programmer Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Da har jeg fått svar på mail fra Nordisk Film. Jeg skrev dette: ***************************************************** "Hei Nordisk Film! Jeg kjenner en som har hatt en støyende PS3, dvs. en som har viftestøy langt over 22 dB som både Sony og dere har sagt at PS3 skal operere under. Han leverte maksinen til dere for 1 mnd. siden og fikk den returnert uten noe forbedring, dvs. ingenting ble gjort med maksinen, fikk heller ingen ny maskin. Hvorfor det?? Testet dere bare maskinen i 5 minutter? Svar meg på det. Jeg har akkurat samme problem! Det er ikke lett å vite eksakt hva som er årsaken til dette. Innetemperaturen er ca. 23 grader, noe som overhodet ikke er unormalt høyt eller lavt. Maksinen står selvsagt helt fritt minst 1 meter fra alle objekter, så den er godt nok ventilert. Ved denne innetemperaturen så går temperaturen til maskinen til 50 grader og vel så det, målt ved varmeutblåseren. Dette kan tyde på at maskinen blir for varm. Hvis dere ikke har skjønt det, så kan vi si at den stilleste viftenivå er nivå 1, dette er meget stille, lyden som en hører de første minuttene vanligvis, en må stå ca 1-1.5 meter for å høre. Så andre viftenivå, og viftenivå 3, viftenivå 4 osv. Mange har klaget over at maskinen ikke senker på viftenivå selv om man går tilbake til XMB og ikke gjør noe som helst, det kan være mange ulike grunner til dette, f.eks at temperaturen til maskinen er for varm uansett. I de fleste tilfeller er det snakk om å senke vifta fra nivå 3 til 2. Hvis dere har giddet å sjekke omtaler og kommentarer fra folk i bransjen så skal maskinen som dere distribuerer og har ansvar for, være praktisk talt støyfri. Jeg vil også påpeke at når man teste maksinen så må det være fritt for bakgrunnsstøy, slik at ingenting annet overdøver lyden. Jeg vil vite hvilken oppfatning dere virkelig har for støy. Hvis dere klikker på linken nedenfor så ser dere en som har illustrert og forklart problemet på en glimrende måte. Og jeg håper virkelig dere er dugelig nok til å se på dette, og ikke ignorere alt som har med dette problemet å gjøre, som mange har fått inntrykk av at dere gjør. http://asklandd.dk/ps3/ http://asklandd.dk/ps3/recording-short.mp3 Skal maksinen støye som det blir på lydklippen ovenfor?? Med andre ord, hvis jeg bytter min inn, vil jeg få en maskin som støyer mindre under normale forhold? Dvs. ingen viftenivå 3? Hvis dere mener at maskinen skal låte så mye under normal bruk, så er det ikke noe poeng å sende maskinene til dere for service, ikke sant? Det er veldig problemmatisk å se på en film når maskinen opererer under viftenivå 3, ved dvd og blu-ray-titting, og det er regelrett uakseptabelt for en hjemmeunderholdningsmaskin. Jeg håper og krever at dere begynner å ta ansvar nå! Det jeg er ute er presise og konkrete svar, ikke noe standardsvar som dere har gitt til utallige folk! Jeg ber om at dere svarer på alle mine spørsmål, og at ingen blir ignorert. Jeg ber også om at dere leser grundig gjennom denne mailen, kan dere gjøre det? Nå, har dere hørt på lydklippen? Jeg venter spent på svar fra dere, Nordisk Film!" ************************************************* | | | | Svaret jeg fikk fra Nordisk Film her: *************************************************** "Hei, Når det gjelder casen med din kompis som har levert inn maskinen uten at noe ble gjort, så kan jeg ikke uttale meg om dette ettersom jeg ikke kjenner saken. Be han/hun gjerne kontakte oss direkte på telefon 815 50 970. I ditt tilfelle så vil jeg gjerne be deg levere inn maskinen til butikken hvor den er kjøpt om du mistenker at noe er galt med den. I ditt tilfelle så er det som det blir skrevet i linken du referer til vanskelig å sammenligne lydnivået med noe ettersom dette er meget subjektivt. Lydopptaket i linken din er tatt ved å legge opptakeren direkte maskinen, og det er utrolig vanskelig å vite for oss eksakt hvordan dette låter når man for eksempel står lengre unna. Viften vil jo høres høyere ut jo nærmere man er maskinen. Ut i fra min mening så høres viftelyden normal ut. En unormal viftelyd kan du fremtvinge ved å sette maskinen på høykant med luftuttaket ned i ca. 20-30 sekunder. Vi har lånt ut maskiner til kunder som vi vet fungerer uten problemer, men har fått tilbakemelding om at disse også støyer. Dette kan lede oss til å tro at mennesker har ulike oppfatninger av hva som er et høyt lydnivå og ikke. Vi vil derfor be deg levere tilbake maskinen til butikken om du tror det er noe galt med maskinen din. Vi kan ikke avgjøre noe utifra lydklippet, men sånn som du beskriver problemet ditt høres det jo ikke normalt ut. Den vil da bli sendt til en test som tar ca. 2-3 uker. Dette er dessverre den eneste løsningen vi kan tilby ettersom vi ikke vet om dette er et problem eller ikke. Vennlig hilsen Sven-Erik Lyford Sony Playstation Support Nordisk Film Interactive Sony Playstation Support (Alle dager 18-21) +47 815 50 970 (NO)" Endret 27. april 2007 av programmer Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Vi har lånt ut maskiner til kunder som vi vet fungerer uten problemer, men har fått tilbakemelding om at disse også støyer. Dette kan lede oss til å tro at mennesker har ulike oppfatninger av hva som er et høyt lydnivå og ikke. Mye av grunnen til klagene tror jeg er å finne i dette. F.eks. om person A leser på forumes rundt omkring at person b,c,d,e,f,g og h synes at konsollen er "lydløs" så danner person A ett bilde av dette i hodet sitt. Når han så kjøper seg ps3, og hører hvordan ps3 høres ut så kan dette høres høyere ut enn hva person A har forestilt seg. Det at de har lånt ut 20 testet friske ps3'er og fått klage på en eller flere av disse beviser dette. Men at det finnes ps3'er som bråker alt for mye er det ingen tvil om. Endret 27. april 2007 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Jeg vil også påpeke at når man teste maksinen så må det være fritt for bakgrunnsstøy, slik at ingenting annet overdøver lyden. 8487377[/snapback] HAHA! Det blir for dumt. Nesten som å si, "dere må ha lyden av på tv når dere spiller eller ser bluray-film slik at "støyen" ikke blir overdøvet"!! For å si det slik: Hvis litt bakgrunnstøy gjør at man ikke kan høre PS3, hva er det da man syter etter?? Det mp3-klippet som ligger over er jo enkelt for alle som har PS3 å ta stilling til. "Kalibrer" lyden på pc-en din slik at biiipet ved oppstart av PS3 er like høyt/sterkt som når du spiller av mp3 filen. Man må ikke gå i fellen å skru opp lyden på pc, for så å spille av mp3-filen og høre mye viftestøy. Når jeg justerer pc-høytalerne mine slik at pipet på mp3-en og min ps3 er det samme, så er jo viften knapt hørbar på nivå 1 og 2 i mp3-filen. Den kan høres litt mer merkbart på nivå 3, men man sitter da ikke 1 meter oppi ps3. Folkens. Hvis dere ikke kan leve med den "støyen" som jeg finner HELT akseptabel i det mp3-klippet, så kjøp dere et brettspill og en skumgummiterning. Dere har sarte ører, og tydeligvis ikke interesse av å spille PS3 med lyd på tv-en eller anlegget. Nå synes jeg dette hylekoret som ikke klarer den lille lyden PS3 lager skal pent benytte seg av QXL eller Finn.no for å spe på feriepengene sine. Mitt innlegg