thehazen Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Xbox360 demo kiosker har ekstra vifter i selve kiosk kabinettet. det kan være det samme med ps3 sin kiosk. Ps3`n er jo helt stille. Lenke til kommentar
butters Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Jeg lurer også på det samme som McBain, altså om viftenivået er det samme hele tiden. I tillegg kunne det kanskje vært greit om de som sier de har helt stille konsoller om dere kunne beskrevet litt mer grundigere. Eksempel: Er det når dere sitter 3m fra eller har hodet helt inntil? Er det når dere spiller med passe volum eller er det når det er helt stille i rommet? Spiller dere spill eller er dere i menyen? osv Grunnen til at jeg ønsker grundigere beskrivelser, er fordi jeg begynner å lure selv om jeg har fått en ”normal” PS3 eller ikke. Når jeg først bruker nesten 6000 av mine sparepenger så har jeg lyst å ha et produkt som funker som det skal Tok nettopp en liten test på min med tanke på viftenivået. For meg så virker det som maskinen har 3 ulike nivåer. Når jeg starter opp PS3en så starter den i nivå 1 som kan karakteriseres som musestille (må nesten ha hodet helt inntil for å høre det). Etter ca 5min så går viften videre til nivå 2, dette kan høres så vidt fra 3m når det er stille og er ikke særlig sjenerende. Etter enda 5min. så går viften opp til nivå 3 som er det høyeste. Dette hører man greit fra 3m. Men selv det høyeste nivået er ikke høyere enn at dersom man spiller et spill med normal lyd så vil man ikke merke det. Vil nok også si at selv det høyeste nivået på PS3 er hakket lavere enn det som Xbox 360 har når man er i menyen. (Kan hende det høres lavere ut fordi det er en mer behagelig lyd?) Men det som er litt rart er at når viften først har nådd nivå 3, så holder den seg der. Har ikke gått tilbake i løpet av den timen jeg testet. Kan også nevne at mens jeg testet har den bare stått i menyen. Syns nesten at den burde klart å holde seg til nivå 1 lenger enn de 5 min jeg fikk. Skulle vel ikke være så ressurskrevende at den må opp til nivå 3 etter så kort tid? Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 @ Butters: Dette er nøyaktig likt som hos meg. Lenke til kommentar
butters Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Ravn: På din nye PS3 eller den du byttet inn? Endret 24. mars 2007 av butters Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Ja, det virker nesten som om det er noe galt med tempratursensoren som gjør at den ikke justerer ned viftenivået etter at den først har skrudd de opp. Noen som forøverig vet om elkjøp butikkene tar imot retur av de som bestillte på nettet? Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Min Amerikanske version holder seg på 1 nivå hele tiden, selv etter 3-4 timer spilling eller når Folding@home står og surrer Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Min Amerikanske version holder seg på 1 nivå hele tiden, selv etter 3-4 timer spilling eller når Folding@home står og surrer 8226732[/snapback] Den er altså så stille etter ett par timers spilling at du må legge øret inntill for å høre vifta? Isåfall blir umiddelbar retur av min . Lenke til kommentar
butters Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Seriøst? Da går hvertfall min i retur til Elkjøp Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Min Amerikanske version holder seg på 1 nivå hele tiden, selv etter 3-4 timer spilling eller når Folding@home står og surrer 8226732[/snapback] Den er altså så stille etter ett par timers spilling at du må legge øret inntill for å høre vifta? Isåfall blir umiddelbar retur av min . 8226760[/snapback] vel....skrur jeg av all lyd i rommet hører jeg den surre svakt 4 meter unna Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Kanskje PAL utgaven også har dårligere kjøleløsning enn NTSC utgaven, bare for å være ekstra jævla mot oss europeere . Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Min Amerikanske version holder seg på 1 nivå hele tiden, selv etter 3-4 timer spilling eller når Folding@home står og surrer 8226732[/snapback] Den er altså så stille etter ett par timers spilling at du må legge øret inntill for å høre vifta? Isåfall blir umiddelbar retur av min . 8226760[/snapback] vel....skrur jeg av all lyd i rommet hører jeg den surre svakt 4 meter unna 8226775[/snapback] Vel da ble jeg litt beroliget, nivå 1 som butters refererte til hører jeg ikke på en 1/2 meters avstand, selv uten lyd i rommet. Vil jo ikke si at den direkte støyer ved bruk, men vil gjerne vite om det er noe feil med den eller ikke. Er jo tross alt snakk om ett dyrt produkt. Lenke til kommentar
6502 Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 @butters: Din beskrivelse passer på min også... Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Min PS3 er tilnærma lydlaus. Men når eg har spelt nokre timar, høyrer eg pittelitt susing. Men eg synes ikkje Xb360 bråkar noko særleg eingong eg. Så det plagar ikkje meg. Lenke til kommentar
Lskgutt Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Jeg har litt problemer med PS3'en og vifta. Den er stille helt frem til jeg starter spill, da suser den veldig. Må man bare bytte den inn da? Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Ravn: På din nye PS3 eller den du byttet inn? 8226700[/snapback] Den jeg byttet inn, skal sette opp min nye nå. EDIT: Nei det skal jeg ikke, da kona har okkupert TVen. Damn you..... Endret 24. mars 2007 av Ravn Lenke til kommentar
6502 Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 At den støyer noe under spilling er både forståelig og akseptabelt, siden det da foregår hektisk aktivitet under lokket, og det genererer mye varme. Men når den står i menyen bare, eller spiller av en cd,dvd,bd eller driver med nedlasting da bør den etter min mening være temmelig stille. Nive 1 på vifte... Utlufta er jo ikke spesielt varm heller når den står på "tomgang"... Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Jepp, er helt akseptabelt at den støyer litt under spilling. Men når man er i menyen, eller surfer eller ser film vil jeg gjerne ha tystnad. Lenke til kommentar
benyeah Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Hører ikke min i det hele tatt! Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 "The black silent" er helt tyst her i gården.. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 I forhold til 360'en jeg hadde, er dette reine nirvana. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå