Gå til innhold

Bråker PS3 også?


Anbefalte innlegg

jeg synes det er himmelsk med min ps3. har hatt 4 360 maskiner hvor alle har bråket altfor mye. fikk så ps3 for en uke siden og den er helt lydløs. har også en chillstream kontroll til den og vifta i chillstream kontrollen bråker mer enn hva ps3 gjør etter 5 timer med r:fom. skal også nevne at ps3 min står i en liten hylle under pulten min med 3 cm mellom rom til hver side. når jeg hadde 360 der så kom jeg til microsoft på gow og fikk røde ringer pga varme :!:

8767240[/snapback]

 

Hmmmm.....er på min tredje konsoll fra Elkjøp her nå . Synes fortsatt at den bråker unødvendig mye. Hvor har f.eks du kjøpt din "himmelske ps3"? Hva er serienr på den (om det har noe å bety??).

Ikke sikker på om jeg tør å ta en ny tur til Elkjøp :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan alle som har maskin som ikke støyer, dvs ikke går til viftenivå 3 ved filmtitting eller spilling, fortelle oss hvor dere har kjøpt maskinene deres?

 

Jeg har en maskin fra Siba som jeg vurderer å bytte før eller siden, men er usikker på om de har nye batcher, eller som Elkjøp, som resirkulerer de gamle batchene som har blitt returnert...

Lenke til kommentar
Kan alle som har maskin som ikke støyer, dvs ikke går til viftenivå 3 ved filmtitting eller spilling, fortelle oss hvor dere har kjøpt maskinene deres?

 

Jeg har en maskin fra Siba som jeg vurderer å bytte før eller siden, men er usikker på om de har nye batcher, eller som Elkjøp, som resirkulerer de gamle batchene som har blitt returnert...

8769546[/snapback]

Min er helt stille. Har aldri hørt noen lyd fra den. Den ble kjøpt på gamezone i Kristiansand ved release. :)

Lenke til kommentar
Kan alle som har maskin som ikke støyer, dvs ikke går til viftenivå 3 ved filmtitting eller spilling, fortelle oss hvor dere har kjøpt maskinene deres?

 

Jeg har en maskin fra Siba som jeg vurderer å bytte før eller siden, men er usikker på om de har nye batcher, eller som Elkjøp, som resirkulerer de gamle batchene som har blitt returnert...

8769546[/snapback]

 

Hva? Resirkulerer? fydda :thumbdown: Her blir det penga tilbake og kjøp ett annet sted. Henger meg på han som ønsket sted og serienr på de maskinene uten støyproblemer. Min høres på over 10 meters avstand....grrrrr...og da går også lyden rundt ett hjørne :thumbdown: (vi snakker i menyen.......i over en time etter folding/dvd)

Lenke til kommentar

"Dramatisk" utvikling i saken: SCEE har fjernet presseutgivelsen som refererer til det fantastisk lave støynivået på PS3:

 

http://www.scee.presscentre.com/Content/De...98&NewsAreaID=2

 

Synd de ikke har kontroll på Google Cache:

 

http://66.102.9.104/search?q=cache:_K13ruf...clnk&cd=3&gl=no

 

Den australske versjonen ligger fortsatt ute:

 

http://www.scee.presscentre.com/content/de...683,706,718,674

 

Man kan si mye om Sony, og med forbehold om at dette ikke er en tilfeldighet, så er det et historisk lavmål for min del.

Lenke til kommentar

Jeg levert tilbake PS3'en jeg fikk fra elkjøp på lanseringsdatoen, denne gikk opp til nivå 3 og ble værende der.

 

Jeg fikk en ny maskin fra en annen batch og denne holder seg på nivå 2 uansett om den folder ett døgn eller står i idle.

 

Men jeg vil ikke kalle den helt lydløs, men tror att nivået på den nye er slik det er ment den skal låte.

 

Att folk har maskiner som holder seg på nivå 0 eller 1 tror jeg bare er tull, litt rolig susing må man vente seg.

