Gå til innhold

Bråker PS3 også?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok en del PS3 som er defekte, og dermed bråker mer. Mener å huske at det var noe feil med disse PS3enes viftesystem. Dvs. at farten på viftene ikke ble regulert riktig.

Dette er med andre ord en maskinfeil som noen PS3er har. Vet ikke helt om dette gir deg rett til å reklamere, men jeg vil i hvert fall tro det.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg PS3 her om dagen, og kjørte Folding@home hele natten igår mens jeg sov, når jeg våkna var den like stille som da jeg satt igang folding@home, kan ikke sammenlignes en gang med x360 som bråker en god del mer.

 

Uansett er ikke pirkete når det gjelder støy, men er meget fornøyd med konsollen så langt, og nå får jeg det beste fra 2 verdener :D

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg skulle på kino her om dagen(Rush Hour3 n_n) startet ps3'en kl 2 på dagen og satte den på Folding@Home, jeg la den stå å gå til jeg kom hjem rundt 22:00 om kvelden, den lagde fortsatt like mye lyd som da jeg startet den ^^, nesten så man ikke hørte den :ph34r:

 

Min konsoll har også fått denne pipelyden, veldig lavfrekvent da. Men den er der. Var vel lyden fra CPU`en når den jobber.

9415882[/snapback]

 

 

Eg og har den lyden, men den kommer ikkje før eg setter på folding

9446672[/snapback]

 

Dette har noe med hvor intenst maskinen arbeider med det materialet den jobber med. Hvis den står på F@H så kan den sikkert gi en pipelyd av seg som et tegn på at cpu'en bruker 80-100% ytelse.

 

Jeg sier ikke at dette er en "orginal implemented" lyd som Sony har lagt inn så maskinene. Deres har sikkert fått kjørt seg hardt i det siste? ser ikke bort i fra at de kan ha jobbet hardt i en lang periode i et strekk, da kan cpu'en reagere med en "slowere rate".

 

Men jeg ville ha hørt med ps3 customer service angående dette, den skal jo ikke lage noen pipelyd. hadde min på i ca 1 dag i går og den lagde ikke noen slags ulyder.

:ohmy:

Endret av Elohim
Lenke til kommentar

Noen oppdateringer med tanke på støyproblemet? Har nå hatt PS3 i 5 dager, og på mandag går den rett tilbake til butikken, den støyer etter min mening uholdbart mye. Den står fritt for seg selv med lufting til alle kanter, i en stue med helt normal temperatur.

 

Når den starter opp, går den direkte til nivå 4, for deretter å bli "stille" på nivå 1. Uten å logge på tar det ca 1 minutt før vifta går til nivå 2, som høres meget godt selv på 5 meters avstand. Dette lydnivået er for høyt til stille partier i filmer, og kan best sammenlignes med når laptopen min jobber for fullt.

 

Setter jeg inn en BD eller DVD går det ca. 1 minutt før vifta går fra nivå 2 til nivå 3, som høres godt selv med høy lyd på TV. På Folding@Home går vifta rett opp til nivå 3, og etter et par sekunder hopper den enda et hakk oppover til nivå 4. Slår jeg av Folding går vifta IKKE tilbake til nivå 3 igjen. Har også prøvd å dekke til utblåset bak som andre har gjort, og da gikk vifta umiddelbart til nivå 5, som jeg best kan beskrive som lyden av en støvsuger.

 

Litt synd er det, for grafikk og bildekvalitet på BD er helt utrolig! Men, jeg gidder ikke å leve med en maskin som overdøver det jeg prøver å oppleve i form av film og spill. For meg er den rett og slett ubrukelig som underholdningsmaskin pga støyen.

Lenke til kommentar
ER det Rart den Ikke bråker? den har jo den rustninga :nei:    stor som.......  kaller vi det :tease:

 

 

 

Hilsen ivrig Wii eier (ikke for å blande meg i deres STORE saker)

 

 

PS3 er da ikkje så mye større en xbox 360. Og xbox 360 bråker som ein tornado :tease:

9472714[/snapback]

 

Tornado? Vulkan + Tornado mener du? :D

Lenke til kommentar
Noen oppdateringer med tanke på støyproblemet? Har nå hatt PS3 i 5 dager, og på mandag går den rett tilbake til butikken, den støyer etter min mening uholdbart mye. Den står fritt for seg selv med lufting til alle kanter, i en stue med helt normal temperatur.

 

Når den starter opp, går den direkte til nivå 4, for deretter å bli "stille" på nivå 1. Uten å logge på tar det ca 1 minutt før vifta går til nivå 2, som høres meget godt selv på 5 meters avstand. Dette lydnivået er for høyt til stille partier i filmer, og kan best sammenlignes med når laptopen min jobber for fullt.

 

Setter jeg inn en BD eller DVD går det ca. 1 minutt før vifta går fra nivå 2 til nivå 3, som høres godt selv med høy lyd på TV. På Folding@Home går vifta rett opp til nivå 3, og etter et par sekunder hopper den enda et hakk oppover til nivå 4. Slår jeg av Folding går vifta IKKE tilbake til nivå 3 igjen. Har også prøvd å dekke til utblåset bak som andre har gjort, og da gikk vifta umiddelbart til nivå 5, som jeg best kan beskrive som lyden av en støvsuger.

 

Litt synd er det, for grafikk og bildekvalitet på BD er helt utrolig! Men, jeg gidder ikke å leve med en maskin som overdøver det jeg prøver å oppleve i form av film og spill. For meg er den rett og slett ubrukelig som underholdningsmaskin pga støyen.

9501708[/snapback]

 

Da har du bare vært uheldig å fått en dårlig maskin. Burde bytte den... min er musestille hele tida her all the time..=)

Lenke til kommentar
Noen oppdateringer med tanke på støyproblemet? Har nå hatt PS3 i 5 dager, og på mandag går den rett tilbake til butikken, den støyer etter min mening uholdbart mye. Den står fritt for seg selv med lufting til alle kanter, i en stue med helt normal temperatur.

 

[......]

 

 

 

Ligner litt på den første jeg hadde. Sendte den på rep, og fikk en ny tilbake, som er mye stillere. Den går opp til nivå 2, og blir der uansett hva du gjør...

Og det lydnivået er til å leve med, selv på stille partier i filmsammenheng, men du hører denne og hvis du vil...

Endret av 6502
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...