Gå til innhold

Bestille nytt hovedkort

Athene

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt problemer i over et år med at maskinen min slår seg av med jevne mellomrom med nye PC-deler, garantien er gått ut mens jeg prøvde å finne ut hvilken del som var defekt, og nå har jeg bestemt meg for å satse på nytt hovedkort og håpe det gjør susen.

Men først må jeg da finne ut hva slags hovedkort jeg skal kjøpe.

Jeg vet det skal være socket AM2, men resten har jeg ca 0 peil på.

Jeg husker heller ikke hva jeg har av hovedkort i maskinen fra før, jeg skjønner ikke hvor jeg har gjort av eska og jeg klarer ikke se det i Windows eller BIOS.

Så... Hva mener dere jeg bør kjøpe? Og er det en måte å se hvilket hovedkort jeg har uten å måtte skru det ut av maskinen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok jeg fant ut atjeg har A8N-E.

Hm... Det står på Akam.no at dette hovedkortet har sokkel 939, ikke AM2. Jeg regna med det var AM2 fordi jeg har AMD Athlon 64 X2 4400+, som står som sokkeltype AM2 på komplett... Passer alle AM2-CPU'er til sokkel 939 også?

Kan jeg nå kanskje velge om jeg vil ha sokkeltype AM2 eller 939?:p

Lenke til kommentar

Du har socket 939 det er ikke kompatibelt med AM2, store forskjellen her er at AM2 bruker DDR2 minne. Du må da velge et nytt socket 939 hk dessverre ;)

Og nei AM2 cpuer passer ikke på s 939 hk :p

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Hmz og det er jo så bra utvalg på 939-HK'er...

Men hvis AM2 CPU'r ikke passer på 939, så må jo komplett ha gjort en feil ved å kategorisere AMD Athlon 64 x2 som AM2-socket... Iogmed at jeg tross alt sitter med den på 939-socket her:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...