Vil si at støyen fra min ligger litt under det en xbox 360 gir fra seg i idle uten disk, m.a.o litt susing, men ikke akkurat støyende.

 

Problemet med hele denne debatten er att så fort noen bruker ordet "lydløs" så tar folk dette bokstavlig og deretter konkluderer med att de har en defekt maskin.

 

Se bare på det minhembios sitt forum der tråden har ca 3200 innlegg uten å kommet noen vei.

Lenke til kommentar

Jeg fikk en ny maskin i retur fra NF. Har prøvd den et par dager nå, og denne maskinen holder seg på nivå 2 hele tiden ser det ut til.

De første 10 min er den veeeldig stille (xmb). Da høres disc-drevet bedre enn vifta (hvis man bruker det). Deretter girer den opp ett hakk og der blir'n uansett. Den høres, men ikke på langt nær så mye som nivå 3 på den gamle. Denne går det an å se film på.

Kommer mer varmluft ut bak til høyre for kabeltilkoblingene på denne, enn hva det gjorde på den forrige...

Lenke til kommentar

Hva hver enkelt ser på som støy og lydløst tror jeg varierer en del fra person til person.

 

Jeg tok med meg en PS3 fra jobb i dag (ja jeg jobber søndager :p) og den bråker mer enn laptopen jeg sitter og taster på (Acer Aspire 5102WLMI).

 

Den bråker mer enn Wii og mindre enn Xbox360, men jeg tror dvd drevet i Wiien bråker mer enn det som står i PS3en (når du setter i plater etc).

 

Nå laster jeg ned demoer og hører på musikk. Harman Kardon recieveren står på "Vol -40dB" som er standard volum når du slår på recieveren og alt nå så overdøver jeg viftestøyet fra PS3en.

 

Edit: Kan hende jeg er heldig med min men jeg synest ikke den bråker noe urovekkende. Denne er fra europa release og.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Edit: Kan hende jeg er heldig med min men jeg synest ikke den bråker noe urovekkende. Denne er fra europa release og.

8775471[/snapback]

 

Fint at du synes din ikke bråker urovekkende, men dessverre har det ingenting med saken å gjøre. SCEE har selv sagt at støynivået skal være tilsvarende PS2 Slim, og _mange_ har maskiner som bråker betydelig mer enn dette.

Lenke til kommentar

Da har det svenske tidsskriftet M3 foretatt en test av en støyende maskin fra en forumbruker på minhembio.com.

 

Konklusjonen fra dem er at maskinen ikke er støyende, faktisk mindre støyende enn deres referansemaskin.

 

Men idiotene har ikke skjønt dette helt. For det første så har de testet maskinen i et rom med bakgrunnsstøy. For det andre så målte de støyen til 42 dB. 42 dB! Langt i fra stille, dette er mangedobbelt høyere enn 25 dB (for de litt yngre, dB-mål er ikke et linært)! Begynte nesten å lure på om de var kjøpt og betalt av Nordisk Film.

 

Her er linken: http://www.idg.se/2.1085/1.110699

Lenke til kommentar

Når jeg sto opp i dag trodde jeg at jeg skulle klikke. Jeg hørte maskinen min som sto og spant på nivå3, det godt hørbare fra 5-6meters avstand. Så gikk jeg bort til min playstation å kjente på lufta som kom ut.

 

Det var nesten kaldere luft som kom ut av playstation enn det var i rommet, sånn rundt 20-23 grader. Hvordan kan det være mulig at min playstation ikke har gått ned noen nivåer ved en så drastisk temperatur-synking?

 

Jeg blir gal!

Lenke til kommentar

Luft i bevegelse kjennes jo kaldere ut enn stillestående luft. Hvordan i alle dager skal ps3 klare å trekke inn f.eks. 25 grader varm luft, for så å dra dette rundt cpu og gpu osv osv for så å spytte luften ut igjen, kaldere enn før? Ganske så logisk at det du sier er en umulighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...