bør leses slik: Jeg finner personlig ingen feil med lydtrykket på mp3-klippet i denne tråden. De maskinene skal ikke taes med i mine betraktninger. Der er maskiner med åpenbare feil. Jeg er klar over at det også finnes PS3-er på markedet som har en faktisk feil og ja, støyer markert. Men som sagt, den støyen som er representert på MP3-klippet "recording-short.mp3" er ikke en støyende PS3, men en helt normal utgave. Når man måler desibel det være seg støy fra bil, projektor eller annet. Så skal det som regel måles 1-2 meter fra kilden. Kjører du mp3-klippet og går 1.5 meter bort, så er det ikke mye lyd igjen. Har du i tillegg på lyd/musikk fra spill, så skal denne lyden overhodet ikke sjenere. For de som går ut og påstår at klippet "recording-short.mp3"" er en støyende PS3, så kan jeg overhodet ikke forestille meg hva slags konsoll dere egentlig forventer. Lenke til kommentar
programmer Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Jeg vil også påpeke at når man teste maksinen så må det være fritt for bakgrunnsstøy, slik at ingenting annet overdøver lyden. 8487377[/snapback] HAHA! Det blir for dumt. Nesten som å si, "dere må ha lyden av på tv når dere spiller eller ser bluray-film slik at "støyen" ikke blir overdøvet"!! For å si det slik: Hvis litt bakgrunnstøy gjør at man ikke kan høre PS3, hva er det da man syter etter?? Det mp3-klippet som ligger over er jo enkelt for alle som har PS3 å ta stilling til. "Kalibrer" lyden på pc-en din slik at biiipet ved oppstart av PS3 er like høyt/sterkt som når du spiller av mp3 filen. Man må ikke gå i fellen å skru opp lyden på pc, for så å spille av mp3-filen og høre mye viftestøy. Når jeg justerer pc-høytalerne mine slik at pipet på mp3-en og min ps3 er det samme, så er jo viften knapt hørbar på nivå 1 og 2 i mp3-filen. Den kan høres litt mer merkbart på nivå 3, men man sitter da ikke 1 meter oppi ps3. Folkens. Hvis dere ikke kan leve med den "støyen" som jeg finner HELT akseptabel i det mp3-klippet, så kjøp dere et brettspill og en skumgummiterning. Dere har sarte ører, og tydeligvis ikke interesse av å spille PS3 med lyd på tv-en eller anlegget. Nå synes jeg dette hylekoret som ikke klarer den lille lyden PS3 lager skal pent benytte seg av QXL eller Finn.no for å spe på feriepengene sine. Mitt innlegg bør leses slik: Jeg finner personlig ingen feil med lydtrykket på mp3-klippet i denne tråden. De maskinene skal ikke taes med i mine betraktninger. Der er maskiner med åpenbare feil. Jeg er klar over at det også finnes PS3-er på markedet som har en faktisk feil og ja, støyer markert. Men som sagt, den støyen som er representert på MP3-klippet "recording-short.mp3" er ikke en støyende PS3, men en helt normal utgave. Når man måler desibel det være seg støy fra bil, projektor eller annet. Så skal det som regel måles 1-2 meter fra kilden. Kjører du mp3-klippet og går 1.5 meter bort, så er det ikke mye lyd igjen. Har du i tillegg på lyd/musikk fra spill, så skal denne lyden overhodet ikke sjenere. For de som går ut og påstår at klippet "recording-short.mp3"" er en støyende PS3, så kan jeg overhodet ikke forestille meg hva slags konsoll dere egentlig forventer. 8488909[/snapback] Hehe. Alt relativt, hvis en annen lydkilde støyer en del, så virker ikke PS3 så støyende, ikke sant? Tror du det er ideelt å teste for maskinen for støy i en butikk med støy fra støykilder som kunder, pcvifte, kjøleskap, fryser, ventilasjonsanlegg osv? Du trenger ikke svare på dette... Men, nå mistenker jeg nesten at det er folk som deg som sprer rykter om at PS3 er støyfri når du åpenbart ikke syns at støyen fra lydklippen er støyende. Kanskje slike folk burde holdt kjeft og ikke komme med påstander om at maskinen er musestille, lydløs osv.? Og en ting til, hvis du leser igjen, så vil du skjønne at problemet er mest sjenerende under filmavspilling, og ikke under spilling med anlegget på full guffe. Endret 27. april 2007 av programmer Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Jeezes. Prøv en 360 og opplev støy, før du påstår at PS3-klippet over er støyende. Jeg mistenker sterkt at dere skrur lyden på pc for høyt opp når dere skal evaluere det klippet. Min projektor er oppgitt til 33dB støy, og den "overdøver" lett PS3. Det er ikke slik at hele projektorfolket har returnert sine videokanoner fordi man ikke kan se film med dem pga støy. Er det i det bitte lille øyeblikket det er stille på filmen at du hører PS3, og så ødelegger det hele filmopplevelsen din? I så tilfelle bør man også holde seg langt unna norske kinoer. Sist jeg var der og det ble litt stille, var det jaggu en som tok seg en karamell. Og for å legge tykt på åpnet han brusen sin også. Nei. Hvis jeg hadde vært på Sony support og fått retur på en PS3 som i klippet, så hadde sendt tilbake 5.975,- og en kortstokk og ønsket kunden og fin påske. Lenke til kommentar
programmer Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Jeezes. Prøv en 360 og opplev støy, før du påstår at PS3-klippet over er støyende. Jeg mistenker sterkt at dere skrur lyden på pc for høyt opp når dere skal evaluere det klippet. Min projektor er oppgitt til 33dB støy, og den "overdøver" lett PS3. Det er ikke slik at hele projektorfolket har returnert sine videokanoner fordi man ikke kan se film med dem pga støy. Er det i det bitte lille øyeblikket det er stille på filmen at du hører PS3, og så ødelegger det hele filmopplevelsen din? I så tilfelle bør man også holde seg langt unna norske kinoer. Sist jeg var der og det ble litt stille, var det jaggu en som tok seg en karamell. Og for å legge tykt på åpnet han brusen sin også. Nei. Hvis jeg hadde vært på Sony support og fått retur på en PS3 som i klippet, så hadde sendt tilbake 5.975,- og en kortstokk og ønsket kunden og fin påske. 8489070[/snapback] Har selv XB360 her. Men poenget er ikke å sammenligne med den. Lydklippen er ikke spilt inn med profesjonelt utstyr selvsagt, dermed kan en høre støy rett før PS3 ble slått på også. Dette gir bare pekepinn på de ulike viftenivåene, og forskjeller mellom dem. Dessuten når du spiller av klippen på din PC, så vil pcvifta selvsagt overdøve mye av støyopplevelsen. Men her er vi ikke ute å sammenligne den med en PC heller. Altså, hverken PC, eller Xbox 360. Hva tror du vi sammenligner mot? For å ikke si, hvor høyt er 22 dB? Vi driter i hva slags lyder xbox, pc og ditt og datt lager, så lenge den ikke holder det den lover og hva den er ment å brukes som, så er det et problem. Endret 27. april 2007 av programmer Lenke til kommentar
Juke Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Det at de har lånt ut 20 testet friske ps3'er og fått klage på en eller flere av disse beviser dette.8487602[/snapback] Hvor har du det fra at de har lånt ut 20 friske PS3'er? Uansett, Nordisk Film har tidligere sagt at de føyer seg etter Sonys uttalelse om at det ikke er noe galt med konsollene som bråker, selv ikke de som går på nivå 3+ og overdøver selv de fleste av de mest støyende stasjonære PC-ene der ute (dette konkrete eksempelet nevner jeg først og fremst som følge av mine personlige erfaringer fra PS3-en jeg heldigvis fikk pengene igjen for). Siden dette overhodet ikke stemmer overens med at Sony i en pressemelding