Gå til innhold

varm OS harddisk

MSI P4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med en slik temperatur på en Maxtor-disk (av alle ting i verden) går jeg ut fra at du kjører inkrementell backup en en annen fysisk disk hver natt, så da går det helt greit. :p

Hvis du derimot ikke gjør det kan jeg anbefale å sette en vifte til å blåse over harddisken.

Lenke til kommentar

tror ikke at en harddisk bør være så varm!

trodde maks*C var på rundt 55*C

Ville ha ordnet med kjølingen av kabinettet eller harddisk plasseringen og i hvis ikke det hjalp ville jeg ha skaffa meg en harddisk kjøler!

jeg har rundt 20*C på hardisken min og da ligger den nede i kabinettet og ligger veldig åpent til(ingenting klemt inntil hardisken) og der strømmer det også luft inn!

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar
Har ikke Google kommet frem til at optimal arbeidstemperatur på harddisk var rundt 40 grader?

8221874[/snapback]

google?? hvordan kan de komme fram til noe slikt??

8221949[/snapback]

Google har vel noen å hundretusen disker, så de har vel litt erfaring om hva diskene liker og ikke liker.

Lenke til kommentar
Har ikke Google kommet frem til at optimal arbeidstemperatur på harddisk var rundt 40 grader?

8221874[/snapback]

8221949[/snapback]

Google har vel noen å hundretusen disker, så de har vel litt erfaring om hva diskene liker og ikke liker.

8222585[/snapback]

Sånn sett ja, men har de noen side der de tester ulike disker eller noe slikt??

Vis det er en artikkel om harddisker / pc'er og det kommer der fram at google har kommet fram til noe slikt kjønner jeg det.

Lenke til kommentar

8221874[/snapback]

8221949[/snapback]

Nei, du skjønner. Google cacher ikke flere millioner websider i tillegg til å cache søkene sine. De har heller ikke Google Earth, Google Mail(GMail) for å nevne noe.

http://216.239.37.132/papers/disk_failures.pdf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...