_KroSjefen_ Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 hmm, ett mysterium dette her, min ps3 har ivertfall bra med varmluft som kommer ut bak, så det er jo greit..men det kan jo hende det er noen form for viftestyring eller sensor opplegg som er defekt eller feilkontruert som du seier.. Lenke til kommentar
Plutoo Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Ok, nå har jeg bestemt meg.. jeg bytter ps3'en min med en ny.. hatt den i 27 dager i dag og er dermed innenfor 30 dagers regelen til elkjøp.. jeg har lagret savegames på en minnepinne og formatert harddisken... noe mer jeg må huske på før jeg pakker den inn... - er ikke brukernavnet mitt med kredittkortopplysninger slettet ifra maskinen nå, og jeg kan bruke dem når jeg logger inn på den nye? Lenke til kommentar
Barrabas Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Eg skal sjekka kva for vifte eg har imorgon, og kva for serienr eg har. Har ikkje merka noko bråk, uansett kva eg har foretatt meg. 8410261[/snapback] Har du fått sjekket? Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Da gikk min i retur, orker ikke sende inn til reperasjon når Sony er så tyst om problemet. Kjøper den igjen når ting har ordnet seg. Skuffendes av Sony dette, og ikke minst erketypisk Lenke til kommentar
BåGan Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Min bråker absolutt ingenting hjelper å ha det litt kjølig i rommet. Lyden er heller ikke plagsom når jeg prøvde å spille med lyden av. Endret 20. april 2007 av BåGan Lenke til kommentar
Lukas Arnaz Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hvordan kunne denne tråden bli så lang? Har ikke lest den, men er det mange som har PS3 som bråker altså? Min er musestille.. Lenke til kommentar
Sunndal1 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hvordan kunne denne tråden bli så lang? Har ikke lest den, men er det mange som har PS3 som bråker altså? Min er musestille.. 8431420[/snapback] He he, aner ikke jeg. Har lest litt, og det kan se ut som enkelte PS3 har et problem med støy. Skjønner ikke helt problemet, det er da vel bare å reklamere på det. Min PS3 er også nesten helt lydløs. Når jeg Folder (Folding@Home) så går viften på fullt, men selv da er støyen ubetydelig. Og jeg er meget kresen på støy! Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Sony sin "rep" av PS3 er vel samme som ved PS2, du får ombytte maskin. ingen i Norge er vel klarerte for service til PS3, så Sony har vel eget verksted i europa ett sted. Xbox360 har MYE klager online på vifte støy, og da MS kom med uttalesen om at de ikke skifter ut kjøle assembly men kjører samme design fra en "anen" fabrikk, ble jeg rett og slett skuffa, det og flytte problemet fra en underprodusent til en anen er rett og slett latskap fra MS side. PS3 here i come :-) Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg var i dag og bytta PS3'en på elkjøp, benyttet meg av 30 dagers returen og fikk en ny. Satset på at de hadde fått maskiner fra en ny batch. Jeg gikk i gjennom de forskjellige pakkene og fant en med produksjonsnummer 27430321-4 Made in Japan, min forrige hadde nummer 274304237 Made in China. Har ikke fått testet så alt for mye ennå, men den nye er garantert stillere. Det virker som om den kun har en viftehastighet. Når jeg slår på maskinen er den helt stille i de 10 første minuttene deretter starter vifta å gå, vil anta at det ligger rundt slik nivå 1 var på den gamle. Har spillt litt, lasta ned GT HD samt latt den arbeide med folding@home i 4 timer og så lagt har ikke vifta skrudd seg opp . Men jeg vil forsatt ikke kalle den "lydløs" det er klart jeg kan høre den hvis jeg skrur at lyden på tv'en, men nivået er mye mer akkseptabelt enn det den forrige lå på. Jeg regner med at denne oppfører seg slik det er ment fra Sony sin side. De som sier at de ikke kan høre noe som helst før de legger øret inntill maskinen i et stille rom tror jeg enten er fanboys fulle av bulls*** ellers er de døve. Så mitt tips til alle dere med støyende maskiner som dere har kjøpt hos elkjøp, løp å bytt den i en maskin med ett annet produksjonsnummer før de 30 dagene er gått. Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 "For use in living rooms, maximum heat and noise reduction has been achieved with a noise level equivalent to that of the current slim-line PlayStation 2." Kilde Noen med en stille maskin som har en PS2-slim og kan teste Lenke til kommentar
Sunndal1 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 "For use in living rooms, maximum heat and noise reduction has been achieved with a noise level equivalent to that of the current slim-line PlayStation 2." Kilde Noen med en stille maskin som har en PS2-slim og kan teste 8433850[/snapback] Både stille PS3 og PS2-slim her. Hva skal jeg teste? Med normal belastning er de begge like stille, men når PS3 er på maks (kun oppnådd med Folding, ingen spill) så er det litt mer viftelyd fra PS3. Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Test idle, film og spill Takker Lenke til kommentar
Juke Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) MacBain: Godt å høre at du har fått en PS3 med akseptabelt støynivå (jeg antar du er fornøyd med den du har fått nå?). De som sier at de ikke kan høre noe som helst før de legger øret inntill maskinen i et stille rom tror jeg enten er fanboys fulle av bulls*** ellers er de døve.8432610[/snapback] Det finnes blant annet flere PS3-omtaler som beskriver støyen på liknende måter som det du nevnte rundt omkring, så jeg tviler ikke på at det faktisk finnes så stillegående konsoller der ute. Flere av postene i det svenske forumet (link) har linker til slike omtaler, du finner disse rundt post #2000 og utover hvis jeg husker riktig. Folkene i det svenske forumet har visst tenkt å skrive et felles brev til Nordisk Film (skal også sendes til diverse aviser og slikt) i Sverige som inneholder flest mulig kilder som bekrefter hvor stillegående PS3-konsoller som faktisk finnes rundt omkring i verden kombinert med Sonys egne uttalelser om støynivået samt beskrivelse av støyproblemet mange av oss har opplevd, så det blir interessant å se hvordan det brevet blir til slutt. Det er i forbindelse med skrivingen av dette brevet at alle disse linkene har dukket opp i forumet. Forhåpentligvis fører dette brevet til at saken dukker opp i nyhetsartikler og liknende i stor stil slik at både Sony og distributøren (Nordisk Film) blir presset til å finne en løsning forbrukerne kan være fornøyde med. Situasjonen per i dag er rett og slett helt uholdbar, spesielt for de som har fått de aller mest bråkete PS3-eksemplarene uten å ha noen mulighet til å bytte eller heve kjøpet i butikken. Om ikke annet får i alle fall Sony og Nordisk Film litt velfortjent negativ publisitet rundt dette dersom saken blir blåst opp i mediene. edit: Omformulerte litt. edit2: La til litt på slutten også. Endret 21. april 2007 av Juke Lenke til kommentar
Plutoo Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg har kjøpt min hos elkjøp, leverte den inn for å få ny, Men de hadde ingen nye inne, så jeg leverte den på service i stedet.. det var på fredag. er spent på hvor lang tid de bruker for å finne ut av det... Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg gjorde det samme som deg, men fikk heller pengene igjen. Orket ikke vente i 3 uker for å få en den samme konsollen igjen. Vil ha en ny, av en ny batch. Lenke til kommentar
Plutoo Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg gjorde det samme som deg, men fikk heller pengene igjen. Orket ikke vente i 3 uker for å få en den samme konsollen igjen. Vil ha en ny, av en ny batch. 8437319[/snapback] Jeg måtte stoppe opp å resonere litt før den avgjørelsen som jeg gjorde. og kom frem til at 1. Elkjøp sin pris var fortsatt billigst 2. ved en service av samme maskinen er det større sjans for å få en frisk konsoll, enn om en tar ut pengene og kjøper en ny (til høyere pris) 3. var litt usikker på om jeg hadde slettet kredittopplysninger o.l.. minus er at det er forferdelig kjedelig å vente.... Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Hehe true, vurderte det jeg også. Men, 30 nye dager med full returrett klang godt i mine ører, da jeg har relativt dårlig erfaring med Sony opp gjennom årene. Better safe than sorry Lenke til kommentar
Juke Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Godt mulig at Plutoo gjorde et lurt valg der. Selv irriterte jeg meg såpass mye over dette problemet at jeg foretrakk å heve kjøpet, slik at jeg slapp å tenke mer på det før Sony fant en løsning. Men som dere sikkert har fått med dere har jeg postet her i tråden flere ganger etter at jeg hevet kjøpet, så støyproblemet opptar meg tydeligvis en del selv om jeg ikke har noen PS3 å irritere meg over. Planen min fungerte altså ganske dårlig sånn sett. Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Det er ikke primært støyproblemet som irriterer meg, lov å gjøre feil. Men det er at Sony, NOK EN GANG, holder greit kjeft og ikke vedkjenner at dette er et problem. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Ja, Sony holder vel kjeft så lenge de tror de sparer penger på den måten. Med mindre saken dukker opp i media og skaffer negativ PR i stor stil, vil sannsynligvis ikke støyproblemet skade hverken PS3-salget eller Sonys rykte så veldig mye. Håper derfor at svenskene klarer å skape stor oppmerksomhet i media vha brevet sitt, slik at dette problemet blir kjent blant de store massene. Da vil Sony forhåpentligvis ikke ha noe annet valg enn å innrømme at konsollene faktisk er defekte og rydde opp i dette en gang for alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå