Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

system32/config/system er skada. Har ikke XP Plate

Anbefalte innlegg

Pappa skulle starte opp den bærbare pc'en en dag etter at han hadde vært på netcafe med den (er på ferie for tiden), og han får en feilmelding med at system32/config/system er skada eller mangler (så han får ikke starta windows på den).

Står også noe om at vi kan sette i WinXP plate og kjøre reperasjon fra den, men siden vi er på ferie, så har vi ikke det.

Jeg fikk tak i "Recovery Console" fra ei side, og den skal fungere likt som reperasjonsfunksjonen til XP plata, men den finner ikke harddisken.

Jeg har en annen fungerende bærbar og noen usb-brikker og brenneplater og internett her.

Tenkte jeg skulle prøve å komme meg i ms-dos med den andre og kopiere over manglede filer, men finner ingen måter å komme meg i ms-dos uten xp plata.

Hva gjør jeg nå..?

Bærbare pc'en hans MÅ jeg få i orden ASAP siden den brukes til mye viktig arbeid for tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd ei stor klyse ting derfra.

De fleste krever en floppy disc (noe vi ikke har på noen av laptopene), de andre får jeg ikke til å fungere / forstår meg ikke på dem.

Kan du gi noen mer nøyaktige tips om hvilken fil jeg må laste ned for å komme i ms-dos?

Lenke til kommentar

Ultimate Bootdisc for Windows gjorde at jeg fikk tilgang til filene på pc'en og fikk kopiere over en ny system fil.

Eneste problemet var at den filen er fra WinXP Pro, mens jeg trenger ei fil fra WinXP Media Center Edition.

Så om noen kan dele den filen, så hadde jeg blitt evig takknemlig.

Endret av Stealth-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...