Gå til innhold

Musikk: Elektronisk: Coax - Death Valse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De drømme- og padaktige strykerne som dukker opp etter hvert klinger av disharmoni. Jeg veit ikke om du vil ha det sånn, men jeg likte ikke disharmonien. Det er Coax-stilen å ha disse drømmeaktige padene, men hadde det ikke vært litt bedre om du beveget deg litt vekk fra denslags innimellom?

Pianoet klinger også disharmonisk, men jeg syns det funker mye bedre. Hva den tradisjonelle 3/4-valsen angår, med basspizzicato og blåsere som supplement, er det ganske greit. Kanskje bassen blir for... hva skal man si... Syns det er noe som ikke stemmer helt med bassen. Vanskelig å sette fingeren på nøyaktig hva. Blir for mye hvisling, kanskje? Høres mer ut som et tog enn bass. Mulig bakgrunnsfundamentet (basspizzen og blåsepizzen) blir altfor repetivt etter hvert.

Progresjonen i låta er ellers okei. Liker pianoet og siste del.

Lenke til kommentar

Er enig med deg pa alle punkter.

Eneste er at jeg liker disharmonien og temaet..

Men bassen kan man vel fa gjort noe med.

Eneste er det er stress a rendre ut pga mangel pa kraft, mange rendringer har rendrefeil sa ma prove mange ganger for man far det riktig :(

Takk for kritikk ihvertfall, tror vi tenker rimelig likt.

Endret av joltaire
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Eneste er det er stress a rendre ut pga mangel pa kraft, mange rendringer har rendrefeil sa ma prove mange ganger for man far det riktig :(

8224859[/snapback]

Hvilket program bruker du?

Har ikke hørt siste versjon ennå, får gjøre det etter hvert ;)

Lenke til kommentar

8224859[/snapback]

Hvilket program bruker du?

Har ikke hørt siste versjon ennå, får gjøre det etter hvert ;)

8318007[/snapback]

flstudio

Lenke til kommentar

Dette var noe som passet min smak! Liker disharmonien og overgangen fra dystert til magisk og omvendt. Jeg mener det ikke er noe i veien for et par falske toner og disharmoni, bare det høres pent ut, om du skjønner. For meg gjør det låten mer spennende og unik. Det blir gjort best på den første delen, på pianodelen traff det ikke helt. Hører vanligvis ikke noe særlig på elektronisk, men dette ga mersmak.

Tror pianosolodelen kunne beholdt sin minimalistiske stil men med litt eksprimentering tror jeg du kunne fått den til å treffe litt bedre hos meg. Uansett, hold deg til alt du er fornøyd med, det er det som teller.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...