tehextinct Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Jeg har som jeg allerede har sagt i mine tidligere poster om "hjelp" laget et lettvint nyhetsystem til "hjemmesiden min" så når jeg da har postet et par poster så har jeg lagt til en funksjon som gjør at man kan trykke "Les Mer" så får man se resten. slik som dette: post.php?id=8 viser innlegg 8, d som er saken er at: På samme måte vil jeg ha et kommentar system, du trykker på "Legg Til kommentar" el. "vis kommentarere" el. noe sånt så kommer du til en ny side, eks. kommentarer.php?id=id'en på innlegge man har valgt, da skal man komme til en side hvor man kan legge til kommentarer for den nyheten og vis tidligere kommentarer. Dette "skal" lages på denne måten håper jeg.. At man lager en Tabell i databasen(da har jeg 2 en for nyheter og en for kommentarer.) Slik at jeg ikke må opprette en tabell for vær nyhet.. Har sett et eks. på dette før mn kunne ikke finne d. By the way, har søkt uten noe lykke Jeg spør altså ikke om et helt ferdig laget system, mn en lettere forklaring på hvordan dette kan gjøres. For Nyhets systemet mitt er slik: På forsiden ID 1 ID 2 ID 3 ID 4 osv. mn kommentar systemet må jo bli slik? På Side post.php?id=1 ID 1 ID 2 ID 3 ID 4 osv. På Side post.php?id=2 ID 1 ID 2 ID 3 ID 4 osv. vis jeg setter d opp på samme måte som nyhets systemet vil alle kommentarene vises på alle sidene, men d jeg vil som sagt er at de som postes på post.php?id=2 f.eks skal kunne vises på den kommentarer.php?id=2 osv. Tror jeg skal klare koden selv vis jeg får en anelse om hvordan dette skal kodes lol Takk for alle Svar! Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Mysql LIMIT og SELECT er møkkelord //vise alle nyhetene etterhverandre $sql = mysql_query("SELECT * FROM nyheter"); while($r = mysql_fetch_assoc($sql)) { echo $r['nyhet']; echo $r['id']; } for å vise en $id = mysql_real_escape_string($_GET['id']); $sql = mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM nyheter WHERE id='$id'")); echo $sql['nyhet']; echo $sql['id']; håper du skjønner litt, hvis ikke så står det mer om det hvis du bare søker på de rette tingene Lenke til kommentar
tehextinct Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Altså etter min oppfatning vil d kun vise alle nyhetene i databasen etter hverandre og den andre kode snippen viser hvordan vis kun en nyhet, har jeg rett? Men vis du skjønner det er ikke helt det som er problemet, det som er problemet er å legge til en kommentar mulighet til hver nyhet å når du viser kommentaren til en av nyhetene å poster en kommentar der skal den kunn vises vis du viser den nyheten den skal ikke komme sammen med de andre nyhetene.. det skal liksom lagres i hver sin tabell for hver nyhet liksom Men takk, og skulle dette faktisk være måten man gjør det på så vil jeg være veldig glad om du ville forklare litt mer nøye el. linke til et "eksempel". Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 åja jeg misforstod litt jeg ja.. det jeg ville gjort var å lage en egen tabell for kommentarer, sånn at du har id - nyhetid - kommantar - av - tid osv så henter du ut med $sql = mysql_query("SELECT * FROM kommentarer WHERE nyhetid='$nyhetid'"); while($r=mysql_fetch_assoc($sql)) { echo $r['kommentar']; } forstod jeg nå? Lenke til kommentar
tehextinct Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Jeg tror kansje du forstod hva jeg skrev mn nå skjønte ikke jeg va du skrev, lol Kan du logg på msn lol Endret 23. mars 2007 av tehextinct Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå