Gå til innhold

Bråker PS3 også?


Anbefalte innlegg

Det hadde vært fint for de som har problemet om man fant noe systematikk i det, fordi det da hadde vært lettere å reklamere. Jeg tror imidlertid det er et blindspor

 

Her er det en tråd for de som kan tysk, hvor folk forteller at de har fått byttet til en ny PS3 som bråker mindre, og de har hatt serienummere som *65*:

 

http://community.eu.playstation.com/showth...=72582&page=121

 

Inneholder også en interessant poll som viser fordelingen av støyende PS3-er. Det burde la seg gjøre å reklamere, selv om Sony ikke har gått ut offentlig og erkjent et problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min 4. PS3 går faktisk til nivå 4 når jeg spiller WRC Rally Evolved PS2-versjon, og etter å ha stått i 1 time i XMB har den fortsatt ikke gått tilbake til nivå 3. Slår jeg den derimot av og på igjen med en gang, så står den i nivå 2 i >20 minutter.

 

Man skulle jo kanskje tro at hvis nivå 4 var nødvendig for å kjøle ned maskinen, så skulle den gått opp til nivå 4 igjen etter omstart også.

 

En annen ting: Du skal ikke se bort ifra at Sony bruker kundene for å sortere ut defekte konsoller, istedet for å offentlig gå ut og tilbakekalle store partier. Det er en vinn-vinn situasjon for Sony, siden mange rett og slett aldri vil klage over en slik oppførsel.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått en ny PS3 i hus, den første PS3'n jeg hadde 23.mars. Litt Påske, og sikkert travelt opptatte teknikere hos Nordisk Film er vel skylden til den lange vente tiden.

 

Den første konsollen jeg hadde var fra Japan. Gikk opp til nivå 3 når en kun stod i idle modus inne i menyene. Den nye fra Kina går opp til nivå 2 når den er brukes til Folding, spill osv. Det ser ikke ut til at den går ned til nivå 1 igjen, men en får se om den går seg til etter hvert. Har den liggende, så det kan godt hende at den ikke går opp til nivå 2 dersom den står oppreist.

 

Den første konsollen knirket og knaket godt under bruk. Luften den blåste ut bak var en god del varmere enn den nye. Viftestøyen på den første var selvsagt også vesentlig mer plagsom enn den nye.

 

Regner med jeg bruker de samme betegnelsene på nivåer som de fleste andre:

 

Nivå 3 (oppstart)

Nivå 1 (nærmest lydløst)

Nivå 2 (høres fra 1 meter)

Nivå 3 (høres fra over 10 meter)

Nivå 4 (høres fra naborommet)

Nivå 5 (sikkert ille...)

Lenke til kommentar

Poenget med skalaen er trinnene vifta på PS3en går i gjennom hvis man hører godt etter fra den starter kald.

 

Første trinn er nesten uhørlig og varer gjerne bare noen få sekunder etter oppstart. Så kan man lytte seg til de ulike trinnene etter hvert som viftehastigheten øker når PS3en jobber med ulike oppgaver.

Lenke til kommentar
Da har jeg endelig fått en ny PS3 i hus, den første PS3'n jeg hadde 23.mars. Litt Påske, og sikkert travelt opptatte teknikere hos Nordisk Film er vel skylden til den lange vente tiden.

 

Den første konsollen jeg hadde var fra Japan. Gikk opp til nivå 3 når en kun stod i idle modus inne i menyene. Den nye fra Kina går opp til nivå 2 når den er brukes til Folding, spill osv. Det ser ikke ut til at den går ned til nivå 1 igjen, men en får se om den går seg til etter hvert. Har den liggende, så det kan godt hende at den ikke går opp til nivå 2 dersom den står oppreist.

 

Den første konsollen knirket og knaket godt under bruk. Luften den blåste ut bak var en god del varmere enn den nye. Viftestøyen på den første var selvsagt også vesentlig mer plagsom enn den nye.

 

Regner med jeg bruker de samme betegnelsene på nivåer som de fleste andre:

 

Nivå 3 (oppstart)

Nivå 1 (nærmest lydløst)

Nivå 2 (høres fra 1 meter)

Nivå 3 (høres fra over 10 meter)

Nivå 4 (høres fra naborommet)

Nivå 5 (sikkert ille...)

8579956[/snapback]

 

Hos meg er lyden ved oppstart minst nivå 4. Men du hører jo nivå 3 også, i løpet av oppstarten, vifta akselerer seg gjennom de ulike nivåene, til enten nivå 4 eller 5. Vil også meddele at nivå 2 høres fra 10 meter når rommet er helt stille. Nivå 2 er liksom greit nok under filmtitting når det er litt andre bakgrunnslyd eller øret har silt ut bakgrunnsstøyen. Nivå 3 høres langt over 10 meter under stille forhold. Nivå 4 er som når noen støvsuger i naborommet.

Endret av programmer
Lenke til kommentar

Har akurat kjøpt PS3, etter å ha lest en del her i denne tråden.

Har hørt en del på den, å funnet ut at jeg muligens har en som "bråker" jeg også?

Ganske stille i starten, så øker vifta til hakk tre i løpet av 10 - 15 min. Der blir den liggende hvis jeg ikke bruker maskinen til å spille. Spiller jeg går maskinen opp til nivå 4, på nivå 4 blir den etter det liggende til jeg event. skrur av og på igjen maskinen.

Når maskinen da starter igjen legger den seg raskt på et hørbart nivå, for så å legge seg stabilt på nivå 3 dersom jeg ikke bruker maskinen.

Synes lufta fra PS3 er ganske varm, så er egentlig ikke så bekymmret over at hastigheten på vifta når nivå 4. Det som iriterer meg mere er at maskinen ikke går ned igjen fra nivå 4 ved bruk, til nivå 3 når maskinen bare står i startmeny.

Forskjellen på nivå 4 og nivå 3 er betydelig stor synes jeg, nivå 3 er greit, nivå fire høres bedre og er veldig hørbar dersom det er stille i rommet, dette er kjiipt f.eks ved avspilling av film. (Er den i nivå 4 bør den skrus av og på igjen før man ser DVD)

Sammenlignet med min gammle PS2 (ikke slim) så synes jeg uannsett støynivået på PS3 er mye lavere selv om PS3 kan høres godt den også.

Tror egentlig at min PS3 fungerer helt normalt hva angår vifte støy, men stusser litt over at den aldri legger seg tilbake igjen fra nivå 4.

Lenke til kommentar

Det virker som om det er mange ulike mønstre her, men etter hva jeg har sett i ulike fora virker det som om det er ganske normalt at PS3 en går på nivå en rett etter kaldstart, men legger seg på nivå to etter en kort stund i XMB, så går den opp til nivå tre under spilling, evt. nivå fire i varmt rom og med krevende oppgaver, og har vanskelig for å komme seg ned igjen selv etter lang tid i XMB.

 

PS3er som går også opp på nivå fire med en gang og hele tida ville jeg reklamert på. Min går på nivå to eller 3 etter lang tids folding. Dvs. at jeg hører omtrent like mye fra PS3en som fra en stillegående bærbar med moderat viftehastighet.

Lenke til kommentar

woha! i dag fikk jeg tilbake min ps3!! eller... det vil si at jeg fikk en ny en... nå med serienummer P-27430423-7 den er ikke helt stille, men helt akseptabel.. så jeg er fornøyd (bortsett ifra at det tok dem tre uker å gi meg en ny en) Den forrige med serienummer **** 321 bråkte som et uvær.. like ille som 360'n min jo!! og med en sånn irriterende høyfrekvent lyd... hørte den jo i naborommet... - denne hører jeg i fra sofaen... men helt greit...

 

hører at det er mulig å få dem lavere om man kjører folding@home hele natta en tre fire netter på rad.. -noen har og effektivisert dette med å pakke den inn i håndkle og foldet i noen timer så den går skikkelig varm.. meningen med dette er vel å få komponenter og sånt til å sette seg ordentlig - men ikke vet jeg... kan vel alltids folde noen netter, men det med håndkle virka drøyt... hehe

 

nå er det God of War II for fullt - Er helt i starten nå, men fy flate så rått!! hehe -må bli ferdig før TombRaider: Anniversary kommer 1. juni..

Lenke til kommentar

Da har jeg tatt feil, gutter...

 

Jeg som trodde at lyden ved oppstart var maks viftenivå. Istad tok jeg håndkle over en stående PS3 og fikk den til å gå opp til nivå 5 ved folding. Denne støyen er sykt støyende. Det høres rett og slett ut som en gammel VHS-videomaskin i full spoling, max-speed. Nivå 4 høres ut som en vanlig kjapp spoling. Den støyeste lyden ved oppstart er vel enten nivå 3, eller mellom nivå 3 og 4. Dere som husker hvordan rewind-lyden til videospiller høres ut når kasetten nærmer seg slutten, så øker rotasjonen, det er nesten helt lik lyd på nivå 5. Kan jo også sammenlignes med en mini støvsuger for de som ikke husker rewind-lyden...

Endret av programmer
Lenke til kommentar
PS3`n min bråker ingen ting :)

8648258[/snapback]

 

Hva med å komme med mer detaljerte beskrivelser og detaljer. Min PS3 bråker heller ikke (sammenlignet med varmepumpesystem). Og den er vel musestille når støvsugeren er i drift.

 

Nå venter jeg spent på hvordan det blir når det svenske tidsskriftet M3, får testet ut maskinen fra en forumbruker på minhembio.com. For de som ikke har fulgt med der, så skal M3 sammenligne brukerens maskin opp mot deres egen "tysta" maskin. Noen som har kjøpt maskinen på Siba forresten, evt. prøvd å bytte maskin hos dem?

Lenke til kommentar
PS3`n min bråker ingen ting :)

8648258[/snapback]

Sikker på at det ikke er noe galt med ørene dine da? Skal like å se den som klarer å avkjøle power, cpu og gpu på en pc med en vifte uten at det høres.

Burde være logisk at det ikke er så mye annerledes med en PS3.

Lydløs med vannkjøling lar seg muligens gjøre, men PS3 har da ikke vannkjøling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...