Gå til innhold

Er strømforsyningen for dårlig/gåen?

Anbefalte innlegg

Har akkurat avsluttet med bygging av ny pc. Men når jeg plugger alt i og trykker powerknappen så skjer ingenting. Lyset i hovedkortet lyser, gjør det det om strømforsyningen er gåen?

Om den ikke er gåen, hvilken strømforsyning vil et system med følgende deler trenge?

Nå har jeg følgende strømforsyning:

NorthQ NQ-4775-400

Står følgende på strømforyningen:

DC Output: +5V=28A, +12V1=14A, +3,3V=30A, +12V2=15A, -5V=0,5A, -12V=0,5A, +5Vsb=2.0A

Output Watts 400W, +5V +3,3V:130W

Delene i pcen er:

ASUS M2N-Plus SLI Vista edition HK

AMD Athlon 64 X2 Dual-Core processor

1 gig DDR2 SDRAM

ASUS EN7600GS skjermkort

2 harddisker

3 vifter i kabinettet

I tilfelle jeg trenger ny strømforsyning; hvilken vil dere anbefale? Bruker pcen som stuepc og trenger i tilfelle en stillegående og ikke minst billig vifte..:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Har akkurat avsluttet med bygging av ny pc. Men når jeg plugger alt i og trykker powerknappen så skjer ingenting. Lyset i hovedkortet lyser, gjør det det om strømforsyningen er gåen?

Om den ikke er gåen, hvilken strømforsyning vil et system med følgende deler trenge?

Nå har jeg følgende strømforsyning:

NorthQ NQ-4775-400

Står følgende på strømforyningen:

DC Output: +5V=28A, +12V1=14A, +3,3V=30A, +12V2=15A, -5V=0,5A, -12V=0,5A, +5Vsb=2.0A

Output Watts 400W, +5V +3,3V:130W

Delene i pcen er:

ASUS M2N-Plus SLI Vista edition HK

AMD Athlon 64 X2 Dual-Core processor

1 gig DDR2 SDRAM

ASUS EN7600GS skjermkort

2 harddisker

3 vifter i kabinettet

I tilfelle jeg trenger ny strømforsyning; hvilken vil dere anbefale? Bruker pcen som stuepc og trenger i tilfelle en stillegående og ikke minst billig vifte..:)

8221428[/snapback]

I dette tilfellet ville jeg ha sjekket hovedkortet, for den strømforsyningen skulle klare og drive den pcen :hmm:

Lenke til kommentar

I dette tilfellet ville jeg ha sjekket hovedkortet, for den strømforsyningen skulle klare og drive den pcen :hmm:

8221492[/snapback]

Som sagt så er hovedkortet helt nytt. Det er de andre delene også. Bare Strømforsyningen er gammel.

Har prøvd å starte pcen med bare minnebrikker og skjermkort i. Klarte ikke å starte da heller.

Mitt første tips er at strømforsyningen er ødelagt. Men vanskelig å si. Grunnen til at jeg kjøpte nye deler, er at en gammel pc ble ødelagt. Ville ikke starte, bare viftene startet. Dette var med samme strømforsyning, antok det var hovedkortet som var ødelagt og bestemte meg bare for å kjøpe alt nytt. Men nå starter ikke viftene heller. Dette er viftene i kabinettet jeg bruker.

Glemte å nevne at jeg har to tv-tunerkort i pcen og kabinettet har display i front. Veldig lite sådan.

Lenke til kommentar

prøvd å jumpstarte psu'en ?

du tar ATX pluggen av hovedkortet og alt annet, og kobler sammen to ledninger..tar jeg ikke helt feil skal du koble en grønn til jord.

hvis psu da starter, så er det ikke den det er feil med.

har du satt startknappen rett på hovedkortet?

Lenke til kommentar
prøvd å jumpstarte psu'en ?

du tar ATX pluggen av hovedkortet og alt annet, og kobler sammen to ledninger..tar jeg ikke helt feil skal du koble en grønn til jord.

hvis psu da starter, så er det ikke den det er feil med.

har du satt startknappen rett på hovedkortet?

8222232[/snapback]

Prøvde å jumpstarte psu'en, noe som gikk greit. Den sveiv ved første forsøk. Når det gjelder startknappen til hovedkortet så mener jeg denne skal være rett. M/B PWR står det på en ledning som er satt ned i PWRSW. Begynner å bli heller frustrert nå...

Det er altså ingen problem for denne psu'en å drive systemet? Har sett andre plasser at det anbefales 12V med mer enn 16A, noe som er mer enn det som denne psu'en gir.

Lenke til kommentar

Fant dette på en side:

Disker og vifter spinner, men ingenting annet skjer (inget Power-Good signal)

Før jeg kjøpte de nye delene så fungerte bare viftene, men ingenting mer skjedde. Kan ikke huske om diskene startet. Hva er dette Power good greiene? Kan dette gi et svar på problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...