Pastilleske Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Går det ikke ann å innstille dette på PS3 vifta, eller som -gl1n sa, at det bare er å bytte vifta til PS3'en? Da burde jo hele problemet være løst egentlig, for det er vel bare den vifta som bråker? Lenke til kommentar
-gl1n- Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Går det ikke ann å innstille dette på PS3 vifta, eller som -gl1n sa, at det bare er å bytte vifta til PS3'en? Da burde jo hele problemet være løst egentlig, for det er vel bare den vifta som bråker? 8518450[/snapback] Nå tror jeg problemet er at enkelte PS3-er produserer mer varme enn kjøleløsningen klarer å bli kvitt, så det å sette ned viftehastigheten vil bare øke faren for overoppheting, desverre Så jeg tror det er mer feil enn at bare vifta bråker, jeg tror det er en kombinasjon av at PS3-ene er overfølsomme for ambient temperatur, buggy passiv kjøling og buggy vifte, igjen desverre Så jeg håper det kommer en 3. parts kjøleløsning som fikser dette, det kommer forresten en ny vifteløsning fra ? den 25 mai (i England). Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Da har man forfattet en aldri så liten artikkel om problemet. Endret 2. mai 2007 av Ravn Lenke til kommentar
Juke Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Flott! Hvis vi nå kan få andre norske medier til å ta tak i denne saken også (ved å ta kontakt og referere til denne artikkelen kanskje?), så klarer vi kanskje å presse frem en offisiell uttalelse eller to fra Sony og/eller Nordisk Film etterhvert. Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Vet noen hvilken produksjonsserie Elkjøp nå har inne? Jeg vurderer å kjøpe igjen for å se om jeg kan være heldig denne gangen. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Vet noen hvilken produksjonsserie Elkjøp nå har inne? Jeg vurderer å kjøpe igjen for å se om jeg kan være heldig denne gangen. 8522240[/snapback] Den jeg fikk fra elkjøp nå for 2-3 uker siden var en stille maskin. Lenke til kommentar
shaker Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 En venn av meg kjøpte PS3 i dag. Vi spilte litt co-op resistance og den virket litt mer stillegående en min. Ikke mye men den var litt roligere. Lenke til kommentar
Hurragutten Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hvis man sammenligner PS3 med en vanlig stasjonær pc kan man si at PS3 kun har én vifte for å få bort varmen fra kjøleribben. På en pc vil det som regel i tillegg være kabinettvifter som får ut varmluft fra selve kabinettet. Uansett hva som er årsaken til viftestøyen fra noen PS3'er må nødvendigvis de mer støyende utgavene ha høyere temperatur på luften i selve kabinettet enn de mer stillegående, gitt samme belastning. Spørsmålet blir da om en mer effektiv transportering av luft ut av kabinettet på de støyende vil medføre at radialviften inne i PS3'en vil senke seg til et lavere nivå. Oversatt til pc-verdenen vil svaret være et definitivt ja. Alle som har drevet med selvbygging av pc og lest artikler om f.eks. overklokking vet at lav temperatur i kabinettet er avgjørende for å ha lav temperatur på cpu og gpu. Jeg tror derfor at den beste muligheten for de som sitter med støyende PS3'er er å finne en måte å få varmluften mer effektivt ut av PS3'en. En vifte bak på konsollen for å trekke varmluften raskere ut, kan godt være måten å få ned viftestøyen. Joytech sin vifte som linket til tidligere kan være løsningen. Nå ser jeg at en del omtaler denne også som støyende. Men muligens en modifisering av denne med mer støysvake vifter kan være tingen. Det som går an å prøve ut for de med støyende PS3 er å ta en kabinettvifte fra en pc. Feste denne over utblåset på baksiden og samtidig tette til rundt slik at den trekker varmluft ut kun inne fra PS3 og ikke luft fra utsiden. For å få strøm til denne må man koble den til en vanlig PSU, så dette blir en DIY løsning for å se om det har en virkning. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 En venn av meg kjøpte PS3 i dag. Vi spilte litt co-op resistance og den virket litt mer stillegående en min. Ikke mye men den var litt roligere. 8524382[/snapback] Du må huske at ørene dine tilpasser seg lydnivået den er vant til. Dvs. at du nok hører bedre når du er alene. Jeg merker at hvis jeg har vært ute og kommer inn på rommet hvos PS3-en står er jeg sikker på at den er "lydløs" for jeg hører den ikke selv om det står og folder. Men etter ei stund merker jeg klart at hørselen tilpasser seg og jeg hører den bedre. Lenke til kommentar
shaker Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Begge PS3'ene står på samme bord Så er nok ganske sikker på at min bråker mer. Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Da har jeg vært i snakk med Forbruker.no. De kommer med en sak om problemet Lenke til kommentar
Juke Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Det var gode nyheter, Ravn. Jo flere nyhetsartikler som dukker opp i forbindelse med denne saken, jo bedre. Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jepp, håper det hjelper dere (Jeg feiga ut og leverte min inn) Lenke til kommentar
-gl1n- Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg kjøpte en Joytech Fusion Cooling Fan...og...vell...den BRÅKER enda mer Ikke bare bråker den mer enn nivå 3, den kjøler ikke ned PS3-en, den går opp til nivå 3 etter 45 minutter i XMB. Skikkelig dårlig kjøp Lenke til kommentar
programmer Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jepp, håper det hjelper dere (Jeg feiga ut og leverte min inn) 8528609[/snapback] Bra jobbet Ravn. Forresten, leverte du inn maskinen din inn til service eller full retur? Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Det er flere tredjeparts vifteløsninger på trappene: http://www.engadget.com/2007/04/24/pelican...-playstation-3/ Edit: Fant også denne testen som konkluderer at Wii bråker mest under spilling, men det er jo liten trøst hvis PS3en bråker for mye. http://www.pregamelobby.com/forum/view_console_loudness.htm Endret 3. mai 2007 av Gaervern Lenke til kommentar
Juke Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Fant også denne testen som konkluderer at Wii bråker mest under spilling, men det er jo liten trøst hvis PS3en bråker for mye.8530948[/snapback] Den testen er gjennomført med uegnet måleutstyr (dB-meteren hans går ikke lavere enn 50dB eksempelvis), samt at målingene er foretatt på totalt feil måte. Resultatet er at alle konsollene i følge målingene tilsynelatende bråker noe helt "vanvittig", fordi han sørger for å plassere måleren helt inntil konsollen og slikt for å få utslag i det hele tatt. Wii bråker ikke stort under spilling i det virkelige liv, selv om den muligens støyer noe mer enn en normalt fungerende PS3 (under spilling). Skulle forøvrig ønske den støyundersøkelsen kunne bli fjernet fra nettet, siden den bare bidrar til å skape full forvirring. Endret 4. mai 2007 av Juke Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Jeg er bare så sjeleglad at jeg ikke har en av bråkemaskinene. PS3en har folda på nivå to i hele natt, plassert liggende inne i en hylle med minst 20 cm klaring på alle kanter. Ikke blir den veldig varm heller. I går stod den og folda i litt morgensol og kom bare opp på nivå 3. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Nei, det er ikke 180w + de andre komponentene, det er 180w alt i alt - målt direkte fra stikkontakten i veggen. Alle komponentene totalt sett, inkludert både viften, strømforsyningen, CPU, GPU og samtlige andre komponenter i PS3 drar totalt 180w - til sammen, og utvikler varme deretter. Det er altså kun varmeeffekten fra 180w som skal kjøles alt i alt. Jeg testet min med en måler jeg satte i stikkontakten, og det var litt rare resultater. Når PS3'en ble slått på og var idle i XMB brukte den ca. 170 watt. Da var den på en god stund, vifta var knapt hørbar. Startet så opp F@H en stund, da lå forbruket på litt over 200 watt. Når jeg så avslutter F@H igjen og går tilbake til XMB bruker den fremdeles ca. 190 watt!? Og vifta går fremdeles med samme fart som under folding. Ved kjapt å slå PS3'en av og på går den tilbake til 170 watt. Det er jo tydeligvis noe som ikke blir avsluttet eller går tilbake til idle når man har kjørt et program og avslutter til XMB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå