Gå til innhold

Bråker PS3 også?


Anbefalte innlegg

Jeg har fått en stille versjon, 23 db stemmer nok. Spilt timesvis med resistance uten at noe skjer med vifta. Men den er garantert mer enn 23 grader, det er helt sikkert.

8466747[/snapback]

 

Fint om du kan avklare noen ting med din PS3. Det er lett å ta forhastede beslutninger angående viftahastighet. For det første så må du starte maskinen din uten Blu-ray plate inni (da denne overdøver viftenivå 1 og til en viss grad nivå 2). PS3 går da med viftenivå 1 (svak surring knapt hørbart) Start så Folding og lytt inntil maskinen og hør om den stiger til nivå 2 og deretter eventuelt 3. Du må være med maskinen hele tiden og være i Folding i ca. 10 minutter. Først da kan vi være rimelig sikre på om det skjer noe med vifta eller ikke. Hvis ikke er du heldig.

 

Så trengst opplysning om maskinen din er plassert stående eller liggende, romtemperatur og plassering av maskinen (oppå benk, inne i benk, med eller uten dører, åpen plass rundt o.l). Setter veldig stor pris på om du kan avklare dette for oss som jakter på feilkilden til for høy viftehastighet som medfører unødig støy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noen hatt maskinen til service?

 

Jeg har hatt både maskin fra Elkjøp og nåværende maskin fra Siba, og begge er ganske like med tanke på støy. Da tviler jeg litt på om det virkelig finnes maskiner som er på maks 22db.

 

Noen andre som har kjøpt maksinen på Siba? De har konstant utsolgt i alle byer og på nettlageret. Gidder ikke å vente i flere uker på service for så å ende opp med en maskin som støyer identisk og har samme problem. Tviler litt på om de som sier at deres maskin er så stille er så veldig kresne og kritiske på støy. Det nytter ikke å si at maskinen er veldig stille når andre støykilder overdøver. Skal du først hevde at din maksin er stille, så må du teste den i et støyfritt rom, gjerne ta den til et rom uten tv, men er fri for bakgrunnslyd, koble til maskinen og på med strømmen og lytt godt etter! Nytter aldeles ikke å sammenligne med en PC, særlig når PC'en støyer som bare det.

 

Det gjelder å være kritiske, folkens! Og gjøre alt nøye.

Lenke til kommentar

Leverte inn min PS3 for en måned siden, og fikk melding om at den var klar for avhenting i dag. Men det viste seg at nordisk film hadde sendt den i retur, fordi de ikke mente at det var et problem :ohmy: . min PS3 har en høy viftelyd OG en irriterende høyfrekvenslyd fra harddisken. Dette får meg til å undre om de har testet den i mer en 5 minutter, for det er jo klart at viften ikke starter på de høyeste støynivået! Og når de mener at det ikke er noe problem at det kommer en merkelig lyd fra harddisken, som man kunne forvente av en gammel pc, begynner jeg å lure på om det er fordi de ikke vil annerkjenne at det er et problem!

 

De på lefdal sa at de trodde meg når jeg sa at jeg er 100% sikker på at det er et problem (jeg har testet den opp mot en som tilhører en kompis), og at de skulle kontakt Nordisk film igjen. Det blir spennende å se hva svaret blir, men jeg forventer ikke noe fremskritt. må vel vurdere å bytte inn min og :hrm:

Lenke til kommentar

For noen inkompetente folk (for å ikke si idioter). Enten så har de ikke skjønt problemet, eller så har ikke giddet å teste i mange minutter, for så å kunne si med hånda på hjertet at maskinen er testet, og ingen støy funnet, eller så gir de blaffen i problemet, og oss!

 

Kanskje noen skal skrive til VG eller Dagbladet om dette? I tillegg til å skrive på de bloggene som ligger tilgjengelig der. VG pleier ihvertfall å fange opp mange blogger om alt mulig.

 

Hva er supportmailen til Nordisk Film nå, alle kan sende mail til dem og stille flere spørsmål, og be de svare konkret på alle delspørsmålene, og ikke noe standardsvartull! Da blir det ihvertfall mer trøkk fra oss.

 

Jeg gidder ikke å levere inn maskinen når det virker som for øyeblikket at flertallet støyer.

 

Klarer vi å mobilisere folk og få til dette, gutter (og jenter?)!?

Endret av programmer
Lenke til kommentar
Jeg jobber for tiden med en artikkel om dette, og samler stoff. Så om noen vil komme med info, video-opptak av støyen (sammenlignet med Xbox 360, PS2, Wii o.l.) eller annet snadder så er det bare å sende meg en PM.

 

Takker

8472397[/snapback]

 

Har du sett på hjemmesiden til han dansken som har tatt opp lyden på en mp3-fil? Veldig bra opptak som viser klart de ulike nivåene. Min høres helt lik den. Linken ligger både på eu.community playstationforumet og minhembio-forumet. Beste opptak som ligger offentlig tilgjengelig som jeg har vært borti iallefall. Youtubeopptakene er ganske dårlige.

 

Kan jo være en god ide å få de udugelige på Nordisk Film til å høre på den lydklippen og få dem til å svare om maskinen skal opere med slikt viftestøy under normale forhold! F.eks sende mail til dem med linken til mp3-filen.

Endret av programmer
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg har fått en stille versjon, 23 db stemmer nok. Spilt timesvis med resistance uten at noe skjer med vifta. Men den er garantert mer enn 23 grader, det er helt sikkert.

8466747[/snapback]

 

Fint om du kan avklare noen ting med din PS3. Det er lett å ta forhastede beslutninger angående viftahastighet. For det første så må du starte maskinen din uten Blu-ray plate inni (da denne overdøver viftenivå 1 og til en viss grad nivå 2). PS3 går da med viftenivå 1 (svak surring knapt hørbart) Start så Folding og lytt inntil maskinen og hør om den stiger til nivå 2 og deretter eventuelt 3. Du må være med maskinen hele tiden og være i Folding i ca. 10 minutter. Først da kan vi være rimelig sikre på om det skjer noe med vifta eller ikke. Hvis ikke er du heldig.

 

Så trengst opplysning om maskinen din er plassert stående eller liggende, romtemperatur og plassering av maskinen (oppå benk, inne i benk, med eller uten dører, åpen plass rundt o.l). Setter veldig stor pris på om du kan avklare dette for oss som jakter på feilkilden til for høy viftehastighet som medfører unødig støy

8468360[/snapback]

23,3 grader på rommet når jeg kom inn. Jeg vil si den lå på nivå 2, ikke det helt stille nivået den ligger på rett etter oppstart hvor jeg ikke kan høre den uten å gå nærme. Heller ikke nivå 3 (det høyeste nivået under oppstart). Den hadde foldet en hel natt når jeg kom inn nå nettopp og jeg måtte sjekke lyset på den for å se om den stod på. Den står på gulvet rett opp og ned med kanskje 20-30 cm klaring fra vegg, tv-benk og bord. Kan godt svare på flere spm. om dere lurer på noe.

Lenke til kommentar

hei.. leverte min ps3 på service for en uke siden nå for vifteproblem.. savnet begynner å bli stort... så jeg har lyst til å skrive en e-post til dem, og høre hvordan ståa er..

 

Så er den noen her som vet epost adressen dems? - vet telefonnummeret til kundestøtte (som er 81550970) men de har bare oppe imellom 18:00 og 21:00, så jeg får aldri tid til å ringe dem.. -søkt lenge etter e-post adressen, men finner den bare ikke...

 

takker for svar...

Lenke til kommentar
PS3 en min bråkar ikkje. Den køyrer vel opp til level 2-3 når Folding har stått på ei stund. Utanom det ligg den å idlar på lvl 1.

 

Reknar med dette er bra?

8476495[/snapback]

Dette er slik den skal være, og du søte "#%¤"# hvor provoserende det er at noen har fått slike PS3er mens vi andre sitter med bråkebøtter :)

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg har fått en stille versjon, 23 db stemmer nok. Spilt timesvis med resistance uten at noe skjer med vifta. Men den er garantert mer enn 23 grader, det er helt sikkert.

8466747[/snapback]

 

Fint om du kan avklare noen ting med din PS3. Det er lett å ta forhastede beslutninger angående viftahastighet. For det første så må du starte maskinen din uten Blu-ray plate inni (da denne overdøver viftenivå 1 og til en viss grad nivå 2). PS3 går da med viftenivå 1 (svak surring knapt hørbart) Start så Folding og lytt inntil maskinen og hør om den stiger til nivå 2 og deretter eventuelt 3. Du må være med maskinen hele tiden og være i Folding i ca. 10 minutter. Først da kan vi være rimelig sikre på om det skjer noe med vifta eller ikke. Hvis ikke er du heldig.

 

Så trengst opplysning om maskinen din er plassert stående eller liggende, romtemperatur og plassering av maskinen (oppå benk, inne i benk, med eller uten dører, åpen plass rundt o.l). Setter veldig stor pris på om du kan avklare dette for oss som jakter på feilkilden til for høy viftehastighet som medfører unødig støy

8468360[/snapback]

23,3 grader på rommet når jeg kom inn. Jeg vil si den lå på nivå 2, ikke det helt stille nivået den ligger på rett etter oppstart hvor jeg ikke kan høre den uten å gå nærme. Heller ikke nivå 3 (det høyeste nivået under oppstart). Den hadde foldet en hel natt når jeg kom inn nå nettopp og jeg måtte sjekke lyset på den for å se om den stod på. Den står på gulvet rett opp og ned med kanskje 20-30 cm klaring fra vegg, tv-benk og bord. Kan godt svare på flere spm. om dere lurer på noe.

8475798[/snapback]

 

Takk skal du ha. Det ser ut til at du har en rimelig bra maskin (legger til at det finnes maskiner som liger på nivå 1 hele tiden uansett hva de gjør mens andre får nivå 3 bare ved å stå i XMB!) Det er viktig at folk som bidrar prøver å opplyse om mest mulig da påvirkning av lyd er forskjellig hos folk og plassering av PS3 samt hva slags belastning som kjøres. Klart PS3 viften bør blåse på om den ble satt i en badstu f.eks. Det mest merkelig jeg synes er når min kommer til nivå 3 så vil den ikke gå ned igjen av seg selv (må slå den av og på igjen). Jeg testet med å sette vinduet opp og det ble kaldt på rommet og PS3 var lunken og luften ut av baksiden var lunken, men likevel kjørte den på nivå 3. Dette rapporteres hos mange. Hvis du skulle oppnå nivå 3 en gang (du kan jo lure den litt ved å legge noe fremfor insuget i front) så håper jeg du kan rapportere tilbake om den går ned igjen til nivå 2 når den står i XMB en stund. En ting til hadde vært fint om du kan sjekke: Det finnes to typer vifter ute til PS3, en med 19 stk. rette skråstilte blad og en med 15 buede skråstilte blad. Hvis du tar en kraftig lommelykt og lyser in rett under strømkontakt (når PS3 står vertikalt) så ser du igjennom plasten på undersiden av PS3, der ser du den ene halvdelen av viften. Tell antall blad og gang med 2, eventuelt sammenligne blad typen med bildene i post 25 på denne linken

 

http://community.eu.playstation.com/showth...?t=76030&page=2

 

Jeg har den med 19 blad. Håper du kan gjøre dette :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...