presiserte at PS3 skulle støye like lite som slimline PS2, samt at både Sony og Nordisk Film har presisert at PS3 skal ha et støynivå på 22dB, går det rett og slett ikke an å stole på at Nordisk Film har testet noe som helst på en korrekt måte, da de for lengst har benektet at PS3-er som støyer LANGT mer enn både Sony og de selv tidligere har presisert støyer for mye. Kan forøvrig nevne at distributøren i Tyskland for lengst har trosset Sony og faktisk har innrømmet at dette er et utbredt problem, samt at de følgelig ordner opp i det ved å la kundene bytte inn sine støyende konsoller. Dermed er det slett ingen tvil om at dette faktisk er et REELT problem, på tross av at mange PS3-eiere der ute dessverre TROR at deres støyende konsoller er normale. trykkertor: Det er uinteressant hvorvidt de misfornøyde PS3-eierne har sarte ører eller ikke. Støyer PS3-en vesentlig mer enn 22dB eller en slimline PS2, så GJØR den faktisk det, uavhengig av om den aktuelle PS3-eieren har flaggermusører eller er 100% døv. Min PS3 støyet LANGT mer enn dette (ingen tvil om det, jeg kunne høre den GODT på flerfoldige meters hold uten problemer selv når det IKKE var stille i rommet - noe som ville vært umulig å få til hvis den hadde hatt et støynivå i nærheten av det Sony har lovet) og den var dermed totalt ubrukelig til f.eks. filmavspilling. Og mange andre opplever det samme, noe hverken jeg eller noen andre ville gjort om de aktuelle konsollene virkelig hadde hatt det støynivået Sony har lovet, dermed er det ikke rart jeg og mange, mange andre nåværende og forhenværende PS3-eiere i flere Europeiske land nå er misfornøyde. Lenke til kommentar
6502 Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) PS3'en på lydklippet oppfører seg akkurat som min. Kjenner igjen tonearten eller lyden, for å kalle det det. Og en nivå3 maskin er ubrukelig til filmavspilling i mine ører. Jeg har planer om å sende den inn til uka, selv om jeg antagelig får den tilbake. Det er jo billigst for NF å benekte alle problemer. Fikser de den ikke blir den nok solgt. Skal det bli noen reaksjon fra NF og Sony sin side, må man få media til å omtale dette, og da burde man vise noen PS3'er som er stille og noen som er Nivå3+... Endret 28. april 2007 av 6502 Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Folk må slutte å sende "Go'dag mann økseskaft" spørsmål til NF, fordi støy er subjektiv som NF sier. Det som derimot er svært sentralt her, er at Sony selv har gitt ut en pressemelding som sier at PS3 skal støye tilsvarende som PS2 Slim. Hvor mye XBox360 bråker i sammenligning er helt uinteressant. At noen synes støynivået på sin PS3 er til å leve med er helt uinteressant. At NF hevder nivå 3 er "normalt" er faktisk også helt uinteressant. Det eneste vi som kunder har å forholde oss til, er en pressemelding fra Sony. Så slutt og send linker og beskrivelser om ulike støynivåer, testmetodikker og andre forstå-seg-på svar til NF. Konstater istedet at PS3 bråker mer enn PS2 Slim, referer til nevnte pressemelding og krev å få produktet erstattet eller reparert slik at det oppfører seg som annonsert. Nekter NF fortsatt å reparere/omlevere fordi de hevder at maskinen støyer like lite som en PS2 Slim så har NF skutt seg selv i foten. De kommer aldri til å stille seg i en slik posisjon. Derimot kommer de til å prøve å vri seg unna omlevering/reparering ved slike "go'dag-mann-økseskaft" henvendelser. "Keep it simple, stupid" bør være mottoet når dere henvender dere til NF. Det er faktisk jobben til NF å fossro uten årer nå. Du kan like det så lite du bare vil, men slik er altså realiteten i slike saker før vi får tatt saken til "neste nivå". (Vi må være edruelig her og huske at produktet faktisk virker uten "problemer", i motsetning til X360 problemene med rings of death som MS tok tak i relativt raskt) Ved reklamasjon bør du kreve at produktet skal oppføre seg ihht pressemeldingen. Først når du presser NF opp i det hjørnet vil det bli interessant. Endret 28. april 2007 av Linuxguru Lenke til kommentar
6502 Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Det må jo kalles villedende reklame at man sier PS3 = PS2slim i støynivået. http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?id=69 Man kan jo ikke vite støynivået før man fikk den med seg hjem. Og de som kjøpte 23.mars kunne jo heller ikke vite om dette fenomenet. Og bare for å ha sagt det en gang til. Mye vifte under spilling = ok, ved film = NOT! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.) Lenke til kommentar
programmer Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Lite liv på denne tråden nå da... Jeg sjekket på viftene mine igjen idag. Som nevnt tidligere så har jeg vifte av denne typen: Når jeg ser på viften fra undersiden av maskinen så er viftebladene vendt med klokken, altså motsatt av det som er vist på bildet ovenfor. Det som er litt merkelig synes jeg, er at vifta roterer motsatt vei av det viftebladene er vinklet mot. I mitt tilfelle så roterer vifta mot klokka, og iforholdet til bildet så roterer den med klokka. Jeg sjekket nettopp cpu-vifta på min egen stasjonære pc, og der roterer vifta samme vei som viftebladene er vinklet mot. Så jeg lurer på om vifta på min PS3 roterer feil vei, rett og slett. Kan det være det som gjør at maskinen ikke får nok kjøling og dermed må ty til nivå 3? Kan dere andre få sjekket opp dette også? Både de som har nivå-3-maskin og de med "lydløs"-maskin. Lenke til kommentar
Barrabas Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Lite liv på denne tråden nå da... Jeg sjekket på viftene mine igjen idag. Som nevnt tidligere så har jeg vifte av denne typen: Når jeg ser på viften fra undersiden av maskinen så er viftebladene vendt med klokken, altså motsatt av det som er vist på bildet ovenfor. Det som er litt merkelig synes jeg, er at vifta roterer motsatt vei av det viftebladene er vinklet mot. I mitt tilfelle så roterer vifta mot klokka, og iforholdet til bildet så roterer den med klokka. Jeg sjekket nettopp cpu-vifta på min egen stasjonære pc, og der roterer vifta samme vei som viftebladene er vinklet mot. Så jeg lurer på om vifta på min PS3 roterer feil vei, rett og slett. Kan det være det som gjør at maskinen ikke får nok kjøling og dermed må ty til nivå 3? Kan dere andre få sjekket opp dette også? Både de som har nivå-3-maskin og de med "lydløs"-maskin. 8502185[/snapback] Min nivå 2-3 maskin har samme vifte (19) blad og roterer med klokken iht bildet du viser. Jeg mener dette er riktig da viften suger luft inn fra topp og bunn og blåser dette ut gjennom kjøleribbene. Endret 30. april 2007 av Barrabas Lenke til kommentar
6502 Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Min har 19 blad. Har ikke sjekket retningen, men den er sikkert som dere sier, og som beskrevet i andre forum. Min PS står "alltid" i nivå 3. Fikk den ned fra 3 til 1 da jeg prøvde den i kalde omgivelser, men gikk umiddelbart opp igjen da jeg satte den i stuetemp. Alt dette i XMB. Skjønner ikke hvorfor de har tatt seg bryet med å lage viftestyring, når den står konstant i nivå 3. Det er urealistik å ha en innetemp på under 10 grader. