Gå til innhold

Trenger hjelp til å sett opp minne i bios.

MirMic

Anbefalte innlegg

Hey,

PC,

HK: A8N32-sli s939

Bios: ver. 1303

CPU: AMD X2 4400

Skjermkort : XFX 6800 XT

Minne : Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched CMX1024-3200C2 DIMMs

PSU : 700W

Jeg har en ustabil pc (får BOSD (memmory dump) i spell og i windows oftere i spell) og lurer på om minne kan være det. Og da trenger jeg litt info. Jeg har ikke jobba så mye i bios med minne og andre inst men kan finne frem til det meste.

(Og til alle glupe folk jeg har skjekket : Temp på CPU,MB,skjermkort, mentest86,instalert windows på nytt, PSU er NY byttet ut fra 450w til 700w,komplett.no har skjekket HK, sKjermkort er byttet ut, Har kjørt Prime95, har rivd ut lydkort og andre enheter for å se om det er dem, Har instalert de fleste ny este driver til alle enheter).

Mener jeg har finni frem til minne instilingen som jeg mener har noe med latencie innstilinger å gjøre. Menyen heter MCT Timing Mode (Auto/Manual) under her finner jeg : Cas latency (cl), TRAS, TRP, TRCD, TRRD, TRC, TRFC, TRFC, TRWT.

I følge corsair er latencies 2-3-3-6 under 2.75v så da lurer jeg på 2 er det TRAS, TRP, TRCD osv. hvor skal jeg sette dette talle inhen her.

Og hva finnes det av progs for å lese latencien som blir brukt i dag.??

http://corsairmemory.com/corsair/products/specs/twinx2048-3200c2.pdf

Endret av MirMic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...