Så du tror altså at det kommer veldig varm luft ut av ps3'en på grunn av at de har vært slappe når de la på kjølepasta?? jaja, du om det :p

Det faktum at det kommer varm luft ut av "eksosen" på ps3 er ett sunnhetstegn. Sony har nemlig laget kjøleløsningen slik at den varme luften skal ut av konsollen, og ikke bli værende inne i den.

8228025[/snapback]

Vel, det må jo være en grunn til at noen konsoller støyer mer enn andre, og kjølepasta har faktisk en funksjon, dersom pastaen ikke er skikkelig påført, vil 10 graders forskjell ikke være utenkelig...

Lenke til kommentar
PS3 bråker ikke mye nei. Litt mer enn ps2 slim. Man kan til tider høre den uskyldige viften jobbe litt ekstra, men det er beskjedent i forhold til den FLYMASKINEN av en 360 som nå er pakket bort.:) PS3 er verdt prisen bare pga av lav støy. En fryd for øret!!

8227869[/snapback]

For å sette den litt på spissen, XBOX 360 er stillegående, under DVD er den stille, men pga spillene hvor den må spinne platene fort rundt støyer den. Bror min har kjøpt seg PS3, den gikk i retur idag pga støy. Den slo XBOX'en min med glans :roll:

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar

8228005[/snapback]

8228025[/snapback]

Vel, det må jo være en grunn til at noen konsoller støyer mer enn andre, og kjølepasta har faktisk en funksjon, dersom pastaen ikke er skikkelig påført, vil 10 graders forskjell ikke være utenkelig...

8228061[/snapback]

Mulig jeg er helt ute å kjøre her. Men vil det ikke være slik at jo varmere luft som kommer ut, jo bedre fungerer kjøleløsningen? Varmluften skal jo raskest mulig ut.

Lenke til kommentar

8228005[/snapback]

Fant

videoen på youtube der de demonterer en PS3 samt denne siden som beskriver hvordan man demoterer selv, ser ut som om kjølepastaen er slurvete påført.

Ingen som har gøts til demotere sin egen for å sjekke :p.

Tror man kan kutte ned tempraturen ett par grader ved å påføre litt Artic Silver 5 på riktig måte.

DSCF0401thumb.jpg

DSCF0455thumb.jpg

Endret av MacBain
Lenke til kommentar
I forhold til 360'en jeg hadde, er dette reine nirvana.

8227353[/snapback]

Ein ting er sikkert. For oss som har sitti med 360 i 1.5 år( og ikkje reagerer særlig på støyen) skal det godt gjøres å la seg plage av PS3 trur eg :wee:

Lenke til kommentar
Da er PS2 nr. 2 oppe og snurrer.

Så langt er den betraktelig roligere :)

Men har på langt nær testet den nok til å komme med en skikkelig uttalelse.

Vil sjekke grundigere og komme tilbake med ny update.

8228643[/snapback]

Hvor kjøpte du din maskin og var det noe problem å få den byttet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...