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Min har 19 blad. Har ikke sjekket retningen, men den er sikkert som dere sier, og som beskrevet i andre forum. Min PS står "alltid" i nivå 3. Fikk den ned fra 3 til 1 da jeg prøvde den i kalde omgivelser, men gikk umiddelbart opp igjen da jeg satte den i stuetemp. Alt dette i XMB. Skjønner ikke hvorfor de har tatt seg bryet med å lage viftestyring, når den står konstant i nivå 3. Det er urealistik å ha en innetemp på under 10 grader. 8503625[/snapback] Om du hadde hatt min ps3 så hadde du skjønt det. Nå står den på nivå 2-3 å folder, mens om jeg går bort å slår av folding å går i menyen går hastigheten ned etter 2-4 minutter. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 min går konstant på nivå 3 om eg folder eller ikkje...men det er ikkje så høg støy att eg plages av det... Lenke til kommentar
-gl1n- Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Jeg har akkuratt de samme problemene dere har, jeg har sendt tre mailer og ringt to ganger til den UTROOOLIG dårlig hotlinen til Nordisk Film, men de er nok bare noen stakkars nikke-dokker som "ikke skjønner noen ting" Har egentlig ikke lyst til å sende den inn hvis jeg bare for den tilbake i samme stand tre uker eldre (synes Resistance er sååå morsomt, kan ikke være foruten). Jeg har fått høre fra Nordisk Film at Sony vil ha inn noen PS3 til testing, men de PS3-ene NF har mottatt så langt har alle blitt sendt tilbake, fordi de var angiveligvis "er i orden" Har fulgt med våre svenske venner på www.minhembio.com situasjonen ser ut til å være like håpløs over grensen. Rimelig håpløst spør du meg, tror væpna revolusjon er den eneste veien å gå :!: Har noen fått prøvd noen 3.parts kjøleløsninger? mvh Glenn Lenke til kommentar
6502 Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Skjønner ikke hvorfor de tok seg bryet med å lage viftestyring... Altså, så lenge NF og Sony sier det er normalt(?!) med vifta "alltid" i nivå 3, hvorfor har de da laga nivåer under det, som bare benyttes i noen få minutter under oppstart?? Eller ER det faktisk en feil på disse maskinene som ikke går ned?? Når min folder står den i nivå 3, går til nivå 4, hvis maskina står inne i stereobenken, og går ned til 3 etter avsluttet folding. (også av og til underveis.) Står den fritt holder den seg alltid i nivå 3. Merkelig at det utvikler like mye varme å være i menyen som å folde. Jeg liker ikke lyden over nivå 2, og den er over 22dB! Lenke til kommentar
Triiiip Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Min har 19 blad. Har ikke sjekket retningen, men den er sikkert som dere sier, og som beskrevet i andre forum. Min PS står "alltid" i nivå 3. Fikk den ned fra 3 til 1 da jeg prøvde den i kalde omgivelser, men gikk umiddelbart opp igjen da jeg satte den i stuetemp. Alt dette i XMB. Skjønner ikke hvorfor de har tatt seg bryet med å lage viftestyring, når den står konstant i nivå 3. Det er urealistik å ha en innetemp på under 10 grader. 8503625[/snapback] Om du hadde hatt min ps3 så hadde du skjønt det. Nå står den på nivå 2-3 å folder, mens om jeg går bort å slår av folding å går i menyen går hastigheten ned etter 2-4 minutter. 8503659[/snapback] Da har vi lik PS3 Hehe, men er helt lik som din...2-4 min etter folding er den stille som en mus...Hvilket serienummer har du? ^^ Lenke til kommentar
6502 Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Min er IKKE stille. Sa bare at den går ned fra nivå 4 til nivå 3, hvis den har vært på nivå 4. Den går ikke under nivå 3, med mindre jeg setter den utendørs. Jeg har vel fra samme serienr batch som "alle" andre .. xxx23.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå