Gå til innhold

Bråker PS3 også?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
@Programmer: Forbruker.no prøvde ved flere anledninger å få en kommentar av Nordisk Film ang. PS3-støyet når de laget artikkel om det basert på Multigamer.nos artikkel. Virker som NF holder greit kjeft...

8725106[/snapback]

 

Det er derfor vi må kjøre hardt mot hardt. Gi dem så dårlig publisitet som mulig og presse dem til å svare. Det finnes ikke mange bedre måter enn å gjøre dette på landsdekkende tv-kanal eller Norges største aviser. Vi må tvinge dem til å havne i en situasjon der det er en fordel for dem å åpne kjeften. Nordisk Film trenger rett og slett lett ris på bakenden.

 

Må uansette "berømme" Nordisk Film for at de er flink når det gjelder å holde kjeften så lenge som mulig, noe denne artikkelen på nettavisen illustrerer:

http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/article444045.ece

 

Det var interessant å lese dette:

"I forhold til den gamle kjøpsloven er hovedregelen nå at du har krav på en lånegjenstand dersom omlevering eller reparasjon tar mer enn en uke. Selgeren har også kun to forsøk på å rette opp mangelen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet.

"Tatt fra http://www.dinside.no/php/art.php?id=84675

Endret av programmer
Lenke til kommentar

Ja, denne saken hadde virkelig gjort seg i Forbrukerinspektørene eller TV2 Hjelper deg, og gjerne i store aviser som VG og Dagbladet også.

 

Kanskje det blir lettere å få flere nyhetsmedier til å ta tak i denne saken for alvor når det svenske bladet M3 får utforsket saken litt nærmere? De har jo tenkt å sammenligne to stk PS3, og så vidt jeg har skjønt er den ene stillegående mens den andre bråker en god del. Den som bråker har blitt sendt fra Nordisk Film til en kunde som erstatning for en annen bråkete PS3 (får håpe jeg husker detaljene riktig her nå).

 

Det skal muligens komme litt mer informasjon om dette denne uken i en svensk forumtråd om PS3s støyproblemer (link her), det er en av forumbrukerne der som har ofret seg ved å sende sin støyende PS3 inn til M3-redaksjonen slik at de får testet dette ut litt nærmere.

Lenke til kommentar

Jeg må bare få si en ting angående såkalt burn-in som folk her har snakket om. Jeg hadde min ps3 på folding i natt og frem til kl 17 idag. Ca 1 minutt etter at jeg skrudde av folding, gikk vifta ned til nivå 2.

 

Lurer på om dette kan ha noe med at maskinen "setter seg" å gjøre.

Lenke til kommentar
Jeg må bare få si en ting angående såkalt burn-in som folk her har snakket om. Jeg hadde min ps3 på folding i natt og frem til kl 17 idag. Ca 1 minutt etter at jeg skrudde av folding, gikk vifta ned til nivå 2.

 

Lurer på om dette kan ha noe med at maskinen "setter seg" å gjøre.

8744409[/snapback]

Så den bør stå en dag så den vender seg til det? :)

Lenke til kommentar

Ravn: Fint om du kan sammenlikne maskinene under mest mulig like forutsetninger og notere deg forskjellene mellom dem dersom du har mulighet til det, spesielt interessant er dette dersom forskjellene faktisk er relativt store.

 

Håper forøvrig kontakten din i Nordisk Film er ærlig og redelig og sender deg en som faktisk ER stillegående nå da, i stedet for å spekulere i at man ved å sørge for å sende deg et støyende eksemplar kan gi forbrukerne inntrykk av at maskinene faktisk SKAL bråke. Etter alt det negative jeg har lest om NF og deres kundebehandlig i det siste (blant annet i den svenske forumtråden) ville dessverre ikke sistnevnte overrasket meg stort. :roll:

 

Men jeg krysser i allefall fingrene og håper at alt ordner seg for deg. :yes:

Lenke til kommentar
Så den bør stå en dag så den vender seg til det? :)

8745336[/snapback]

 

Hehe, vet det høres dumt ut. Men min Ps3 bråker merkbart mindre nå, altså sjeldnere opp på nivå3 enn det den var i starten. Men som alle andre her på forumet, jeg er overbevist om at maskinene ikke skal være sånn.

 

Det er nok bare en dårlig batch fra Sony sin side. Jeg sendte selv mail til Gamezone hvor jeg har kjøpt den for en mnd's tid siden, og har ikke fått svar. Men alt i alt er jeg fornøyd med boksen, og den begynner aldri å bråke sånn når jeg ser på film.

Jeg har dessuten boksen min stående ganske "inneklemt" også, så det kan jeg vel takke meg selv for.

Lenke til kommentar
Så den bør stå en dag så den vender seg til det? :)

8745336[/snapback]

 

Hehe, vet det høres dumt ut. Men min Ps3 bråker merkbart mindre nå, altså sjeldnere opp på nivå3 enn det den var i starten. Men som alle andre her på forumet, jeg er overbevist om at maskinene ikke skal være sånn.

 

8746560[/snapback]

Ikke en dag nei? Men ca 200timer.

Min støyet mere da eg fikk den, nå etter ca en måned er den mye bedre.

Min PS3 står nesten på gulvet.

Er samme prinsippet med en nye kjøler på cpu'en din.

Så skal du skrue den av og la den bli kald. Det samme på data'en.

Lenke til kommentar

@Juke: Ja kontakten min er nok å stole på. Men hvis det viser seg at den nye maskinen er betraktelig mer stillegående har NF et problem som de selv har vært med å framtvinge. Ved å gi dem en videosnutt/lydsnutt av de 2 forskjellige konsollene skal det veie tyngre å ikke anerkjenne at de har en problem.

 

Men, det er jo NF vi snakker om. Mest sannsynlig får jeg en boks de tester i 2 minutter midt i et rom og ikke leser av dB. Jeg har hele tiden oppgitt til dem at en PS3 ikke skulle støye mer enn en PS2-Slim, men dette var de ikke klar over og jeg måtte henvise til en pressemelding fra Sony.

Lenke til kommentar

Mitt problem er at den kjører opp på nivå 3 så snart jeg slenger inn en DVD og ser på film... ved musikk har den faktisk blitt bedre etter 1.80 fw (bare tilfeldig?). Men uansett støyer den for min del alt for mye på nivå 3 til at det går an å se film, spesielt i stille partier...

Lenke til kommentar

har fått tak i ein sånn laser temperatur måler..så eg berre lyste inni ps3n og da var tempen ca 45-50 grader..dette er etter ca 8-9 timer med folding home og spilling den siste timen..

 

er dette normal arbeidstemperatur...?

 

skal måle att om ca en time og sjå om tempen har gått ned..

 

EDIT: Har stått i 2 timer i idle i xmb og tempen går ikkje ned..ligg forsatt på ca 45grader..

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

jeg synes det er himmelsk med min ps3. har hatt 4 360 maskiner hvor alle har bråket altfor mye. fikk så ps3 for en uke siden og den er helt lydløs. har også en chillstream kontroll til den og vifta i chillstream kontrollen bråker mer enn hva ps3 gjør etter 5 timer med r:fom. skal også nevne at ps3 min står i en liten hylle under pulten min med 3 cm mellom rom til hver side. når jeg hadde 360 der så kom jeg til microsoft på gow og fikk røde ringer pga varme :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...